Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Ati komt begin 2007 met een DX10 kaart.

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    En er wordt verwacht dat Nvidia met een refresh van de 8800 komt (de 8900 waarschijnlijk). Anders is het prestatieverschil tussen dan de huidige kaarten van de concurrenten te groot (ten voordelen van Ati).

3. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Is er al meer bekend over deze DX10 kaarten van ATI ? (Typenummers bijvoorbeeld ? Gaan ze door met X2000 ofzo ?)

4. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Niet echt, alleen wat op The Inquirer staat. Maar dat valt eigenlijk onder de rubriek "gerucht".

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Nou ik durfde het aan om op mijn laptop 3dmark06 te draaien, viel een beetje (beetje boel :+) tegen:

Wel beter dan andere laptops met soortgelijke specs (alleen t2400 en hoger geclockte x1600's :9)

En verder kan ik nfs carbon, bf2142 en company of heroes lekker op high draaien :D (met max aa op 2x)

carbon krijg ik echter niet op widescreen (1280x800) alles gedaan wat mogelijk is

Laatst bewerkt: 8 nov 2006
  6. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
  7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben gisteren toevallig met exact hetzelfde aan het klooien geweest, er staan heel wat oplossingen op het internet maar er is er vooralsnog maar eentje die echt werkt. Heb je een PM gestuurd met meer info :)

Laatst bewerkt: 9 nov 2006
  8. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Werkt je pc nog naar behoren?:D

9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Whehe, hij werkt prima :cool: Alleen kwam dat herriegeluid daarstraks weer ff terug, en heb ik voor jullie een stukje leedvermaak :

Waarom Zero "twee linkerhanden" Paradox dus liever niet zelf apparaten openmaakt en ermee gaat zitten klooien [Deel 1] :+

Goed, daarstraks kwam dat ratelende geluid weer ff terug, dus ik denk gelijk "Dat is gewoon diezelfde casefan waar iets tussen zit, dat fix ik wel ff". Dus ik maak die kast open, haal het draadje die naar de casefan leidt uit het moederbord, maak die casefan weer ff los, maak um schoon, controleer het draadje en stop de casefan weer terug. Naderhand wil ik het uiteinde van het draadje weer terug in het moederbord pluggen om te kijken of het geluid weg is, maar ik was vergeten dat de PC nog aanstond. En toen kwam ik een heel ff een beetje met het topje van m'n rechter middelvinger tussen de CPU cooler, en begon ie een beetje te bloeden :eek: 8) Naderhand PC uitgezet en alsnog draadje erin geplugd, geluid is nu weer weg dus er is niet voor niets bloed gevloeid hehe :+ (nu is m'n vinger onder m'n nagel een beetje blauw geworden trouwens)

Maar goed, dat ben ik dus met m'n stomme kop. PC's zijn gevaarlijk 8)

10. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Wacht, heb je je pc opengemaakt, en de casefan gedemonteerd op een werkende pc?

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah, omdat ik de vorige keer ook de PC aan moest zetten om te horen waar het geluid vandaan kwam. Ik was deze keer alleen een beetje careless met het terugpluggen van het draadje 8)
    Even voor de duidelijkheid : de betreffende casefan stond uiteraard wel uit voordat ik ermee ging klooien ;)

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ach heb je je 1e fout ook al gemaakt :+

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Casefan insteken/verwijderen op een pc die aanstaat kan niet echt kwaad, zelfs als is ie aangesloten op het moederbord (ook al raad ik het dan aan om de pc af te zetten, gewoon voor de zekerheid). Maar als het gewoon met een molex/3-pin tussenstuk is, kan het necht echt kwaad doen (moest ik veel doen bij mn vorige pc).

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is idd zo'n 3-pin plugje wat in het moederbord gaat. Alles werkt nu weer gewoon, alleen mijn vinger is een beetje gevoelig nog 8)

Ach ja van fouten leer je, vooral van de pijnlijke....dus deze fout zal ik niet gauw nog een keer maken :+

15. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Alternate heeft de 8800 GTS, en GTX in de schappen liggen !

Voor een kleine 629 € ben jij zometeen de eigenaar van een 8800 GTX :+

de GTS: http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JBXXGA
    de GTX: http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JBXXG1

Specs GTS:

De XFX GF8800GTS is gebaseerd op de G80 Chip en bezit over 640 MB GDDR3 Geheugen die via een 320 Bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 500 MHz en het geheugen 1600 MHz. De GeForce 8800 GTS is de eerste DirectX 10 GPU (Shader Model 4.0) en bezit over 96 Unified Shader eenheden die op 1200 MHz werken. De kaart is HDCP-geschikt en ondersteunt Dual-Link DVI, Video-In/Out en HDTV-weergave

Specs GTX:

De XFX GF8800GTX bezit 768 MB GDDR3 Geheugen, die via een 384-bit brede interface wordt aangesproken. De GPU heeft een kloksnelheid van 575 MHz en het geheugen 1800 MHz. De GeForce 8800 GTX is de eerste DirectX 10 GPU (Shader Model 4.0) en beschikt over 128 Unified Shader eenheden die op 1350 MHz werken. De kaart is HDCP-geschikt en ondersteunt Dual-Link DVI en HDTV-weergave. De kaart heeft twee 6-pin PCIe stroom aansluitingen en benodigd een sterke voeding.

_O_

Zal vast wel al bekend zijn...

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ja, gisteren avond rond 20 uur lagen ze allemaal plots in de winkels :eek:. Toevallig de tijd dat de NDA verlopen was :+. Maar zoals sinds de Geforce 7 (of was het al de 6?) reeks heeft Nvidia een paper lauch kunnen vermijden, zelfs nu desondanks de kleine tegenslag met de GTX.

17. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Na het zien van de specs allemaal bij elkaar, schrok ik me toch echt helemaal te pleuris :eek:

Allemachtig wat een kaart !

18. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
  19. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    OMFG !

Wat een ziekelijke scores _O_

Ik keek daarnet inderdaad ook sober naar m'n X1900, die pas 2 weken "oud" is :+

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Kijk dan ook maar ineens sober naar je CPU want is een geen enkele CPU die geen botteneck vormt voor die kaart 8) (tenzij je op ten laagste 1600x1200 speelt met AA en AF).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina