1080p voor de xbox360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gn!uz, 20 sep 2006.

  1. Corolla Friend

    Corolla Friend Bhuddymahn

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    1
    Diablo: het scherm IS wel 1920 x 1080p, maar de software kan die resolutie niet aan!
     
  2. wallage

    wallage Active Member

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal het begrip full-HD even wat duidelijker uitleggen. Er zijn al meerdere LCD's op de markt waarvan het paneel (het echte scherm) al de resolutie 1920x1080p aan kan. Het addertje onder het gras zit hem alleen in de software van de LCD. Bij alle LCD's van bijvoorbeeld philips staat in de specs dat tot 1080i als inputs kunnen worden gebruikt waardoor er geen gebruik gemaakt kan worden van de 1080p functionaliteit van het scherm zelf. Dit noem ik i.i.g. geen "full-HD" LCD's. In mijn opinie moet je in een full-HD LCD ook 1920x1080 p signalen kunnen stoppen zoals een blue-ray speler of een pc op je juiste settings. Als je in de 37PW9731 via een pc probeerd 1920x1080 50/60 Hz te stoppen gaat het mis en krijg je geen beeld.


     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2006
  3. hankie123

    hankie123 Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn ervaring met dit toestel is heel goed ,met games heb ik geen last van ghosting,hij kan 1080p aan via de vga,hdmi{2 poorten},en component weergeven.

    je bent alleen wel even bezig om de juiste kleuren op het scherm te toveren,standaard staan ze nl niet naar mijn voorkeur ingesteld maar dit kan voor ieder weer anders zijn natuurlijk.

    ook de games modus gebruik ik altijd op de xbox360 omdat het beeld dan juist is afgesteld op mijn wensen en als ik dan terug ga om tv te kijken ik de settings niet hoef te veranderen ,dit doet de tv dan automatisch.

    al met al ben ik dik tevreden met dit scherm en ik heb er vele vergeleken,gamen op de 360 is zo lust voor het oog,mijn moeder zei gister nog toen ik cod3 aan spelen was wat voor film ik toch aan kijken was....

    ik vind het een echte aanrader,mede dat dit scherm echt een 100% full hd scherm is,wachten is nog op een hd dvd speler en een ps3 .

    verder niks dan lof over dit scherm,afgezien van het geluid dat er standaard uitkomt want dat is echt helemaal niks,je hebt er dan ook echt een geluidssetje bij nodig.
     
  4. Gregg

    Gregg Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Gregg

    Gregg Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    dubbele post
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2006
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    De meeste "standaard" PC monitoren ? Wat bedoel je daarmee ?

    De mijne heeft een native reso van 1920x1200, maar met een prijskaartje van tegen de 1200 euro aan zou ik hem zeker niet "standaard" willen noemen :eek:
     
  7. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.306
    Leuk Bevonden:
    365

    Ik heb zelf een een LCD van Philips, type 37PF9830, deze geeft wel degelijk de resolutie 1080P weer. Alleen als er gebruik wordt gemaakt van een component aansluiting blijft het beeld zwart. 1080P ondersteuning wordt ook bevestigt door Philips.
    Verder ondersteund de televisie, als één van de weinige de exacte definitie van 720P.

    Bij het aansluiten van een PC wordt als max 1024 x 768 aangegeven.
    Het is misschien meer iets persoonlijks, maar naar mijn mening zie ik in de hogere resolutie duidelijk verbetering tegenover 720P.
     
  8. Joost

    Joost Active Member

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    gears of wear komt toch in 1080p ?
     
  9. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
  10. Gregg

    Gregg Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel van de zware VGA-monitoren met een diepe kast die al meer dan 10 jaar bestaan. De mijne kost iets van 150,-euro.
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus jij wil zeggen dat je native 1920x1080p aankan op je CRT monitor ? Ik denk dat je je dan toch sterk vergist, want voor zover ik weet bestaan er geen CRT schermen die dergelijke reso's aankunnen. Tuurlijk, je zal een filmpje in 1080p gerust kunnen bekijken op je CRT scherm, maar wat je dan ziet is dus niet daadwerkelijk 1080p....maar een gedownscalede variant. Bovendien is 1920x1080 een breedbeeldresolutie, en ik moet de eerste breedbeeld CRT monitor nog tegenkomen eigenlijk....
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2006
  12. Stealth TBH

    Stealth TBH Active Member

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    2
    Jewel hoor ik heb er ook een gehad. Bij zercom.nl heb je er een van samsung voor +/- 180 euro met een resolutie van 1920x1440.
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Linkje ? Niet dat ik je niet geloof hoor, maar ben toch wel benieuwd hoe zo'n ding eruit ziet dan :)
     
  14. Shizzel

    Shizzel Guest

    Ik heb mijn VGA kabel vandaag binnen gekregen, en game nu ook op 1080p op een CRT monitor van 6 of 7 jaar oud ;).

    Ziet er echt strak uit, ik wist niet eens dat er een glow om de sterretjes van je gamertag zat :9.
     
  15. Stealth TBH

    Stealth TBH Active Member

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    2
    Asjeblieft :+
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, grappig....nog nooit gezien zo'n ding :) Wel jammer dat ie niet al te groot is (beelddiagonaal bedoel ik dan, CRT's zijn log zat van zichzelf :+), alleen over een VGA ingang beschikt en geen HDCP ondersteunt. Maar voor die prijs best een leuk ding :)
     
  17. Xbox Revolution

    Xbox Revolution Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Even snel een vraagje wat nu wel in het juiste tpoic is hoop ik. Ik heb nu die update gekregen, maar ik vraag me wel iets af. Kan mijn 360 nu gewoon standaard dvd's upscalen naar 720p, of is dat iets wat alleen die hdd kan? Ik zie namelijk geen verschil met mijn normale dvd's ten opzichte met voor de update.
     
  18. Gregg

    Gregg Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik game op mijn CRT-scherm nu gewoon op de resolutie 1920 x 1080. Ik veronderstel dat de games worden geupscaled van 720p naar 1080p.

    Met de 2 games die ik bezit geeft dit een prachtig beeld verdeeld over het hele scherm, zonder vervormingen. Enkel links en rechts wordt een stukje afgesneden, maar dit is niet storend.

    Vooral voor PGR3 een grote verbetering want voorheen had ik zwarte balken boven en onder op de resolutie 1024 x 768.
     
  19. Shizzel

    Shizzel Guest

    Gregg, probeer via een knopje op je monitor de Width van je monitor te veranderen, heb ik ook gedaan, en het past perfect op het scherm :D.
     
  20. Gregg

    Gregg Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Jouw Samsung SyncMaster 244T lijkt me een prachtig ding om mijn Xbox360 op aan te sluiten, als ik op the online-reviews afga, alsook de Dell Ultrasharp 2407WFP.

    Heb je al geprobeerd om er een XBox360 op aan te sluiten en te gamen op resolutie 1920 x 1080 in progressive scan? Heb je last van ghosting en worden de beelden uitgerekt op 16:10 of kan je dit instellen op 16: 9? Met uitgerekte beelden zou ik niet op kunnen gamen denk ik omdat ik vooral sportgames speel.
     

Deel Deze Pagina