1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Grote "Ik wil games/accessoires/hardware uit het buitenland bestellen" Topic

Discussie in 'Algemeen' gestart door Magneto 360, 6 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    Om alle onduidelijkeheden weg te nemen heb ik maar de handschoen op gepakt en hier is ie dan :

    Het Grote "Ik wil Games in het buitendland bestellen" Topic

    Ik heb als leidend voorbeeld www.play-asia.com genomen maar onderwerpen als : Regiocode's , betalen , verzenden en Douane zijn algemeen


    www.play-asia.com
    www.dvdcrave.com
    www.videogamesplus.ca


    Wat is Play-Asia.com en Dvd-crave.com?

    Play-Asia.com is een aziatische site die games , accesoires , console's en games gerelateerde gadget's aanbied voor aantrekkelijke prijzen.

    Dvdcrave.com is een autralische site met vergelijkbaar assortiment als concurent play-asia ( betaling alleen met credit card )

    Videogamesplus.ca is een canadese site

    Kan iedereen hier bestellen ?

    Ja dat kan !!

    Je dient wel een paar dingen te weten voordat je tot bestellen over gaat , ik probeer hier zoveel mogelijk over te vertellen


    1. Regio code's

    Veel games hebben een regio-code en andere weer niet , hier dien je rekening mee te houden als je een game gaat bestellen

    check je handleiding van je console om te zien welke regio jou console aan kan , heb je hem in europa gekocht dan heb je voor 99 % zeker een PAL console


    Regio vrije games : deze kan je spelen op op alle console's uit welk wereld deel dan ook



    Regio gebonden games :

    de wereld is verdeeld in 3 regio's te weten : PAL ( Europa en Australie ), NTSC-U/C ( Amerika ) , NTSC-J ( Japan )

    Pal games zijn alleen te spelen op console's die gemaakt en verkocht zijn bedoeld voor de europese en australiese markt.

    NTSC-U/C games zijn alleen te spelen op console's op die bedoeld zijn voor de amerikaanse en canadese markt.

    NTSC-J games zijn alleen te spelen die zijn bedoeld voor de japanse , aziatische en koreaanse markt.



    Hoe weet ik of een game regiovrij is of niet?

    Games van de uitgevers : Ubi-Soft, THQ, Eidos en Activision zijn over het algemeen regio vrij maar dit is nooit 100% zeker!!!

    Er is een lijst beschikbaar waarin op te zoeken is of een game regio vrij is of niet , deze is echter alleen voor de Xbox 360 en komt van play-asia.com maar is een goede leidraad voor andere site's

    Klik Hier voor de lijst

    Klik hier voor een blog die up to date info heeft over nieuwe release's (voornamelijk NTSC-U/C games)
    (met dank aan MieZ™ voor de blog link)

    De inhoud van lijst veranderd als een game is gereleased , Play-Asia controlleerd een games namelijk op moment dat deze echt in hun bezit is

    de symbooltjes van de lijst betekenen :

    [​IMG] nog niet bekend , dit kan nog veranderen als de game gereleased is en daad werkelijk op verschillende console's getest is

    [​IMG] speelt zeker op de console met de desbtreffende regio code

    [​IMG] speelt zeker weten niet op een console uit de desbetrefende regio



    Ik heb een game gevonden en die wil ik bestellen , wat nu ?

    Prijzen :

    Om de juiste prijs te kunnen zien hoef je niet zelf aan de slag met allelei valuta converters , dit zit ingebouwd in de site en is zeer betrouwbaar

    Ga aan de onderkant van de pagina en selecteer bij Reference currency de euro en alles word in dubbele prijzen weergegeven , dit geld voor de game prijs maar ook voor de verzendkosten van het product wat je wilt bestellen

    Op veel andere site's kan je de prijzen ook instellen in euro , hoe dit moet verschilt per site.....


    Betalen :

    je kan betalen via : credit kaart ( Visa en Mastercard) , Paypal ( www.paypal.com) en Moneybookers ( www.moneybookers.com )

    Credit kaarten spreken voorzich neem ik aan dus zal daar ook niet verder over uitwijden , afhankelijk van je credit kaaart is je pakketje gelijk verzekerd tegen verlies en/of diefstal

    Paypal : je maakt een account aan via www.paypal.com en schrijft vanaf je eigen bankrekening geld over naar je paypal account , met die geld kan je vervolgens weer play-asia betalen , overschrijvingen vanaf je bank naar paypal nemen een paar dagen in beslag

    Moneybookers : werk het zelfde als paypal met het enigste verschil dat geld overmaken ook via Ideal kan , dit is een betaal service die de meeste banken inmiddels voeren en je geld is gelijk over geschreven en bovendien gratis , als je haast hebt met een game is dit de meest aanbevolen betaal dienst


    Verzenden :

    Verzenden voor pakketten onder de 2 kilo word gedaan met luchtpost en duurt gemiddeld 5 tot 14 dagen
    Let op!!
    Onder sommige omstandigheden kan de bezorging 4 tot 5 weken op laten wachten , dit komt dan door de douane , lees gerust verder voor meer info

    Douane :

    Als je games e.d importeert dan ben je in pricipe invoerechten verschuldigd
    De douane zegt hier het volgende over :

    Als u via internet goederen bestelt buiten de EU en de waarde daarvan hoger is dan € 22, dan bent u douanerechten en omzetbelasting (BTW) en eventueel accijns en verbruiksbelastingen verschuldigd. Het gaat in dit geval namelijk om de invoer van goederen. De invoer doet u weliswaar niet zelf, dat doet een koeriersbedrijf voor u, maar via hen zult u dan de verschuldigde douanerechten en belastingen moeten voldoen. Als de waarde € 22 of lager is, is geen belasting verschuldigd. Voor alcoholhoudende producten, tabaksproducten, parfum en eau de toilette betaalt u altijd belasting.


    De douane controlleerd niet elk pakketje wat Nederland inkomt maar als ze jou pakketje wel controleren zal je alsnog invoerechten en BTW moeten betalen , deze zul je contant aan de postbode moeten afrekenen aangezien de douane dit altijd middels rembours bij je zal innen , dit komt ongeveer op 16-20 euro per spel
    als je pech hebt , ben je je vordeel dus kwijt , de ervaring leert echter dat 9 van de 10 pakketjes niet gecontroleerd worden
    Grotere pakketen worden sneller gecontroleerd dan 1 enkel spel!!
    Niet betalen is geen pakketje en Play-asia of welke buitenlandse site dan ook zal niets voor je kunnen doen


    Bovenstaande zoals regiocode's , betaalmogelijkheden en verzend aangelegenheden geld voor de meeste buitenlandse site's maar aangezien dit er heel wat zijn kan ik helaas niet elke site apart behandelen , kijk voor de juiste verzendkosten e.d altijd op de site zelf

    bovenstaand topic is een richtlijn bij het bestellen van games e.d uit het buitendland , de topic starter en/of xboxword.nl kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor schade en/of problemen welke ontstaan bij bestellingen die jullie zelf doen!!
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2006
  2. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede zaak dit topic....!!

    Ik hoop op Rainbow Six: Vegas en Tony regiovrij.... Dan hoef ik niet te kiezen kan ik voor hetzelfde bedrag beide games kopen... zit nog even te twijfelen over F.E.A.R.

    Wordt mijn eerste ervaring met zo'n bestelling... ben benieuwd...

    Edit: de wireless headset uit amerika of japan, werkt die ook gewoon op de PAL 360? want in japan en de US is ie al leverbaar...
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2006
  3. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    Rainbow six Vegas is 99 % zeker wel regio vrij , Tony durf ik geen uitspraken over te doen

    zeker weten we het pas als de game gereleased is , die eerste ervaring zal je niet tegen vallen , tenzij douane roet in het eten gooit....

    Headset zal denk ik niet werken , weet het niet zeker .......

    *EDIT* aangezien Fardo headset heeft besteld zal ie vast wel werken.....8)
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2006
  4. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Zag net dat Fardo al een headset had besteld in canada, dus die weet vast meer...

    en tsjah die goedkopere games zijn ideaal in deze dure tijden..... 1 voor 1 bestellen en hopen dat het langs de douane komt...
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Leuk om te weten: een game bestellen bij play-asia levert je een kortingscoupon op van 5 dollar die ongeveer 1,5 maand geldig is. Dus de game erna (mits op tijd besteld) is nog goedkoper.
     
  6. Animal nl

    Animal nl Active Member

    Berichten:
    525
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet helemaal waar, de volgende bestelling moet minimaal 50 dollar zijn.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Headset is gewoon regio vrij, maar je moet dan wel een aparte adapter kopen ;)
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Serieus?! :eek:
    Sorry dan, is me nog niet opgevallen.
     
  9. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    pffff... wat een gedoe allemaal. Heb ff geprobeerd om DoaX 2 en Marvel: Ultimate Alliance te bestellen. Eerst overal een account moeten maken, geld overzetten, wat niet lukte, en weet ik veel wat nog meer. Uiteindelijk niet gelukt dus. :x
    Zou niemand zich beschikbaar willen stellen die wel van play-asia en dvdcrave kan bestellen, om games voor andere te bestellen? O-)
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    je kan via DVDcrave toch niet met Moneybookers (of zelfs PayPal) betalen?

    is wel jammer, want DOAX2 voor 33 euro is natuurlijk wel een fijne prijs :)
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2006
  11. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Idd... daarom die oproep ook. ;)
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    je had het over geld over zetten, dus ik dacht ff dat er mss toch een manier was om via Moneybookers te betalen 8)

    dan wacht ik wel tot die game hier uit is... Misschien is er een winkel die DOAX2 ook redelijk goedkoop aanbied :)
     
  13. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    klopt , zal start post even aanpassen om verwarring te voorkomen ;)
     
  14. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Goed topic dit Magneto :)
    Alleen zijn er hier al mensen die pech hebben gehad m.t.t. de douane?
    heb 3 november FEAR besteld bij play-asia, en ik kreeg vandaag mail dat mijn 'order is verscheept' .
    Pay-pal is wel aan te raden voor overmakingen over grote afsttand.
    Play-asia zegt het volgende: betalingen over moneybookers.com, die onder de 100euro zijn, zullen niet worden verscheept. dus ik heb pay-pal aan gemaatk en dat gebruik ik un.
    echt heel snel is het. al maak je het om 12:00 over staat er het om 12:01 op.
     
  15. Vleesch

    Vleesch Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Zag het topic net staan Fardo sorry :p.

    Ik had Fardo net even een berichtje verstuurd met een paar vraagje en mij werd vriendelijk verzocht dit even op het forum te vragen hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

    Ik heb op play.com die Xbox Live Vision set zien staan met camera en Live! enz. Maar nu vroeg ik mij af of ik die subscription code die eigenlijk bedoeld is voor de UK ook op mijn account werkt. Iets zegt me dat die natuurlijk niet werkt maar ik heb nog hoop, misschien weet iemand van jullie dit?

    Ook vroeg ik mij af of iemand weet wat ik allemaal voor converters enz. nodig heb voor het opladen van een wireless headset uit de UK. En weet iemand toevallig of er ook nog andere oplaad mogelijkheden komen voor die headset bijvoorbeeld door de usb poort op je 360.

    Alvast bedankt,

    Martijn
     
  16. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Kan je niet via internet bankieren (d8 dat het zo heette..:9 ) overmaken naar PayPal?
    Anders duurt het best wel lang.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Striker: Een maat van me heeft Saints Row gekocht bij Play-Asia en betaald met moneybookers... en die heeft zijn game ook gewoon gekregen.

    Sander: Je kan je moneybookers account opwaarderen met Ideal (internetbankieren dus) en die gebruiken bij Play-Asia


    Oh ja nog iets:
    @Magneto 360: Misschien is het handig in de startpost te zetten welke games regio vrij zijn (of PAL) en waar/wat/hoeveel? Als jij het teveel werk vind wil ik je wel er bij helpen.. kom nogal vaak op play-asia de laatste tijd, en kheb deze week tijd over. Ik hoor het wel! O-)
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2006
  18. kevinbabolat

    kevinbabolat KEV1N-NL

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    via een link in de startpost krijg je de lijst te zien over regio vrije games
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Die zijn alleen van Play-Asia... Dan is het topic ook niet meer neutraal ;)
     
  20. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Die van play-asia is een hele goede en up-to-date lijst... Lijkt me overdreven, en te veel werk, om dan nog een lijst daarnaast te gaan bijhouden....
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina