De HDTV Thread [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 21 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marijnvanooijen

marijnvanooijen Playing Oblivion

Leuk Bevonden:
    0
    De M is inderdaad iets duurder maar hij is ook ouder. Maar toch nog beter dan de nieuwere S. Ik zal eens kijken of ik het extra geld er voor over heb. Thnx

2. Jelmen

Jelmen Capo

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb één simpele vraag, is er een 720p hd ready televisie voor 400 euro met 20'' - 22'' ?

3. rudeboy

rudeboy press play on tape

Leuk Bevonden:
    7
    okey heb een simpele philips gekocht (voor erbij) de "26pf5321" nu heb ik er de coax erin gestopt en zie ik achter elk beeld een soort "lichte tweede schaduw". Zo zie ik bv het tekentje van talpa "dubbel". Naast het echte tekentje zie ik rechts ernaast ongeveer 1,5 cm nog een tekentje van talpa heel licht. En zo is het eigenlijk met heel het beeld...??
    heeft iemand tips?
    ruud

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Agentsmith heeft volgens mij nog steeds een LE32R72B.

5. Sjoerd89

Sjoerd89 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zojuist de samsung le27s71b gekocht :)

Deze dus:
    Is het een beetje wat volgens jullie?;)

Laatst bewerkt: 13 nov 2006
  6. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    waarom vraag je eerst of het wat is terwijl je hem al gekocht heb ?

7. Sjoerd89

Sjoerd89 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind hem top, maar dat betekent niet dat jullie hem ook goed vinden. :{ Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

8. zildjian

zildjian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Samenvatting

Probleem:
    Automatisch aanpassing van helderheid bij donkere beelden op de Samsung LE32N71 welke niet uit te schakelen valt door een andere beeldmodus te kiezen in het menu.

Hiervoor is de monteur van Samsung vandaag bij me langs geweest.

Rapportage:
    Het gaat hier om een standaard eigenschap van het toestel dat "Dynamic Dimming" wordt genoemd. Deze kan in het service menu van de N71 niet worden uitgeschakeld. Dit geldt tevens ook voor de M71, S71 en F71.
    Bij de R71/R72 kan deze eigenschap wel worden uitgeschakeld in het service menu.

Conclusie:

1) "Dynamic dimming" is NIET uit te schakelen op de Samsung: M, N, S, F- series

2) "Dynamic dimming" WEL uit te schakelen op de R71 en R72 serie

Advies is om een tv te nemen uit de R-serie wanneer deze eigenschap als ernstig hinderlijk wordt beschouwd.

Dus dat is mooi balen..... Ten eerste omdat ik nu eigenlijk niet een stap terug wil in beeldkwaliteit. Ten tweede omdat It's de R-serie niet meer verkoopt. Ten derde omdat ik bij de It's geen geld terug krijg maar een een tegoedbon.

Ik moet nog maar eens goed nadenken wat te doen. De mensen op de forum met hetzelfde probleem weten nu bij deze wat er aan de hand is. En ik hoop dat de mensen die binnenkort een Samsung tv willen aanschaffen dit kunnen gebruiken in hun keuze van een nieuw LCD TV

Succes!

Laatst bewerkt: 13 nov 2006
  9. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Valt het niet uit te schakelen via het service menu?

10. zildjian

zildjian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ALLEEN bij de R-serie volgens de monteur.

11. Reem

Reem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wel klote als er niks aan gedaan kan worden. Maar heb al wel gelezen over iemand met een M71 serie die het wel gewoon via service menu had uitgeschakeld, dus daar kan het toch wel blijkbaar.

Ik heb zelf Samsung zelf erover gemaild, heb al eerder gehoord dat de monteur niet altijd van alles op de hoogte is. Even kijken wat zij zeggen. Ik heb er niet zo heel veel last van maar als het optreedt is het best wel irritant als je erop gaat letten.

Eerst waren er verhalen dat de dynamic dimming alleen in 'dynamic mode' in werking was. Maar heb het zelf ook met 'standard mode' ervaren. De andere heb ik nog niet geprobeerd. Zie jij het ook bij custom mode bijvoorbeeld?

12. zildjian

zildjian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ook bij alle andere modi. Het schijnt dat de monteur ook in het service menu heeft gekeken en heeft laten zien dat het niet uit te zetten valt. Ik ga toch ook stiekum zelf nog even kijken.

13. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dat Dynamic Dimming waar jullie het over hebben?
    Ik heb namelijk een Samsung LE-32M71B besteld en heb geen zin om weer een of ander mankement te hebben, want aan m'n Xbox 360 mankeert al genoeg.
    Is Dynamic Dimming echt storend of is het gewoon een beetje op alle slakken zout leggen?

14. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is kunnen zij het model gewoon voor je bestellen hoor!! Ze bieden hem misschien niet meer aan maar ze kunnen nog zeker wel geleverd worden..:)

15. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, Bij de N71 serie is DD (Dynamic dimming) dus op geen enkele manier uit te zetten.
    In elk geval bedankt voor die informatie, Het maakt mijn keuze tussen de 32R71, 32N71 en 32M71 al weer een stuk gemakkelijker (de 32N71 valt af)

Nu wil ik graag andere Samsung bezitters vragen om dit overzicht verder in te vullen:

Type - DD uit te zetten met beeldmodus - uit te zetten in service menu
    S - -
    R - Ja - Ja
    N - Nee - Nee
    M - -
    F - -

Alvast bedankt.

16. ThApocalypse

ThApocalypse Final Fantasy

Leuk Bevonden:
    0
    In de spits staat een heel artikel over HDTV. Maar wat daar instaat zal hier al wel bekend zijn;)

17. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Vandaag bij de MM geweest...
    NOg even de vergelijking gemaakt tussen de Philips 32PF5331 en de Samsung LE32R71 :)...
    Beide heerlijke schermen.

Maar de Philips 32PF5331 krijgt mijn voorkeur. Meerdere aansluitingen, en enthousiaste reacties op het internet gelezen.
    Verder was er gewoon een afstandsbediening aangesloten, en heb ik dus even liggen spelen met de kleuren.
    Waardoor ik tot een erg mooi beeld ben gekomen :) !

(volgens mij gewoon bij Analoge beeld, aangezien die MM reclame continue voorbij kwam)

Verder werkt een vriend van mijn pa bij Philips, en gaat hij kijken voor me wat hij aan korting kan krijgen.
    Oftewel, hopen dat het inderdaad voordelig is :)!

18. ThApocalypse

ThApocalypse Final Fantasy

Leuk Bevonden:
    0
    wat kosten ze beide daar?

19. xrage

xrage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vraagje, ik heb een hd kabel van joytech gekocht, maar ik kan op mijn xbox bij resoluties alleen maar zo kiezen 1024x of 1280x maar geen 720\1080i nu heeft mijn hd kabel ook geen schakelaar erop zitten, zou dit het zijn of is het gewoon goed ?
    Hoorhet wel :p
    Groetjes

20. Stealth TBH

Stealth TBH Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb nu de LE32R72b maar als ik nu de LE**M71B koop ga ik dan veel verschil merken in beeldkwaliteit?
    En dan bedoel ik vooral zwartwaardes. Want nu heb ik vaak van die donkere kringen; steeds een tint donkerder.

Greetz, Michiel

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina