Gisteren avond heb ik Dynamike bezocht en heb ik even zijn beamer gecheckt (PJ-TX100)\o/ , hier post ik even mijn bevindingen :
Allereerst, toen ik eenmaal het grote scherm zag, zag ik ook de enorme beamer..! Echt ik had me iets veel kleiners voorgesteld, maarjah, een Barco is 10 x zo groot dus ik kon er wel mee leven. ( grote beamer betekende ook machtig grote lens.. )
Wat mij ook opviel toen de beamer eenmaal aan was en ik beeld te zien kreeg, is dat het beeld gewoon erg goed zichtbaar is met kamerlicht aan, ik had zelf voorgesteld dat je echt geen *** kon zien met het licht aan, maar dit viel dus wel mee, daar komt nog bij kijken dat de beamer op eco-modus stond ( minder lumen)
Maarjah, to the point, met het licht eenmaal uit en HD materiaal aan kon ik pas echt zien wat de pj allemaal in huis had. En dit beviel mij echt enorm . Alles is ongelovelijk scherp, ik heb na het bezoekje bij mike ook nog op een normale beamer zitten gamen bij een vriend, dus ik kon goed het verschil zien en het is erg groot. Enige dat ik wel iets vond tegenvallen ( kon ook aan het materiaal liggen), is dat donkere vlakken, schaduwen of nacht-scenes komen niet helemaal tot zijn recht, maar ik had daarna 720p fifth element even kunnen zien en daar was het al velen malen beter .
Ook even daarna kunnen gamen op de beamer, en dat is helemaal tegek, ik heb ook een beetje het gevoel dat je een voordeel hebt met de grotere maten, je ziet dingen zoals vijanden sneller omdat ze velen malen groter zijn. Het gamed iig erg relax en sprake van ghosting is er helemaal niet. ( wat ik zelf had gedacht eigenlijk, ik had zelfs nog geen idee over de reactietijd van lcd-projectoren; die zit dicht bij de 0 ?? of = 0 ?)
Verdict: Een HD-beamer is helemaal te gek, de scherpte en de maten van het beeld dat je projecteerd is helemaal top en ik zal er iig zelf al geen spijt meer van hebben als ik er zelf een aanschaf, enige dat me tegen zit is dat nu ik het eindelijk heb gezien, ik het alleen maar meer wil, terwijl ik nog geen geld heb .
Hierbij wil ik ook Mike bedanken voor de gastvrijheid, het was een geslaagde avond .
Laatst bewerkt: 24 okt 2006