Samenvatting
Probleem:
Automatisch aanpassing van helderheid bij donkere beelden op de Samsung LE32N71 welke niet uit te schakelen valt door een andere beeldmodus te kiezen in het menu.
Hiervoor is de monteur van Samsung vandaag bij me langs geweest.
Rapportage:
Het gaat hier om een standaard eigenschap van het toestel dat "Dynamic Dimming" wordt genoemd. Deze kan in het service menu van de N71 niet worden uitgeschakeld. Dit geldt tevens ook voor de M71, S71 en F71.
Bij de R71/R72 kan deze eigenschap wel worden uitgeschakeld in het service menu.
Conclusie:
1) "Dynamic dimming" is NIET uit te schakelen op de Samsung: M, N, S, F- series
2) "Dynamic dimming" WEL uit te schakelen op de R71 en R72 serie
Advies is om een tv te nemen uit de R-serie wanneer deze eigenschap als ernstig hinderlijk wordt beschouwd.
Dus dat is mooi balen..... Ten eerste omdat ik nu eigenlijk niet een stap terug wil in beeldkwaliteit. Ten tweede omdat It's de R-serie niet meer verkoopt. Ten derde omdat ik bij de It's geen geld terug krijg maar een een tegoedbon.
Ik moet nog maar eens goed nadenken wat te doen. De mensen op de forum met hetzelfde probleem weten nu bij deze wat er aan de hand is. En ik hoop dat de mensen die binnenkort een Samsung tv willen aanschaffen dit kunnen gebruiken in hun keuze van een nieuw LCD TV
Succes!
Laatst bewerkt: 13 nov 2006