Otto Stunt met HD ready tv's :)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door SHiZ NL, 26 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hhaha, tja, sommige zijn een beetje te fanatiek Hollander :+

2. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    IK! HIERO!!

3. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook nog geen bericht ontvangen

4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Als het niks wordt (duh) kunnen jullie altijd nog voor de hogedrukreiniger gaan? gratis bij de otto 8)

zie nu.nl

5. Boes

Boes Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zegt hij in het engels ;)

Edit: Sry voor offtopic

6. Sagher

Sagher Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Rechten

Helaas mensen, het zijn weldegelijk aasgieren die op zo'n advertentie reageren en ik zal u vertellen waarom;

1. De consument wordt geacht alle voorwaarden te lezen en te accepteren eer de consument een bestelling doet bij een bedrijf. Als u hiertoe de mogelijk niet krijgt, dient u contact op te nemen met het bedrijf in kwestie en om een "hardcopy"van de voorwaarden vragen. Het bedrijf is verplicht u die toe te zenden. Als ik zo hier de reacties lees moet ik constateren dat niemand die moeite ook genomen heeft.

2. U zult eerst bij een geschillencommissie uw beklag moeten doen en die zal onderzoeken of de consument had kunnen weten dat deze prijs niet klopt. In het geval dat u het kunnen weten, wordt de zaak geseponeerd. Indien u het niet had kunnen weten, kunt u er een rechtzaak van maken. En hier constateer ik uit de reacties dat men het een ongelovelijke prijs vind, en velen roepen al dat het een fout is en dergelijk. De commissie zal dus de zaak seponeren. (had je kunnen weten)

3. In de algemene voorwaarden staat vermeld dat Otto zich voorbehoud aan spel en druk en zetfouten in diens catalogi (meervoud voor catalogus) en daar niet verantwoordelijk voor gesteld kan worden. Hier gaat de zelfde regel in zoals in punt 1 beschreven. Alle mogelijke handelingen die volgen op een gemaakte fout die wordt beschreven in de algemene voorwaarden zijn per definitie niet van toepassing. Dat betekent dat je orderbevestiging geen cent waard is.

4. In een Poll op de website van de "gedupeerden" wordt aangegeven dat maar liefst 21,5% van die klanten graag heeft dat die vrijwilligers het probleem voor ze op te lossen maar ze weigeren daarvoor te betalen. Dit getuigt van de schandelijke en erg hebzuchtige manier waarop deze mensen denken.

5. Al de mensen (of aasgieren) die een tv besteld hebben op de website van Otto denken niet na over de gevolgen die hun "hebberige" aktie heeft voor het personeels bestand van Otto. Al zou het maar 1 persoon die in het gevolg van deze aktie ontslagen zou worden, zou ik mij kapotschamen. Aangezien men niet één keer daarover rept denk ik dat het u ook niet interesseerd. U kunt dan wel zeggen, "dat Otto een fout maakt is mijn probleem niet"maar vind u dat zelf niet een beetje gek klinken? Stelt u zich voor dat eenieder in Nederland zo zou denken... En overigens, zoals hierboven al duidelijk aangegeven, Het is het probleem van Otto ook niet dat u uw werk als consument niet heeft gedaan!

Oh en de ophef over de website en het termijn waarop de fout erop stond; Op de websites van winkels die via het internet handelen is er geen sprake van een CMS (ContentManagementSystem) en kunnen fouten niet per direct worden verholpen. Als voorbeeld geef ik u Dell, die een foutieve prijs aangaf voor één van de Dell Poweredge serverracks (ik ga niet uitleggen wat dat is, Google ze zou ik zeggen) en die foutieve prijs bleef er 1 maand op staan. In vergelijking tot is de reactiesnelheid van Otto dus bovenmaats. Dit komt omdat de catalogus volgens de computer een maand oud moet zijn om veranderd te kunnen worden. Dit weer ivm fraude en dergelijke preventie.

7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hahaha,dan ga je wettelijk gezien de "chantage" toer op , alhoewel dat jij als consument wéét dat je echt geen lcd tv voor 99 euro kan kopen hou je dit toch vol.
    Zo zou otto momenteel van zijn kant wel de term poging tot oplichting in de mond kunnen nemen aangezien je toch niet afhoudt .
    Misschien zouden ze je wel eens een keertje moeten dagvaardigen voor de rechtbank hiervoor, otto heeft immers advocaten genoeg die hiervoor vast betaald worden.
    Dan kan jij je gaan verweren met behulp van een advocaat , en die zijn helaas niet van de goedkoopste.....:lol:

En het zal vast wel helpen als jij een vaste klant van otto zou zijn....of was dit nou net je eerste bestelling daar...:lol: :lol:

Laatst bewerkt: 3 nov 2006
  8. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mja feit blijft dat Otto moedwillige de zaak forceert door een week lang een TV aan te bieden voor 99 euro en vervolgens een hoge drukspuit te verkopen voor niks. Dat is onzin..

9. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
  10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Mwa...geloven in een lcd tv van 99 euro is nog grotere onzin in mijn ogen.
    Als ze nou zeg maar 499 euro hadden geafficheerd zou je nog zeggen kom op jongens ga er voor...maar nu 99 euro dat is echt te belachelijk om onder woorden te brengen...die roepertjes hier zouden eerder beschaamd moeten zijn om hun gedrag ...pure oplichting wat zij hier proberen ....het uitbuiten van een technische fout ten eigen gewin...en net dat is nog altijd wettelijk strafbaar...en ze moeten maar hopen dat otto nét dat feit niet tegen hun uit gaat spelen...

11. timbo-23

timbo-23 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Cool:D....haha er is echt iets mis met die site.....Jammer dat ik niks aan kettingen heb...

12. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ligt eraan, als je er maar genoeg bestelt en ze te koop zet, kan je op een gegeven moment een mooie lcd-tv kopen. :+

13. klapband

klapband Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ff gegoogled en ze hebben nog een paar andere dingen kostenloos op de site staan. Je heb er weinig aan maar toch. :lol:

broek

hondenmat

t-shirt

Laatst bewerkt: 3 nov 2006
  14. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    \o/ \o/ otto _O_ _O_ .

Ze stunten maar verder ^^.

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hahaha, yep , en anders ligt je zolder vol en gaan ze later denken dat je een pervertje bent geweest als ze die zolder ooit eens leegruimen.8)

16. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Ze willen wel erg graag van hun spullen af :+

17. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

1 fout is menselijk, maar dit word toch wel erg veel, of zie ik dit verkeerd?

18. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Tuurlijk, Iedereen snapt dat dit niet kan. Feit blijft wel dat Otto hierdoor gratis reclame geniet omdat het volgens de wet het (waarschijnlijk) niet hoef te leveren (aangezien het prijs verschil totaal niet overeenkomt met een "mogelijke" verkoop prijs). Snap je wat ik bedoel? Ze zetten die TV een week op de site, komen daardoor negatief in het nieuws, mensen sprinten naar die site en kopen wellicht iets anders nu ze er toch zijn. Gelukkig raken ze nu hun geloofwaardigheid kwijt door te blijven stunten. Nooit meer iets kopen en het probleem is opgelost.

19. Gangsterdwerg

Gangsterdwerg Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit getuigt van de schandelijke en erg hebzuchtige manier waarop deze mensen denken.

Ehm.. ja. Dat slaat dus als kut op Dirk.

Oh en de ophef over de website en het termijn waarop de fout erop stond; Op de websites van winkels die via het internet handelen is er geen sprake van een CMS (ContentManagementSystem) en kunnen fouten niet per direct worden verholpen. Als voorbeeld geef ik u Dell, die een foutieve prijs aangaf voor één van de Dell Poweredge serverracks (ik ga niet uitleggen wat dat is, Google ze zou ik zeggen) en die foutieve prijs bleef er 1 maand op staan. In vergelijking tot is de reactiesnelheid van Otto dus bovenmaats. Dit komt omdat de catalogus volgens de computer een maand oud moet zijn om veranderd te kunnen worden. Dit weer ivm fraude en dergelijke preventie.

Volgens mij is het niet het probleem van de consument dat Otto een lachwekkend slecht computersysteem heeft. Dat moeten ze zelf lekker oplossen. Feit blijft dat ze adverteren met onjuiste informatie en deze moedwillig een week laten staan, net zolang tot het in de media komt. Ik heb inmiddels antwoord ontvangen van Otto. Een standaard brief die naar iedereen wordt verstuurd waarin ze niet eens ingaan op mijn argumentatie. Heb nu de rechtsbijstandverzekering om hulp gevraagd. Wie niet waagt wie niet wint. Kut Otto \o/

Laatst bewerkt: 5 nov 2006
  20. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Mij boeit dat van die tv niet meer. :).
    Heb de bevestiging etc allemaal verwijderd.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina