Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    :eek:

    Dat is echt zwaar. Als ik zoiets neem dan wil ik echt persé een grote huiskamer. Anders is de beamer echt te overheersend.'

    Volgende inrichting wordt overigens met oprolbaar scherm. Ik zit wel wat te zoeken hier en daar, maar ik kom er niet helemaal uit. Een handmatig scherm wat niet gaat golven en goede weergave....iemand?

    Ik kom tot nu toe uit bij projecta mat m.
     
  2. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    "Projecta" en "niet golven" hoor je niet vaak in 1 zin :) Ik heb nog nooit een scherm gezien dat niet golfde bij de eerste levering. Ik en 3 collega's hebben allemaal minimaal het eerste scherm moeten omwisselen vanwege golven, krassen, andere defecten, soms is het scherm wel 3 of 4x terug geweest. Als je dan uiteindelijk een goeie te pakken heb is het verder wel goeie kwaliteit.

    Ik gebruik voor zowel mijn crt als beamer een Mat M van projecta en die bevalt al een jaar of 5 a 6 inmiddels erg goed.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ook een handscherm dus? Ik heb nu een scherm zelf gebouwd met verduisteringsgordijn, echter oprollen wordt straks wel een must.

    Wat is de beste/goedkoopste leverancier?
     
  4. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zo dat is ook een mooi scherm! Echter ik zie geen specs van de gebruikte stof. Beetje tevreden?
     
  6. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is gewoon mat wit. Ik ben er zeer tevreden over.
     
  7. pinokkio0

    pinokkio0 Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoewel de beamers wel steeds goedkoper worden speel ik toch altijd op een 82 cm breedbeeld
     
  8. Vassie

    Vassie XBOX 360 OWNER

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook staan..maar inplaats van 82cm op meer als 200cm spelen is toch leuker en zeker als je een HD beamer hebt staan zoals ik!
     
  9. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren avond heb ik Dynamike bezocht en heb ik even zijn beamer gecheckt (PJ-TX100)\o/ , hier post ik even mijn bevindingen :

    Allereerst, toen ik eenmaal het grote scherm zag, zag ik ook de enorme beamer..!:emo: Echt ik had me iets veel kleiners voorgesteld, maarjah, een Barco is 10 x zo groot dus ik kon er wel mee leven. ( grote beamer betekende ook machtig grote lens.._O_ )

    Wat mij ook opviel toen de beamer eenmaal aan was en ik beeld te zien kreeg, is dat het beeld gewoon erg goed zichtbaar is met kamerlicht aan, ik had zelf voorgesteld dat je echt geen *** kon zien met het licht aan, maar dit viel dus wel mee, daar komt nog bij kijken dat de beamer op eco-modus stond ( minder lumen)

    Maarjah, to the point, met het licht eenmaal uit en HD materiaal aan kon ik pas echt zien wat de pj allemaal in huis had. En dit beviel mij echt enorm _O_ . Alles is ongelovelijk scherp, ik heb na het bezoekje bij mike ook nog op een normale beamer zitten gamen bij een vriend, dus ik kon goed het verschil zien en het is erg groot. Enige dat ik wel iets vond tegenvallen ( kon ook aan het materiaal liggen), is dat donkere vlakken, schaduwen of nacht-scenes komen niet helemaal tot zijn recht, maar ik had daarna 720p fifth element even kunnen zien en daar was het al velen malen beter :).

    Ook even daarna kunnen gamen op de beamer, en dat is helemaal tegek, ik heb ook een beetje het gevoel dat je een voordeel hebt met de grotere maten, je ziet dingen zoals vijanden sneller omdat ze velen malen groter zijn. Het gamed iig erg relax en sprake van ghosting is er helemaal niet. ( wat ik zelf had gedacht eigenlijk, ik had zelfs nog geen idee over de reactietijd van lcd-projectoren; die zit dicht bij de 0 ?? of = 0 ?)

    Verdict: Een HD-beamer is helemaal te gek, de scherpte en de maten van het beeld dat je projecteerd is helemaal top en ik zal er iig zelf al geen spijt meer van hebben als ik er zelf een aanschaf, enige dat me tegen zit is dat nu ik het eindelijk heb gezien, ik het alleen maar meer wil, terwijl ik nog geen geld heb :+ .

