Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Kwestie van smaak denk ik. Persoonlijk vind ik het b.v. jammer dat FF naar real time gevechten zijn gegaan. Niet elke RPG hoeft turn-based te zijn maar ik vind het wel een leuke afwisseling. En dat FF real time is maakt het in principe geen next gen titel. Het is alleen een ander systeem dan voorheen gebruikt door deze serie, maar real time op zich maakt een RPG niet next gen.
    Net zoals vijanden die niet uit het niets opduiken, dat is ook al eerder gedaan in RPG's, neem b.v. de bioware xbox titels.
    Maar ach, beide blijven het RPG's die ik wil hebben en spelen.
     
  2. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker als je bedenkt dat Mistwalker (de ontwikkelaar van Lost Odyssey) o.a. bestaat uit ex-Square Enix werknemers.

    Maar ja, wanneer verschijnt deze titel? 'Ergens' in 2007 toch?
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het persoonlijk ook erg jammer dat FFXII is overgegaan op real-time gevechten. Kweet dat er een hoop mensen zijn die dat turn-based gebeuren een beetje beu waren in de serie, maar dat was in mijn ogen nou net wat FF zo leuk maakte. Natuurlijk zijn er nog steeds andere RPG's die wel turn-based zijn gebleven, mja dat is dan weer geen FF 8)
     
  4. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de 360 nog een hele tijd met de pc mee kan gaan, daarom ga ik er ook een aanschaffen. Ik ben ook best graphics geil, maar nu de 360 na 1 jaar al een game zoals Gears of War heeft, ben ik erg onder de indruk. Wie heeft directx10 eigenlijk nodig als Call of duty 3 en gears of war er gewoon fenomenaal uitzien!

    En er zit denk ik nog best veel rek in ook, van CoD2 naar deel 3 is een hele stap, niet alleen kwa graphics, maar ook multiplayer(meer mensen online, veel grotere maps, en dat vrijwel zonder framedrops, ook als het hele beeld vol is)
     
  5. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Ha! 14 keer is echt niet normaal hoor, zoals jij denkt. Waarom hebben dan de meeste mensen gewoon helemaal geen of bijna gewen vastlopers. Nu kom je daar wel met je zielige 5 lin kjes, maar er zijn echt wel meer mensen met PGR3. Ha!

    _0/
     
  6. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    de 360 kan altijd nog dx10 gedeeltelijk draaien, de ps3 niet... enkel en alleen al omdat dx van microsoft is :)
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Mensen die Crysis (_O__O_) willen spelen }:]
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg ook niet dat de X360 en de PS3 niet meer met de PC mee kunnen gaan, alleen dat de technologie in PC's de consoles alweer ingehaald heeft (zoals altijd is geweest en zal blijven nadat de consoles enige tijd uit zijn)....dat is gewoon een feit. In het geval van de PS3 is het zelfs zo dat het apparaat (qua specs) alweer achterhaald is voordat het hier uberhaupt in de winkels ligt. Wil niet zeggen dat de PC daarmee gelijk "beter" is, absoluut niet, want console-gaming is nou eenmaal goedkoper (tenminste, meestal :+) en op het moment zie je nu eenmaal meer (interessante) games op de console verschijnen. Uiteindelijk blijft ook dit allemaal gewoon een kwestie van smaak.

    En zoals jullie weten heb ik er ook aan zitten denken weer aan de X360 te gaan, want ik vind het nog steeds een mooi en indrukwekkend apparaat. Maar helaas ben ik op het punt in m'n leven aangekomen dat ik echt keuzes moet gaan maken. En de keuze is ofwel weer een X360 kopen voor die paar games die mij op dat apparaat trekken en m'n PC later upgraden, ofwel de X360 toch maar laten liggen en m'n PC eerder kunnen upgraden. Bij nader inzien ben ik vooralsnog tot de conclusie gekomen dat die laatste optie toch beter is voor mij....simpelweg ook omdat consoles een veelste verslavende werking op mij hebben, zoals is gebleken.
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2006
  9. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er nog helemaal geen berichten hoe de japanners over de ps3 denken? Ik bedoel qua hardware ten opzichte van de 360.
     
  10. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij valt het ook hartstikke mee, waarom zijn de reviews dan positief?
     
  11. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
  12. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik weet het niet leek me eerst een indrukwekkende game worden.
    Dat filmpje met die lava uit de lucht en alles was erg mooi gedaan.
    Alleen nu dit filmpje dan is die omgeving opeens wel erg kaal en dan nog zo weinig vijanden ook.
    Kan wel merken dat er gastten achter zitten die aan final fantasy games werkten tenminste in alles behalve de uitstraling van de character.
    Dat turn based gedoe hou ik wel van....random battles ook maar die character ik weet het niet ik wil graag characters in RPG's die een beetje een uitstraling hebben of zo.

    In een RPG is het toch de bedoeling dat je je met een character verbonden kunt voelen en dat mannetje is een beetje te standaard ervoor.
    Hopelijk kun je als andere betere characters ook spelen en zal het een goed verhaal hebben.
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Kijk die post nog een keer. Vijf Linkjes... en wat staat daar onder? Inderdaad ja, de link naar de zoekfunctie op xbox.com waar een hele shitload een threads staan over de freezes in PGR3. Ik gaf alleen 5 linkjes als voorbeelden. Wanneer er maar 5 threads zijn wil dat alsnog niet zeggen dat er maar 5 mensen zijn met freezes. Zoals ik bijvoorbeeld... ik heb daar geen topic aangemaakt, en ik heb er ook niet in gepost, maar wel heb ik vastlopers.

    En stop nu alsjeblieft met mij te overtuigen dat het aan mijn apparatuur ligt, want DAT LIGT HET NIET! Van iedereen die ik goed ken op Xbox Live weet ik dat ze met regelmaat een vastloper hebben. Het is zelfs een ongeschreven regel dat wanneer we in een lobby zitten, de host zijn dashboard niet op mag roepen, omdat anders de hele kamer afgesloten kan worden.

    En hier vergis je je in: "Waarom hebben dan de meeste mensen gewoon helemaal geen of bijna gewen vastlopers?" De meeste mensen hebben namelijk WEL vastlopers. Dat jij er toevallig één bent die er geen gehad heeft wil niet zeggen dat bijna niemand het gehad heeft.

    Trouwens... heb jij uberhaupt wel Xbox Live? Ik zie namelijk nergens een gamertag staan. Zo ja: dan ben je geen veelvuldige dashboard gebruiker, zo nee: dan weten we meteen waarom jij geen vastlopers hebt _0/
     
  14. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Over RPG, Square Enix,...

    Persoonlijk vind ik de man achter FF 7 de bekwaamste RPG director(ook van 10, superspel, op het einde is het gewoon zo emotioneel en bloeit alles zo hard open, niet normaal). En daarnaast vind ik de man van Vagrant Story en FF8 ook super, maar met Square heb je veel bekwame teams natuurlijk:).
    Maar ik weet wel dat de huidige man van FF de man achter Lost Oddyssee is(die zeer bekwaam is natuurlijk, ook qua muziek kiezen,... is hij de man). Maar ik vind dat het hele concept veel nieuwer had gemogen. Ik lees hier reacties van: Vind het spijtig dat ze naar realtime zijn gegaan met FF12, en ben blij met lost oddyssee turn based. Maar persoonlijk ben ik het daar niet mee eens. We hebben turn based altijd gespeeld gehad. En het was gewoon tijd voor vernieuwing(maar dan nog, je kan met FF12,... nog steeds turn based opzetten, je moet niet realtime vechten,...). Maar ik denk dat je met realtime gevechten wel next gen power kan laten zien. Ik zie het al voor me:
    Je bent FF13 aan het spelen. Er is een stad die aangevallen wordt. Ze steken de stad in brand, ze martelen mensen,... alles zie je realtime. Dan is het aan jou om te zien wie je gaat helpen. Ga je dat monster ginder bestrijden, of ga je dat monster bestijden dat vlak naast je staat? Alles wordt dan veel chaotischer en intenser. En dat geeft je een next gen gevoel. Zo van: Woow shit, euhm waar moet ik heen ,wie ga ik redden, en alles op één scherm en niet zo van vijanden die uit het niets op duiken, want dat is echt oud! En dat heeft Lost oddyssee. Je ziet zelfs de vijanden niet. Ze duiken opeens uit het niets zoals met de oude final fantasy games. En het lijkt ook precies op de oude final fantasy games, maar dan met bloedmooie graphics. Maar geef me dan maar FF12(huidige gen), waar je vijanden van mijlen ver kan zien, en met FF13 hoop ik zaken tegen te komen, zoals het voorbeeldje van mij, in de stad. Dat is next gen in mijn ogen! Maarja, dat is mijn mening natuurlijk. Maar ik ben echt blij dat ze overgegaan zijn naar realtime, hou wel van intens gedoe, en massdestruction,...(:+ ) in games :).
     
  15. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe staat de productie van ps3's er eigenlijk voor? Nog steeds belabberd?

    Ik vind het vergelijken van de ps3 met de 360 nu eigenlijk nog te vroeg. De ps3 kampt met problemen net zoals de 360 ook deed.

    Maar ik ben wel van mening dat je op dit moment vééél beter een 360 kunt hebben. Gewoon om de spellen die nu uitkomen.
     
  16. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Lost oddyssee niet mooi.=( de gameplay niet en de graphics niet!

    ik vind het echt nep hoe je eerst een mooi filmpje ziet van allemaal vijandjes en je dan vervolgens stil blijft staan en op de weet ik hoeveel seconde een vijandje neerhaalt.
     
  17. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft niet eens een Xbox 360 :lol:
     
  18. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
  19. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Dude, ik heb mijn 360 verkocht. En nee, niet om de vastlopers.
     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Marvel Ultimate Alliance IGN review

    360: 8.2

    PS3: 7.9

    http://ps3.ign.com/articles/746/746161p1.html

    Ik zie een trend ..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina