LET OP met tandpasta op je CD's... In sommige zitten van die korreltjes (je kent het wel) waardoor je misschien meer krassen veroorzaakt. Het lijkt mij in elk geval onwaarschijnlijk, en gewoon een leuk fabeltje !
mij lijkt het een beetje appart, aangezien je een emulsie in die kras stopt en daardoor de data nog meer onleesbaar wordt.. ? ik dacht er er iedergeval zo over
de foto werkt voor mij niet maar om wat voor kras gaat het ? ik heb dus bij perfect dark zero de xbox gekanteld en nu is er een duidelijke ring op de cd gekomen ong 1cm van de rand ofzo valt deze nog te redden met die cd kit ?. hij blijft bij het 2e lvl met laden vastzitten voor de rest is ie nog wel goed
Zelf nooit een kapotte dvd gehad, maar ik zou geen tandpasta gebruiken. Hier zit namelijk zilverzand in (weet niet of dat bij elk type tandpasta zo is). En water zou ik ook niet gbruiken. Er staat toch altijd op cd hoesje dat de disc geen water kan hebben.
Water is zowiezo geen probleem, heb vaak genoeg zulke smerige dvd's gehad dat ik ze ff met lauw water voorzichtig heb schoongemaakt (zelfs met een beetje zeep). Als je ze maar weer goed droog maakt, want water is niet chill voor je dvd-speler
Hmm, heb zelf dit volgens mij bij GRAW, heb de 360 nu HORIZONTAAL staan, maar had eerst toen ik de campaign opnieuw wilde doen kon ik het training level doen maar gaat in het 1e level(na de training) nu het geluid ff vaag doen & loopt ie vast. Verder als ik het level apart load loopt ie tijdens het loaden al vast. Zit onder andere ook sinds ik de dvd(?) bekeek een lange kras:{ Maarja, denk dat die zooi te koop is bij pc winkels oid? Ik waag het maar niet op tandpasta
Dat deed ik dus met Saints Row.. die heeft nu ook zo'n kras rondom, niet chill Hij stopt nu tijens het laadscreen met die kerk of wtf het ook is op de achtergrond.. Is dat echt te fixen met zo'n CD Fix kitje?
Ik heb krassen gehad op mijn Halo 2 disc, en het spel speelde voor geen meter meer. Nou bleek de Videoland bij ons een service te hebben waar je je dvd of games met krassen heen kon brengen, en laten maken voor een zachte prijs. en dat heeft zeker geholpen. Kon na die tijd weer Halo-en. er zullen vast meerdere bedrijven zijn die dat kunnen.
Met z'on kitje wordt het niet altijd veel beter, Je maakt hem eerst schoon en dan smeer je er een soort hars in. Je moet ff kijken bij verschillende cd winkels en computerzaken of media markt of ze het daar verkopen
Klopt, de foto doet het niet meer.. maar het is idd zo'n ring op die CD. Maar ik heb echt (Ik zweer het, serieus) NIET die 360 bewogen of gekanteld wat dat zou veroorzaken. Tsja, maar moet ik het nog steeds doen met die tandenpasta? En is het wel goed als complete 360 DVD in het water pleurt en daarna goed afdroogt?
Heb 'm wel een tijdje gekanteld gehad idd. Heb 'm nadat iemand z'n 360 moest laten repareren horizontaal gezet
Gekanteld is niet een vorm, je kan hem Horizontaal of Verticaal hebben staan. Dat maakt in principe niks uit, je moet hem alleen niet van Horizontaal naar Verticaal verplaatsen of andersom, want dan kan de disc die erin zit beschadigen. Als er geen disc in zit gebeurt er niks.
Om een beschadigde dvd te repareren moet je hem laten polijsten, en om iets te polijsten zelf thuis wordt vaak tandpasta aangeraden. Hoe dat in deze combi om een dvd met tandpasta te polijsten zit heb ik geen idee, maar als je het gaat proberen gebruik dan een zo glad mogelijke tandpasta te nemen.
Ik heb het geprobeerd, maar hij loopt nog steeds vast bij het laadschermpje. Kan ik gewoon niet MS aanklagen dat m'n 360 dit heeft geflikt? Want me 360 heeft dit wel daadwerkelijk geflikt..ik heb niks bewogen ofzo, maar dat ding pruttelde ff wat en liep vast.. maar voor de rest is er niks aan de hand met me 360 als ik er andere games in doe.
Of je vriend wou je gewoon naaien door je een spel te lenen dat toch al kapot was... Dr zit niet voor niks een 90 dagen garantie bij elk 360 spel
Ik heb ook ene probleem met Saints Row Ik heb toen de Saints row pack gekocht 2 weken later ofzo had ik heel vaak dit probleem En ik zag dat er ook krassen op me disc zaten Ik microsoft gemaild en die zeiden dat ik het zelf schuld ben omdat ik nooit mijn disc uit de 360 haalde Dit is fucking irritant moet het spel vaak 2x ofzo opnieuw opstarten Als ik wist dat tandpasta werkte dan probeerde ik dat, Maar ik vind het risico nog te groot want ik ben bang dat ik dan de hele disc beschadig
Ik zal het ECHT NIET doen met tandpasta! een vriend van mij heeft het ook geprobeert. gewoon normale tandpasta. dun opbrengen enzo. maar de fluoride in de tandpasta taste de beschermlaag aan op de disc, waardoor deze niet meer te redden viel, en de laser de disc niet meer kon lezen. oftewel : game ---> prullenbak. NIET DOEN DUS!