    Hierbij wil ik ook Mike bedanken voor de gastvrijheid, het was een geslaagde avond :thumbs: .
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2006
  10. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Thx Jorrit, het was idd leuk :)

    We hadden dus Black Hawk Down gekeken in 1080i (dus downscaled by the pj) en toen we daarna dus idd een stukje Fifth Element keken in 720p zag je dat dat idd nog beter eruit zag. Materiaal op je native resolutie zorgt dus gewoon voor het beste beeld...
     
  11. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb m'n beamer laatst verkocht, dus ik ga waarschijnlijk dit jaar nog een andere kopen. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit welke:).
     
  12. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ojee Occisor is nu ook besmet met het hd beamer virus :)
     
  13. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn HD-beamer ook verkocht en ga toch voor een (grote) LCD of Plasma... Zit nog te twijfelen tussen 37" of 40" maar dat komt vast wel goed... Jaren op een beamer gegamed, en was altijd een geweldige ervaring, alleen heb ik geen zin in lange kamers door mijn woonkamer en vandaar de overstap.
     
  14. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    ...lange kamers door je woonkamer?
     
  15. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Kabels it is :+
     
  16. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Al ruim een halve maand niet meer hier gepost hier:emo: . Dan maar een kickje.:)

    Ik ben nu aan het zoeken naar een projector (tweedehands). Ik denk dat de VW10HT van Sony een goede kans maakt. Gisteren heb ik die bekeken, maar het beeld kon ik niet echt indrukwekkend noemen. Dit lag waarschijnlijk aan de instellingen, het scherm (high-gain), en de dvd-speler die via s-video was aangesloten en geen Progressive scan ondersteunde (simpele philips).
    Ik ben dus benieuwd hoe het beeld eruit zou zien op mijn eigen scherm, maarja, daar is een beetje moeilijk achter te komen als je zo'n projector tweedehands koopt...

    Eigenlijk heb ik gewoon iets nodig om het mee te vergelijken... Op het htforum is iemand met een Sanyo PLV-Z3 in Nijmegen. Misschien dat ik daar eens ga kijken (als hij het goed vindt natuurlijk:)).

    @mike: hoe is het geluidsnivo van de TX100 eigenlijk? Is die goed te horen, maar niet storend? Of bijna niet te horen?
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2006
  17. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, je hoort het...als je erop gaat letten...in stille stukjes van de film :) Het geluid van de film overstemt toch altijd het beamergeluid. En het meeste van de tijd zit je toch helemaal in de film, zodat je het in de stille stukjes ook niet hoort. En als je er gewend aan raakt, hoor je het al helemaal niet meer :9

    Het geluidsniveau van de TX100 schijnt nog wel vrij laag te liggen vergeleken met andere in dezelfde klasse; met zijn whisper mode van 25dB...

    Misschien kan Occisor hier iets over zeggen. Hij heeft laatst voor het eerst film gekeken op de beamer bij mij.
    Eerlijk gezegd denk ik niet echt dat hij het geluid van de beamer heeft opgemerkt, als je voor het eerst een high def film kijkt :9
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2006
  18. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar en voor hoeveel heb je de projector eigenlijk gekocht?
    Misschien dat je trouwens nog tips hebt: ik heb een budget van ongeveer 700 euro en vind het niet erg om een demomodel/tweedehands te kopen.
     
  19. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Poe. Ik heb hem toendertijd iig voor 988 gekockt bij Coolsound.

    Ik heb geen idee hoeveel hij tegewoordig is, tx100...maar je zou voor dat geld toch wel een leuk tweedehandsje hd beamertje moeten vinden dacht ik zo. Met jou tweedehands zoek skills... ;)
     
  20. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan een TX300 te kopen voor ongeveer 200 euro:+ .

    Ik zat te denken aan een Sanyo Z3, Epson TW200(H), Sony HS50, Panasonic PT-AE700 of een Hitachi PJ-TX100, vooral door de prachtige screenshots die op internet te vinden zijn zoals de volgende 3:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Is het beeld echt zo mooi als dat, mike?
    Je zei dat je een tijd geleden bij iemand op bezoek was geweest met een TW600. Hoe was dat beeld ivm. je TX100?
    Merk je trouwens dat het contrast achteruit gaat door de lampuren? Of heb je daar nu nog geen last van (op hoeveel uur zit je lamp)?
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina