Nieuwe beleid slaat de plank mis

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Centurion, 8 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Het gaat hier om de volgende verandering:

Het kan aan mij liggen, maar ik vind dat het XBW team te ver doorslaat in zijn strijd tegen dit probleem. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je verplicht wordt een foto van je game + inhoud te maken en op internet te zetten als je deze toevallig eerder in bezit hebt gekregen dan de producent graag had gezien.

Een forum hoeft niet volledig vrij te zijn, maar dit gaat te ver. Het beleid op dit forum lijkt langzamerhand wel een dictatuur. Als je geen bewijzen hebt van jouw gelijk, ben je fout. Kom op jongens, dit is niet de bedoeling.

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik ben met je eens dat deze manier wel erg kort door de bocht is.
    Wel ben ik het eens met het idee achter deze actie, het voorkomen dan mensen lopen patsen gedownloade games.

Voor alsnog is dit de enige oplossing die 'wij' zien. We hopen er binnenkort een beetje verandering in te kunnen brengen.

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    zoveel moeite is het toch niet om ff een foto te maken :{

ik snap al die heisa om deze regel niet :confused:

4. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Het gaat niet om de foto, maar wat geeft een site het recht jou te wantrouwen..

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Als jij de game hebt, nog voor de winkels het hebben, moet het eigenlijk wel een illegale kopie zijn (vandaar het wantrouwen dus ;)). Dit was/is dus het geval bij GoW, dus vind ik het logisch dat om 1 simpel dingetje wordt gevraagd: een fotootje.

6. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Dat komt weer door een stelletje mafkezen die eens in de zoveel tijd opduiken hier.. Maar we zijn er mee bezig zoals Graveheart al zei.

7. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Mooi, gelukkig is het tijdelijk.

8. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Tja, aan de ene kant vind ik het wel oké, maar aan de andere kant toch wel erg ver gaand (zo kies ik geen kant en kan niemand commentaar op me hebben :+ ). Het is natuurlijk logisch dat iemand kan bewijzen dat hij een bepaalde game al lang voor de release-datum heeft. Maar toch, als iemand dit zegt (ook al is het gedownload, lijkt me een beetje raar voor de release BTW) dan kan hij toch nog altijd zijn impressie over de game geven? Dan hoeft hij toch niet te bewijzen dat hij de game heeft. Maar als je 't bewijst is 't wel handig, achter je PC op een forum kan je zoveel zeggen he. ;)

Wedden dat Mirik gewoon wél een vrouw is 8)
    Jammergenoeg weet ik beter :+

9. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het is niet de bedoeling dat mensen in game threads gaan lopen patsen met illegaal verkregen games. Wij kunnen achter ons beeldscherm vandaan niet ruiken wanneer iemand een legale of illegale versie heeft. Want bij twijfel kunnen we iedereen wel een OW of ban geven. Door te vragen naar een foto kunnen we verifiëren hoe de vork in de steel steekt. Zo hebben we er nog enigzins controle over.

Wij vinden het ook niet leuk, maar het is te danken aan degene die maar al te graag te koop lopen met hun illegale meuk.

10. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    True, maar is het dan niet makkelijker om een algemene regel te stellen:

"Wie voor de releasedatum van een spel impliceert dat hij de desbetreffende titel al in bezit heeft krijgt een OW"

Bespaart een hoop tijd en onnodige reacties.

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    en het is juist leuk om met een foto te laten zien... toch?

8)

Tenzij je hem daadwerkelijk hebt... maar dan wil je de game ook zien

12. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Die is ook bij ons langsgekomen. :)
    Het probleem is alleen dat GoW bijvoorbeeld voor sommige mensen wel legaal te krijgen is, ook ruim voor de releasedatum.

Zie Fardo bijvoorbeeld :9

13. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mja, wie zegt dat dat Gears of War is...Voor het zelfde geldt is dat gewoon een groendoosje met GoW voorkantje etc opgeplakt (met photoshop) 8)8).

Maar idd, als we daar heen moeten dan is het eind zoek lijkt me. We leven toch in Nederland, niet Noord-Korea? Of wel?

14. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Ik maak even een grapje en nu kreeg ik dit mailtje:

Beste Tr@m$,

Je hebt een waarschuwing ontvangen op Xboxworld.nl Forums.

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?p=2083075

Reden:
    -------
    OW

Niet over ilegale meuk praten. Je hebt een OW
    -------

Waarschuwingen zijn bedoeld om je te herinneren aan de forumregels, waaraan je je geacht wordt te houden.

Hartelijke groet,
    Xboxworld.nl Forums

Niet zo netjes.

15. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
  16. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik in dit forum het volgende post; Gears of war is een super gaaf spel, ik heb hem verkregen via import op mijn NTSC 360 console. Dan is het toch belachelijk als ik mijzelf moet gaan bewijzen met een foto.. Straks wordt er nog gevraagd om een foto van mijn moederbord om te verifieren dat er geen modchip op gesoldeerd zit.

Er zitten op deze site ongetwijfeld een heleboel mensen die zich bezig houden met copyright schennis maar wie gaat daar wat aan doen, zolang er niets over deze zaken besproken wordt is door jullie als moderators toch voldoende gedaan?

Het kan te gek ook...

Laatst bewerkt: 8 nov 2006
  17. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Sorry?

Je geeft het zelf toe.

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Van mij mag je dan ook een foto laten zien en vertellen waar je hem gekocht hebt. importeren duurt in de regel 7 dagen (verzenden) tenzij je connecties hebt met scotty van star trek is het niet mogelijk

19. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    2 Moderators die binnen een minuut reageren op een post die zij niet eens goed gelezen hebben. Knap hoor.

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Tja dat is niet grappig :eek:...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina