1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Algemene vragen TV's (4:3) (16:9) (Pal 50/60)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 21 jul 2006.

  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oke, die kans lijkt me vrij klein idd. Dat zou betekenen dat je met je TV's meer pech hebt als ik nu heb met mijn nieuwe PC, en dat kan gewoon niet :+ Nee maar sorry, ik zou het dan ook echt niet weten. Als je TV gewoon helemaal niet meer aangaat lijkt het me toch sterk dat de Xbox dit op z'n geweten heeft, maar goed :eek:
     
  2. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan is je tv nogal raar.....
     
  3. osiris360

    osiris360 Active Member

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand die meer info heeft over mijn probleem? (posts hierboven) ik wil morgen namelijk om een nieuwe tv maar ik moet eerst weten aan wat het eventueel ligt enzo.. De hoofdvraag is: kan een xbox360 op één of andere manier een tv kapot krijgen? (2 tv's in 2 weken zelf)
     
  4. gastje1313

    gastje1313 Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    ik speel nu ook al een half jaar op een 10 jaar oude tv met pal60(kan ie niet echt slechter beeld, maar het moet wel) maar hij is (nog) niet stuk gegaan.

    Maar meschien komt het dat mn oude tv nog niet (volledig) digitaal gestuurd is. En nieuwe tv's wel. Want alles wat digitaal is kan vastlopen. Als je tv geen pal60 kent/begrijpt loopt dus de software in je tv vast. En dan krijg je die ellende van geen beeld/wil niet meer aan.

    Het is sowiso diep triest dat m$crosoft niet gewoon pal50 heeft gehouden zoals dat wel kon op de oude xbox
     
  5. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Als je kwaliteits verlies hebt dan lijkt het mij dat je tv geen pal 60 of tenminste niet goed ondersteund.

    En de meeste dure tv's van ong. 12 jaar geleden ondersteunen pal 60.

    Bijna alle tv's zijn ook beveiligd tegen een hogere refresh rate dan ze aankunnen.

    EDIT: wel oppassen dat sommige fabrikanten nog weleens geen goede ondersteuning in hun tv stoppen voor pal 60, zelfs vandaag nog.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2006
  6. boatfreak

    boatfreak Guest

    hmm ik heb een redelijk nieuwe TV, breedbeeld, best wel groot. Maar hij speelt alleen breedbeeld af in 50 hrz! als ik heb op 60 hrz zet krijg ik aan de zijkanten zwarte balkjes... :confused: en de settings staan dan nog wel op widescreen.

    Iemand tips?
     
  7. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Heb je op je xbox 360 wel op widescreen staan in console settings? Zowel, dan zou ik even contact opnemen met de fabrikant van je tv.
     
  8. boatfreak

    boatfreak Guest

    ja het staat nog wel op widescreen (schreef ik ook net ;) )

    Is het misschien op te lossen met een advanced scart?
    Anders zal ik binnenkort philips eens bellen
     
  9. gastje1313

    gastje1313 Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan microsoft geen update maken zodat alle spellen goed werken op zowel op pal50 als op pal60? want met de oude box kon het toch wel goed op 50?
     
  10. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat ligt aan de developer van het spel en niet aan Microsoft. Sommige developers nemen zich gewoon niet meer de moeite voor pal-50 support, door deadlines of omdat ze denken dat het niet meer nodig is in deze tijd.
     
  11. gastje1313

    gastje1313 Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    vind ik erg stom, want in heel europa is het toch de tv standaard 50(meschien alleen frankrijk anders).
    Alleen in zuid amerika dacht ik 60. Zo verdienen ze juist minder, omdat er maar weinig tv's zijn die 60 (goed) ondersteuning

    zeg maar alle developers doen niet meer aan 50. De spellen kunnen wel 50 maar dan met in de breedte uitgerekt beeld en zwarte balken.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2006
  12. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Misschien kan ik hier een antwoord krijgen op een vraag die ik mezelf al stel sinds ik m'n 360 kocht.

    Hoe is het mogelijk dat m'n beeld niet "centered" is? Ik heb grote 4:3 TV waar m'n 360 op het moment aan hangt en ik heb werkelijk ALLES geprobeerd om het beeld fatsoenlijk in het midden te krijgen. Het lijkt erop dat alles aan de linker kant een centimeter wordt afgesneden. Dit is uitermate irritant in het algemeen maar vooral bij subtitels in games of gewonen text in menu's etc. Ik heb met alle settings in het 360 menu en m'n TV gefuckt maar niets helpt.

    Weet iemand hier misschien een oplossing voor?
     
  13. Mavi

    Mavi Active Member

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik het goed berijp is 60 hz hetzelfde als NTSC.
    Ik heb een vrij oude tv waar achterop staat 50 - 60 hz, dit zou betekenen dat hij ntsc(60 hz) ondersteunt lijkt mij.

    Nu wou ik dat even uittesten door in het ps2 spel Fifa 2005 het beeld op NTSC te zetten. maar dan krijg zwart-wit beeld. dus dat pakt hij niet.

    heeft iemand hier een verklaring voor? want dit zou beteken dat ik dus bijv Test drive unlimited niet kan spelen op deze tv?
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat als je het met een RGB kabel probeert, dat het dan wel werkt ?
     
  15. Mavi

    Mavi Active Member

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm ja maar ik heb nog geen xbox360, ik wou hem deze week halen maar nu kwam ik er dus achter dat mijn tv geen ntsc pakt.
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ie het helemaal niet zou pakken dan zou je helemaal geen beeld krijgen volgens mij, maar dit weet ik niet zeker. Misschien dan een RGB kabel uitkomst biedt voor het kleurenprobleem.
     
  17. Dj Mysterio

    Dj Mysterio Gezocht Clan.

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn probleem is dat ik na 20 minuten spelen ineens zwart wit beeld krijg :confused:
    maak nie uit welk spel of ik nou Nfs Carbon speel of CoD 3
    en dat is ook als ik opnieuw in en uit schakel heb alles al een x opnieuw aangesloten en in de winkel weten ze niiet wat het is.....

    Kijk dan kan ik nou me X-box wel opsturen maar die hufters zijn altijd zo sloom dan ben je gelijk een maand je X-box kwijt...
     
  18. Bun

    Bun gallie

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    1
    Nogmaals:

    Ik heb ook een vraagje / probleempje.
    Als ik de demo's van DOA4 of Tony hawk project 8 wil spelen krijg ik in beeld dat ik de instellingen op pal60 moet zetten.
    Als ik mijn 360 in stel op pal 60 krijg ik het beeld in 4'en verdeelt met onnozel veel flikkeringen, niet te spelen dus.
    Maar nu komt het rare: op het hoesje van Oblivion staat dat hij alleen werkt in pal 60.. En die werkt wel perfect op mijn tv! Hoe kan dit?
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Oblivion werkt ook op 50Hz staat verkeerd op het hoesje ... maar jouw tv ondersteund geen 60Hz dus heb je problemen met die games die wel alleen werken op 60Hz ... Je hebt dus geluk gehad met Oblivion, maar pech ,met Gears of War, DOA 4, en Tony Hawk Project 8
     
  20. maurice05

    maurice05 Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    als je een hdtv koopt heb je dan geen problemen meer met pal50 en pal60?
     

Deel Deze Pagina