Advanced Scart

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door forza katwijk, 11 dec 2005.

  1. Roberto Coppi

    Roberto Coppi Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    De advanced scart kabel stuurt het beeld in RGB signaal door, dit is significant beter dan de oplossing die je standaard bij de xbox krijgt (tulp en composiet in scart). De kabel is bijna overal te koop (dixons, gamewinkels) en kost volgens mij 29,95 ofzo. Je tv moet wel RGB input ondersteunen anders is het weggegooid geld.
     
  2. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt ervoor hoe denk je dat je kunt zien of je tv rgb aan kan en zag net achter op het tv staan dat ik maar 50 hz heb maar is toch wel een vrij groot en strak beeld vind ik zelf en als je maar 50 hz hebt heeft z'n kabel dan meer waarde of minder waarde dan bij 60 hz.
     
  3. Roberto Coppi

    Roberto Coppi Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    50hz of 60 hz staat in principe los van het RGB input of niet. Dit zul je moeten uitzoeken in je handleiding of op internet. Welk merk+type heb je?
     
  4. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    ok is goed maar zoals bij pro evo6 als het regent zie ik het nog maar heel wazig op beeld dus niet echt mooi dit merk en type heb ik:
    sony
    Type: KV29C5D
     
  5. Roberto Coppi

    Roberto Coppi Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan op internet niet vinden of jouw TV RGB ondersteunt. Misschien je handleiding raadplegen of contact met sony opnemen voordat je zo'n kabel aanschaft! Succes!
     
  6. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt dan maar als hij rbg aan kan kun je dus het beste wel een rgb kabel kopen en dat is ook gewoon een soort van scart kabel?
     
  7. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je twee scarts achter op je tv hebt dan is de meestal de onderste scart een rgb scart.
    Moet je eens kijken bij scart aansluiting wat er boven of onder staat.
    Als het goed is moet het erbij staan,euro is volgens mij ook goed.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Same here, ik heb een philips bak, maar geen enkel idee of ie het ondersteunt, zelfs al gebeld met Philips :mad:
     
  9. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    heb er wel 2 scart aansluitingen zitten op de tv maar volgensmij zijn ze het zelfde alleen hebben ze net een omgekeerde aansluiting.
     
  10. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    dit staat op een duitse site dat deze functies mijn tv heeft:
    Bildseitenverhältnis 04:03

    Bild-Ausstattung

    Bildröhrendiagonale (cm/Zoll) 72 cm/29 inch \ 63 cm/25 inch

    Bildschirmdiagonale (cm) 68 cm \ 59 cm

    Display Technologie Super Trinitron

    100Hz/100Hz Digital Plus/ Advanced 100Hz Digital Plus/ DRC-MF/DCI –/–/–/–/–

    Digitales PAL Kammfilter –

    Digitale Rauschunterdrückung/ Rauscherkennung/ Autom.Rauschunterdrückung –/–/–

    Anzahl der eingebauten Tuner 1

    Multi PIP/Dynamic Channel Index –/–

    Bild in Bild/Bild & Bild/Dynamisches Bild & Bild –/–/–

    Bild & Text/Dynamisches Bild & Text –/–

    Elektronische Pinwand/Standbild –/–

    Rotation Coil (Erdfeld Korrektur) • (nur KV–29)

    Dynamische Bildkorrektur/ Automatische Konvergenz/ Digitaler Quick Focus •/–/– (nur KV–29)

    16:9 Betriebsart •

    Smart, Zoom, 4:3, Breitbild, 14:9 Betriebsart –/–/–/–/–

    Auto Wide/Auto 16:9 (Line 2:cool: –/–

    Ton-Ausstattung

    Ton System ZVEI

    Dolby Pro Logic/Virtual Dolby/ Auto Surround –/–/–

    Musikleistung 2x 20 W (L/R)

    Sinusleistung 2x 10 W (L/R) (8 Ohm)

    DSP/Graphischer Equalizer •/–

    Automatische Lautstärkeanpassung –

    Abstimmsystem

    S/W Standards B, G, H

    Farbstandards NTSC 3.58/4.43 (Video In) PAL, Secam,

    Autom.Abstimmsystem(ATS)/ Autom. Erstprogrammierung/ Einknopfabstimmsystem •/–/•

    Autom. Programmkennung/ Station Labelling –/•

    Automatische Programmsortierung/ITP/ACI –/–/–

    Programm-Speicherplätze 100

    Bildschirm Menü Systeme

    OSD Menü/Sprachen •/–

    Programm Index Tabelle –

    Abschaltautomatik/Weckeinrichtung •/–

    Automatische Endabschaltung •

    Kindersicherung –

    Smart Link –

    Videotext Ausstattung

    Videotext/Text2.5/Text Menü •/–/–

    Textseitenspeicher/ Textunterseiten-Speicher 10/–

    EPG (NexTView/Digital EPG) –/–

    Videotext Zeichensätze GB, DL, H, S, SF, IT, FR, TR, GR, SERB

    Anschlußmöglichkeiten

    Ein-/Ausgänge

    Scart 1 1x (AV–In/Out; RGB In

    zal hierbij een rgb kabel helpen?
     
  11. Roberto Coppi

    Roberto Coppi Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Jazeker!
     
  12. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    oke roberto dus heb een 50 hz tv 72 centimeter van sony en als ik dus de kabel koop krijg ik dus zeker betere graphics bij de spellen en maakt het dan nog wat uit welke je koopt die van microsoft las ik heb je en dan nog 1 volgensmij toch?
    bedankt alvast voor de hulp *)
     
  13. forza11

    forza11 Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet welke kabel beter is (microsoft lijkt me toch) maar je beeld wordt 100% zeker stukken beter. Ik heb gewoon de advanced scart van microsoft, zag het verschil meteen.
     
  14. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    oke dus een advanched scart en een rgb kabel zijn het zelfde begrijp ik nu en waar kun je de kabel kopen dan van microsoft. en jij hebt ook een pal50 tv.?
     
  15. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb er eventueel nog eentje over, heb hem nu met component aangesloten.
     
  16. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    heb de microsoft advanched scart besteld maar moet ik hier dan ook nog een composiet kabel extra bij kopen dan? heb geen dolby surround set erachter zitten of is de composiet kabel voor het beeld.
     
  17. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    heb de advanched scart nu aangesloten maar vind er geen verschil in zitten met de orginele kabel die erbij is geleverd heb hem in de bovenste scartaansluiting gedaan weet niet zekr of dat de goede is maar als ik hem in de onderste doe krijg ik wel erg doffe kleuren dus die zal het denk ik wel niet zijn dan.
     
  18. Niekjon

    Niekjon Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik ook zo'n advanced scart kabel naar mn breedbeeld philips, dit geeft erg mooie kwaliteit, maar alleen de eerste scart ingang van de tv kan RGB aan om een of andere reden. Nu heb ik ook een losse dvd speler, dus ik dacht, dan koop ik gewoon zo'n scart blok en een extra scart kabel, en dan kan ik allebei de appparaten gewoon in een keer aansluiten ipv hem de hele tijd om te wisselen.
    Alleen het probleem is, nu krijg ik alleen maar grijs beeld bij de xbox!! terwijl hij het wel gewoon goed doet als ik met de rgb kabel direct ga.... weet iemand hoe dit kan?
     
  19. Soulja

    Soulja Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 2 scart aansluitingen, 1 RGB, en die ander normaal. Op RGB ziet het er met een advanced scart cable, netjes uit. Maar op die andere aansluiting zie ik geen verschil. Waarvoor dient het eigenlijk? Een mindere scartaansluiting. Ik zit er nu aan te denken op dan maar mijn dvd speler aan te sluiten om die mindere scart aansluiting. Zal ik dan ook kwaliteitsverlies krijgen?

    Om dit hele verhaal kort te maken, waarvoor dient een scart aansluiting, zonder RGB? Waarom heeft de fabrikant dit in mijn tv gezet, als het kwalitatief toch minder is als de 1e RGB? Kunnen ze dan niet beter 2 RGB aansluitingen doen?

    (ik heb overigens een HD-tv, en deze aansluitingen dienen alleen voor mijn ps2/xbox) 360 is gewoon op HD aansluiting
     
  20. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Mjah dat blijft een beetje de vraag. Waarom de 1ste scart wel RGB is, en de andere niet.

    Het beste wat je kan doen is je Xbox 360 aan je RGB scart aansluiten. En een DVD speler aan je 2de scart ingang. Qua kwaliteit met films zie je het niet of het RGB is of gewoon een 'normale' scart.
    Met de Xbox 360 zie je het verschil wel goed. Tenminste dat is bij mij wel het geval. Maar het verschilt ook enorm per TV/fabrikant.
     

Deel Deze Pagina