[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jan kalab

    jan kalab VinnieDJ NL

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste gasten...ik zie dat hier al een tijdje niet meer gepost is maar ik probeer toch maar ff een vraag te stellen. Het zit zo dat ik op dit moment met mijn PC achter een router zit en mn xbox360 met mn PC heb verbonden via ICS. Ik begreep dat dit dus problemen geeft mbt NAT...hij staat bij mij dan ook op 'moderate'. Als ik gewoon m'n UTP kabel van mn pc in m'n xbox plug staat hij wel op open...maar ik vind het gewoon niet handig om steeds te moeten switchen. Mijn vraag is dus eigenlijk of er dus enige mogelijkheid is om in mijn 'ideale' situatie(dus met router en ICS) ook NAT 'open' te krijgen.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Gebruik een gebridgde connectie ipv ICS

    [/FONT]

    Heb je een firewall aan staan?
     
  3. jan kalab

    jan kalab VinnieDJ NL

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm... ik heb dus geen wifi ofzo in gebruik op dit moment. Deze beschrijving die jij me gaf heeft het daar dus wel over, maar goed, ik heb het iig wel geprobeerd. Het werkt in principe gewoon hetzelfde want NAT blijft op moderate staan. Zijn er geen andere gevallen hiervan bekend? Ik neem aan dat er toch wel meer mensen zijn die hun xbox360 via hun computer op live willen krijgen maar op die manier waarschijnlijk net als ik dus NAT moderate krijgen.
     
  4. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Zucht, ik kom er echt niet meer uit. Ik heb de Livebox als modem en ik probeer mijn NAT status op Open te krijgen maar ik heb geen idee hoe ik de instellingen in de Livebox moet aanpassen. Het probleem is dat mijn menu er anders uitziet dan alle voorbeelden die ik tegenkom en het is zo verwarrend allemaal. Is er iemand die mij kan helpen? Alvast erg bedankt!

    Hieronder twee screenshots van de Livebox wanneer ik poorten wil toevoegen. Ik kan al meteen kiezen uit mer0, ppp0, eth0 en ph0 wat mij helemaal niets zegt. Ik denk dat ik mer0 moet hebben, dat heb ik via Google ergens gevonden. Maar dan?

    [​IMG]

    En als ik alles dan heb ingevuld ziet het er zo uit. Ik heb al andere begin IP adressen geprobeerd maar dat werkt ook niet. Ook mer0 veranderen in ppp0 werkt niet.

    [​IMG]

    Iemand die weet wat al deze abacadabra betekend? Alvast bedankt!!
     
  5. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 28 aug 2006
  6. Murdock_NL

    Murdock_NL XBOX360 User

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    bij mij is die gewoon open met een livebox zal ff kijken wat ik heb...

    je moet gewoon bij firewall de poorten toevoegen en doorsturen naar je ip van je xbox360, moet je bij je xbox ff handmatig invoeren... bij mij is dat dus 192.168.1.13

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2006
  7. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    hoi 2 zaken om even te checken:
    1) heeft je livebox de meest recente firmeware? (kijk via merk alswel aanbieder!)

    2) heeft je 360 een vast ip-adres?
     
  8. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Fantastisch, bedankt voor de informatie aldmar en Murdock_NL! Bij mijn Livebox is het menu wat Murdock_NL posts nog helemaal leeg dus vandaar dat ik dat waarhscijnlijk niet heb gezien. Eerst dacht ik ook dat ik bij Netwerk moest zijn maar daar kan je niet veel instellen. Maar goed, wanneer ik vanavond thuis ben dan ga ik het meteen proberen en hopelijk krijg ik mijn 360 ook op Open zodat ik met die vriend van mij kan spelen. Nogmaals hartelijk bedankt, ik laat nog weten of het lukt! _O_

    @ rudeboy: nee mijn Xbox 360 heeft nog geen vast IP maar ik weet wel het IP adres dat gebruikt wordt (192.168.1.10). Deze is tot nu toe al een aantal weken gelijk gebleven. Een vast IP kan ik ook vrij simpel instellen maar belangrijker voor mij is om te weten hoe ik die poorten open kan krijgen.

    Zover ik weet heeft mijn Livebox de laatste firmware. Deze is onlangs nog bijgewerkt en ook het uiterlijk is aangepast van Wanadoo naar Orange.
     
  9. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je dan nog een switch hebt, moet je die dan precies hetzelfde doorvoeren als met de Livebox.

    Tevens had ik het ooit zo als het in die screens eruit ziet. Alleen mocht het niet baten... Mijn NAT bleef op moderate staan.
     
  10. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Een switch werkt anders dan een router. Een switch maakt, makkelijk gezegd, van 1 netwerk kabel meerdere kabels. Hij heeft geen poorten en geen firewall e.d. Er valt niks aan in te stellen. Deze kan je dus zonder problemen tussen je 360 en je modem zetten.

    Heb er zelf ook eentje tussen en werkt perfect. :)
     
  11. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    't Is gelukt!!! Mijn NAT staat nu op Open en nu kon ik meteen die vriend van mij uitnodigen voor een potje CoD2 :) :) Vanavond ga ik naar hem toe en probeer ik zijn Speedtouch modem ook Open te zetten. Ik durf het eigenlijk niet te zeggen maar het probleem wat ik had waardoor ik de instellingen niet kon vinden in mijn Livebox was dat ik zat te kijken onder de geavanceerde instellingen waar je dus niet moet zijn. Gewoon in de standaard instellingen kijken... nooit aan gedacht.

    Nogmaals bedankt voor de hulp mensen! :)
     
  12. Murdock_NL

    Murdock_NL XBOX360 User

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    zo simpel is het dus... :) :lol:
     
  13. FcWinningEleven

    FcWinningEleven Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lukt me maar niet de NAT van mijn LiveBox open te krijgen. Heb de hints hier gevolgd maar kom er niet uit. Ik weet niet wat ik als IP moet invullen bij de 360, daar gaat het volgens mij fout? Iemand een idee.
    edit: al gelukt !!
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2006
  14. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Mijn NAT is Strickt
    Welke provider?: Kabelfoon.nl
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: voldoende

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Terayon
    Modem type?: TCM110
    USB/ Ethernet?: :confused:

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: :confused:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Mc Afee

    Router

    Welk merk router heb je?:Netgear
    Welk router type?: WGR614 v6
    Welke firmware?::confused:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet kabel

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: NAT staat op strickt
    Wat heb je geprobeerd?: die 2 poorten openzetten 3074 en 88
    Waar stopt de test?: NAT
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Test connection to XBox Live, replace your router/modem with a Xbox Live Compatible device

    Help mij a.u.b
     
  15. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij helpen ?
     
  16. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0

    Kan iemand helpen ?
     
  17. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Mijn NAT is Strickt
    Welke provider?: Kabelfoon.nl
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: voldoende

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Terayon
    Modem type?: TCM110
    USB/ Ethernet?: is je computer via een UTP kabel aangesloten, of via een USB kabel? Aangezien je een router gebruikt, ga ik uit van óf een wireless signaal, of Ethernet (UTP)

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Mc Afee hoef je in principe niet uit te zetten, aangezien het signaal direct binnenkomt vanaf de router en niet verspreid wordt via je PC (ga ik vanuit)

    Router

    Welk merk router heb je?:Netgear
    Welk router type?: WGR614 v6
    Welke firmware?: Heb je je firmware al geupgrade?
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet kabel

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: NAT staat op strickt
    Wat heb je geprobeerd?: die 2 poorten openzetten 3074 en 88Wat is het IP-adres van de X-Box. In dat geval kun je die twee poorten laten fowarden naar het IP-adres van je Xbox. Heb je een router waar je op afstand in kan loggen? Zo ja, geef iemand die er verstand van heeft en die je vertrouwt even de inloggegevens van de router, zodat die de instellingen op afstand aan kan passen.

    Waar stopt de test?: NAT
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Test connection to XBox Live, replace your router/modem with a Xbox Live Compatible device

    Hoop dat bovenstaande punten je een beetje vooruit helpen. Bel anders de helpdesk van de router nog even. Die hebben dit verhaal misschien vaker gehoord.
     
  18. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Bij hem staat ook DHCP uit en in de router-settings is nergens te vinden of NAT disabled/enabled is. Verder vraag ik me af of de familysettings (die gebruikt worden) van zijn console zorgen voor NAT-strict...
     
  19. FcWinningEleven

    FcWinningEleven Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    probeer het eens zonder ICS, dus je kabeltje direct in de 360 pluggen, Dat was ook mijn probleem oa. Geloof dat ik ergens in het topic had gelezen dat ICS en NAT gewoon niet goed samengaan.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @ Nick

    Router + ICS gaat niet samen ... je moet een swicth kopen of een extra kabeltje van je router naar je 360 trekken

    Met ICS is de firewall verantwoordelijk voor het verkeer ... en moet je dan eventueel aanpassen .. maar omdat je een router hebt + ics krijg je problemen, omdat de router het verkeer niet goed meer kan regelen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina