Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    dat was een grap? nah.. was serieuze vraag. ik heb echt 0,0 verstand van videokaarten enzo. Maar als ik er een ga kopen moet het wel een vette zijn. Misschien is er tussen die niet zo'n groot verschil, maar..
    ik zit nu namelijk met een simpel onboard ding dat bij mijn computer kwam.

    edit: laten we zeggen voor een eurootje of 300../ want zag net die 550.. das toch net iets té.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2006
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Was geen grap. De 8800 GTX is echt veel beter dan de X800 en dat 9000 valt echt in het niets (is een low-end kaartje van 4-5 jaar geleden).

    Zie een paar reply's hierboven. Killaz zoekt ook naar de beste kaart voor maximum €300 en daar is al antwoord op gegeven ;).
     
  3. Murdock_NL

    Murdock_NL XBOX360 User

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is nu een leuke videokaart rond de 100 euro?
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2006
  4. soepkoe

    soepkoe Active Member

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    4
    ik kom niet zo vaak in het pc onderdeel maar hoop dat jullie me kunnen helpen. ik ben voor mijn ouders op zoek naar een nieuwe pc. liefst complete set (inclusief monitor) en het hoeft niet speciaal te zijn (ze internetten eigenlijk alleen maar...)

    iemand een idee waar ik dat zo goedkoop mogelijk kan regelen?
     
  5. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    voor de 5000ste keer ;) een 1600 pro moet je zeker niet nemen maar je kan wel een 7600 gs van 110 euro ofzo kopen
     
  6. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    7600 GS ;)

    Zie gewoon wat rond op sites (check startpost) en koop daar een compleet systeem (wel minstens 512MB RAM geheugen om XP redelijk te draaien). De monitor zal je wel apart moeten kopen, want die 2 dingen samen gebeuren alleen (of zeker meestal) in aanbeidingen bij supermarkten.

    Of ik heb het volgende samen gesteld bij Azerty:

    AOpen H420B, Zwart € 54,82
    Asrock AM2NF6G-VSTA € 55,28
    AMD Sempron 64, 3000+, Socket AM2, Boxed € 49,94
    TwinMos Memory, 512 MB, DDR2, PC4300, 533 MHz, 1 x € 46,67
    Samsung SpinPoint, 80 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 € 45,96
    OEM 3,5 diskettestation, Zwart € 9,64
    NEC ND-4571, ATAPI/E-IDE, Zilver, OEM € 34,41
    Logitech Deluxe 650, Zwart € 24,20

    Totaal: € 320,92

    Voor €15 meer kan je er ook 160GB harde schijf inzetten ipv 1 van 80GB.

    Ook ik heb 3 schermen gevonden die aan je ouders hun noden voldoen denk ik (17 inch is toch goed hé?)
    Acer AL1717AS € 177,60
    BenQ FP71G+ € 178,82
    Samsung 710N € 192,76

    De Samsung heeft een iets tragere reactietijd, maar heeft wel een iets hogere contrastwaarde. Zoek anders eens rond naar review van deze 3 (of andere) schermen.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2006
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Jeej, m'n PC is weer terug en hij werkt. Hij is nog niet uitgevallen en ik heb ook nog geen rare beeldcorruptie gezien. Maar nou komt ie jongens :

    Al mijn games die ik NIET op de native resolutie van mijn monitor speel (dus alle games die ik NIET op 1920x1200 draai) werken niet meer. Ook niet na opnieuw installeren. Bij het opstarten sluiten ze zichzelf stuk voor stuk af, en krijg ik het bekende venster dat er een fout is opgetreden (ongeldige bewerking) en of ik een foutenrapport naar Microsoft wil sturen. Dit was voor de reparatie dus absoluut niet het geval.

    Informatique heeft m'n moederbord vervangen, de BIOS ge-update en ook van m'n grafische kaarten de drivers ge-update. Allemaal leuk en aardig, maar het lijkt erop dat ze de boel dus alleen maar erger gemaakt hebben. Kan ik morgen WEER gaan bellen, en als het over de telefoon niet op te lossen is waarschijnlijk WEER terug met dit wanproduct.

    Echt ik zweer het, hoeveel pech kun je binnen 2 maanden na aankoop van een PC hebben ??
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2006
  8. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Balen man. Het zit je echt niet mee he?

    Btw daarom claimen sommigen onder ons dat console gaming veel beter is :D.
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar op een console kan ik niet wat ik allemaal nog meer op een PC kan. Maar goed, Zero gaat even afkoelen in de huiskamer beneden....
     
  10. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0

    Voor de honderste keer...vermeld volledige informatie, dus ook BUDGET
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat doet me ineens denken aan die Zero chocolade repen :+.

    Best wel rot, lijkt me een driver probleem of een foutje in Windows. De driver van de grafische kaarten eens er af gooien en terug opzetten zou kunnen werken. Formateren zou het ook kunnen (eigenlijk moeten) doen als de rest niet werkt.

    @ TheProf82: Groot gelijk, maar nu lijkt het wel min of meer duidelijk. Hij stelt helemaal geen zware eisen, dus je kan eigenlijk gewoon het goedkoopste nemen (wel geen brol nemen hé).
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2006
  12. soepkoe

    soepkoe Active Member

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    4
    Sorry, maar wat wil je nog meer weten?
    Ik zoek dus een goedkope pc, stel er verder geen eisen aan qua processor of intern geheugen ed, dat geef ik toch aan?

    Liefste een complete set (incl. monitor) maar dat is geen vereiste..

    wat wil je dan nog meer weten?

    (ik kan wel lezen hoor, t hoeft niet persé zo heel groot geschreven te worden)
     
  13. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    wat is (ongeveer) de maximale prijs wat je kwijt wil zijn..? :)
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dit is echt vreemd, maar ergens toch ook wel weer grappig. Kwam er zojuist achter dat Informatique mijn Windows wachtwoord verwijderd had, dus ik zet um er weer op en reboot mijn computer. Netjes Windows wachtwoord ingevoerd, en sindsdien werkt alles probleemloos :confused: Tis dat ik er toevallig aan denk m'n wachtwoord opnieuw in te stellen, want ik had echt nooit kunnen beredeneren dat dit de oplossing voor het probleem zou kunnen zijn.

    Nja, hiep hiep hoera voor mezelf dan maar ofzo 8) :+
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2006
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Hip hip hoera voor Zero \o/ \o/ \o/ en een dikke boe voor Windows XP :mad:.
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha :b: Nog bedankt voor het meedenken op MSN trouwens, ik weet alleen zeker dat we hier beiden nooit opgekomen waren :+ ;)
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zie de eerste post van deze pagina ;).

    Geen probleem ;). Dit is wel echt de stomste fout in Windows waarvan ik ooit heb gehoord :+.
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2006
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Heb je toevallig een restart gedaan bij het instellen van je wachtwoord? (lijkt mij)
    Dan zal er toen wel iets goed gezet zijn ofzo..
     
  19. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefelicitaart, dat je maar lang en gezond mag
    gamen
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit deeltje laat ik nog iets langer doorlopen, er wordt namelijk gewerkt aan een nieuwe opzet van het 'PC Hardware, Software en Internet' forum. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina