Directe verbinding tussen 2 computers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door de bengel, 10 nov 2006.

1. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleempje.
    Ik heb sinds kort een laptop en ik ben van plan om met die laptop alles te gaan doen, en die pc zeg maar een beetje te laten voor wat ie is.
    Nu wilde ik alle bruikbare bestanden (muziek, films, enz) snel overzetten naar mijn laptop.
    Ik dacht dan gewoon even een LAN-verbinding te maken met deze 2 computers. Dus ik heb mijn LAN-kabel gebruikt die ik ook gebruik voor een xbox-LAN. Nu wilde ik deze computers elkaar laten vinden, dus ik wat dingetjes proberen.
    Netwerkverbindingen > Een nieuwe verbinding maken > geavanceerde verbinding instellen > binnenkomende verbindingen instellen

toen wilde ik mijn laptop ook voor zo'n verbinding instellen. Maar daar kon ik alleen voor een infrarood verbinding kiezen ,dus niet met een LAN kabel.
    Kan ik nu evengoed nog een directe LANverbinding maken tussen deze twee?

2. Baaltje

Baaltje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt een crosskabel nodig voor een directe verbinding. Daarna een netwerkshare maken en dan kun je zo oversturen.

3. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    een kabel die je voor de xbox gebruikt (van xbox naar xbox) is toch een crosskabel?

4. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  5. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Staat je computer al in een netwerk?
    Je hoeft namelijk helemaal geen directe verbinding in te stellen.
    Gewoon netwerkverbindingen -> Thuisnetwerk of klein bedrijsnetwerk installeren (Wizard Netwerk Instellen)
    Met een beetje geluk hoort het dan te werken (met een beetje geluk zeg er er bij, bij mij werkt het vaak niet in 1 keer)

Deel Deze Pagina