Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    DIT is pas handig (zal wel in de volgende generatie komen):

    Nieuwe Zelda trailer (spoilers!):
    http://us.wii.com/viewer_zelda.jsp?vid=9

    Titelscherm nieuwe Zelda (heerlijk![krijg er bijna kippenvel van]):
    http://us.wii.com/viewer_zelda.jsp?vid=8

    Wii in South Park:
    http://video.google.com/videoplay?docid=6691190645799831779&sourceid=docidfeed&hl=en
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2006
  2. Renegade Master

    Renegade Master Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog meer olie op t vuur ;)

    Complete artikel hier http://www.ggmania.com/?smsid=22619

    Silicon Knights head Dennis Dyack claims that there is no real technical difference for developers between Sony's Playstation 3 and Microsoft's Xbox 360. Here is an excerpt:
    Asked about our favorite topic on the graphics power of the new consoles, Dyack said, "The 360 and the PS3 are equal in power in my eyes. Maybe the PS 3 has more processing power. The 360 has more available memory. It's pretty much a net, net. The public perception of the PS 3 was that it was much more powerful. To developers, they look even."

    Dyack said his company hasn't looked at games for the Wii. Been there, done that re Nintendo. Regarding staffing, he said the previous generation games required 30 to 60 people, but now that number is "doubled or tripled." Now the teams require story writers, cinematographers, musicians, and audio itself demands a whole team.

    Dyack says that he believes that HDMI cable interfaces will make a difference in visual quality. That gives an edge to the PS3. But he noted that authoring games in 720P resolution "looks nice." He adds, "It is questionable if there is a difference between 1080P and 720P. All of our games are likely to be 720P because of the faster refresh rates. There are all kinds of trade-offs. It takes a lot more RAM to do 1080P. You'll reserve RAM for the textures. 720P is just less pixels. There is definitely a huge difference from 720P and analog."
     
  3. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het word nog mooier :D

    Laadtijden, laadtijden, laadtijden ... je wilt nu je nieuwe game spelen ... Ga eerst even koffie zetten of speel in de tussentijd even je nieuwe xbox 360 of Wii spel! ...
     
  5. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Maanden terug lieten de Virtua Fighter ontwikkelaars al weten dat ze erg blij waren met de standaard HDD omdat men bang was dat Blu Ray te langzaam zou zijn.
     
  6. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou aangezien het je eigen keuze zal zijn zal het wel meevallen......bovendien....

    http://www.ownage.nl/news/16535/

    Nou zeg laadtijden van 15 seconden als ie niet geinstalleerd is......zo lang hebben we dat nog nooit meegemaakt.....:eek:
    Ik hoef toch niet te zeggen dat dat sarcasme was he?
     
  7. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, het is maar net wat je onder laadtijd verstaat. De tijd die het duurt voordat het start scherm verschijnt of de tijd die het duurt totdat je daadwerkelijk kan gamen?
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Op laadtijden kan je de PS3 niet afkraken in dit topic. Bij PGR3 kan je een grote boodschap doen, een krantje lezen en na het zetten van een kopje thee alsnog op tijd bij de start verschijnen.
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nou bij de ps3 dus blijkbaar een episode bekijken van redvsblue of iets anders dan de 10 minuten .. Als je al aan de laadtijden van PGR3 ergerd (minder dan 1 minuut) dan wens ik je veel plezier met het opnieuw "installeren" van de games op de HDD van de PS3
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
  11. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Het installeren van een game op de PS3 is een keuze die je kunt maken.
    Het hoeft dus niet en zoals al bleek zijn de laadtijden 15 seconden voor genji ongeinstalleerd....lijkt mij allemaal redelijk hoor.
    Ik ben dan ook wel een pc gamer dus het installeren van een game is me niet onbekend laadtijden dan ook niet want dat was met battlefield 2 welleens een minuut of zo.

    Begrijp dus de commentaar hier niet want ik herinner me een zekere game genaamd oblivion.....de enige game waarbij ik me echt geergerd heb aan laadschermen afgelopen jaar.

    En tja als ik zeker weet dat ik komende tijd een PS3 game dan fanatiek ga spelen zou ik de harde schijfruimte en 5 tot 10 minuten er wel voor over hebben om zo'n game te installeren om laadschermen te verkorten.....

    Ga ik in de tussentijd gewoon effe een redvsblue aflevering kijken op mijn pc of psp.:cool:
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Eerste Wii-cijfers uit N-Gamer:

     
  13. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie cijfers hopelijk scoort red steel overal zo goed.
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Je bent niet snel klaar met de nieuwe Zelda:

    Stukje uit de hands-on op IGN
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2006
  15. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow, bedoelen ze dus dat je er 70 uur over doet om het spel uit te spelen?
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    ja.

    hier nog een quote om te laten zien hoe groot de game waarschijnlijk wordt:

    Promising...

    En nog een stukje over de controls op de Wii:
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2006
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben b7jna geneigd om een wiivte kopen ... hoe vaker ik de games zie.. hoe vaker ik het leuk begin te vinden :eek:

    ps3 doet me nog steeds niets
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    De Zelda games zijn iig altijd van abnormale kwaliteit (op een enkele kleine uitzondering na)

    Ocarina Of Time staat niet voor niets op 1 op gamerankings.com en menig ander toplijstje

    Twilight Princess is dus ook echt DE Wii titel van het moment.
     
  19. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook, als het nog wat goedkoper wordt en er meer spellen voor uitzijn doe ik het misschien.
    De PS3 doet me ook niks, ik heb met geen van alle gamereeksen van sony een band (waar het uiteindelijk toch om gaat bij veel gamers). Dan heb ik liever een volgend deel van mijm favorieten van microsoft en partners en een paar toffe nieuwe reeksen (lees: gears of war).

    Denk dat voor veel mensen dit op gaat. De Wii is tenminste nog een colsole die je er bij kan kopen. Een PS3 doe je niet voor de grap en bied vrijwel de zelfde gameplay als de xbox.
     
  20. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Neem gewoon ergens abbonnement, dan betaal je een bepaald bedrag krijg je een mobiel, elke maand beltegoed en dan krijg je iets erbij. Nu kan je Xbox 360 core gratis erbij krijgen en dat zal ook bij de Wii zijn en playstation 3 20 GB. Natuurlijk bij de consoles een paar weken na de release kommen zulke abbonnee's. Misschien ga ik wel doen....
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina