hallo ik heb even een vraagje als ik verkeerd sta ofzo verplaats em maar dan maaar hoe kan je het best een spel schoonmaken zonder t beschadigen? en kunnen kleine haartjes die op je disc zitten het spel beschadigen als je hem speelt?
Een brillenpoetsdoekje, gewoon even langs je shirt, lauw water met zeep (goed afdrogen met een schone droge doek)
en dan kan er niks kwaad ? bedankt en kan door die haartjes het spel ook niet beschadigen als je hem aan het spelen ben?
Water??? Dat is volgens mij juist hetgeen wat je niet op een cd moet gooien. Langs je shirt heb je kans op krassen. Een brillenpoetsdoekje is de beste oplossing.
Water is ook alleen voor als het andere niet werkt.. Maar water werkt goed hoor! Heb ik van m'n moeder geleerd Ik zou het niet weten, maar kan je die er niet gewoon afblazen?
Mijn nieuwe GSM een keer met de t-shirt schoon gemaakt. Met als resultaat een diepe kras op het display In het stof zat namelijk een stukje ijzervijlsel.
beter maak je hem helemaal niet schoon; Als je er overheen gaat wrijven en er zit vuil op je CD/DVD of op je trui, dan wrijf je het dus over je schijfje en hem je JUIST kans op krassen. Ik blaas hooguit altijd een keertje over het oppervlak en heb nooit krassen
Met een brillendoekje kan het. Als je hem met disk spray schoonmaakt moet je een zachte doek vinden. Want een brillendoekje valt uit elkaar als hij nat wordt. Verder moet je altijd van binnen naar buiten, verticaal vegen, omdat hij dan minder snel beschadigt en omdat als je hem beschadigt de krassen verticaal zullen lopen en verticale krassen hebben geen effect.
ok bedankt wij hebbe alles van dat spray gehad zat ook zon doosje bij waar je de disc omgekeerd inmoest leggen en kon schoonmaken en dat zou geen kwaad kunnen ?
Ga naar de Specsavers, en vraag om een brillendoekje (wij geven ze iig wél mee) je kan ook duurdere kopen voor 4,60 of zo. die zijn wel goed. Doe het nooit met je t-shirt, want er zit heel vaak wat stof of zandkorreltjes aan je t-thirt. Vochtige brillendoekjes lijken me ook neit zo goed voor je DVD's.
tandpasta werkt eerlijk waar heel goed maar voor kleine scheurtjes is het niet nodig. Maar heb er wel een spel mee gefixt wat iedereen op zelfde plek vast liep en daarna niet meer.
Als je nu met de vinger van de onderkant af blijft , hoef je ook niets schoon te maken. Hier een paar dingen om de cd's schoon te maken. Tekoop bij iedere onderdelenhuis voor een paar €.
Als er haar op je spellen zit moet je misschien 's stofzuigen! Nee serieus, gewoon met een fijn doekje (fijn qua stof dan) van binnen naar buiten afstoffen. Niet in cirkels schoonvegen maar in een rechte lijn naar de buitenste kant.