Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Inderdaad ja, bijna elk spel heeft framerate problemen. Daarnaast laten de launchgames grafisch het nodige te wensen over, kijk maar eens naar RR7, RR6 op de X360 is echt een stuk mooier.
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ach, het is algemeen bekend dat het moeilijker is om te programmeren voor de PS3. Gun het wat tijd en dan hebben de developers dat wel onder de knie. :)

    Waar ik erg benieuwd naar ben is de betrouwbaarheid van de PS3's. Aangezien daar bij de 360 nogal veel ophef over is.
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Dat vind ik dus niet. Op de PS3 komen de kleuren veel realistischer op mij over.
     
  4. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgendsmij hangt het hier gewoon af van smaak, je kan niet feitelijk aantonen dat de een mooier is dan de ander, misschien als je alle grafische gegevens hebt maar die hebben we niet, maar dan komt het toch weer terug op smaak. Dit is ook zo bij Tv's de een vind een Samsung mooier, de ander vind een Sony mooier.

    Framerate is dan wel weer een feit, maar de PS3 is gewoon in een vroeg stadium, dat ding is nog geen week uit jongens. Ik wacht het echt nog even af voordat ik echt ga oordelen.
     
  5. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog ff over dat vastlopers probleem....

    Mensen die PGR3 veelvuldig spelen hebben er meer last van, dan mensen die het spel niet hebben. Bij PGR3 is namelijk een kans van 25% dat je vastloopt als je je dashboard oproept, 50% zelfs als je in een lobby of race zit... Is een software matige fout ofzo heb ik gehoord..

    Bij andere spellen loopt 'ie niet of nauwlijks vast, misschien 1 op de 30 keer (en dan is het veel).

    Het blijft slechte zaak van Microsoft dat het dashboard niet optimaal loopt, maar wanneer je geen PGR3 speelt is het geen groot probleem IMO. ^^

    Voor de rest vind ik vooralsnog hét grote pluspunt van de 360 t.o.v. de PS3 het online, maar dan vooral de opzet. Eén centrale account, waarmee je altijd je Friendslist, Downloads, je profiel en ga zo maar door kan bekijken. En niet het systeem van de PS3 met bij elke game een andere account. Persoonlijk trekt die van de Xbox mij meer.

    Voor de rest lijkt het me wel leuk om eens op de Playstation 3 te spelen bij de Gameplay 2006... Pas dan kan je beginnen met vergelijken tussen de 2 consoles.
     
  6. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    1 Inderdaad..! In het wordt alsmaar groter en groter, met die hele Live anywhere campaign... Heb ook allemaal dingen gelezen over hoe die Zune dus precies ermee werk...:thumbs:

    2 Inderdaad, maar of je de kans krijgt om erop te spelen... :x
    veeleisende - krijsende ukkies die dat ding bezet houden... :emo:
     
  7. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Relax? Sony wist toch te melden dat Next Gen pas zou beginnen als zij de PS3uit zouden brengen. En daar worden ze nu op afgerekend. Maar klaarblijkelijk worden hele volksstammen nog graag genaaid door een Jap. En ze willen er nog 600 euro voor betalen ook. :lol:
     
  8. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij 1up zeiden ze ook:

     
  9. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Need for Speed Carbon review

    PS3: 7.9

    360: 8.2

    http://ps3.ign.com/articles/746/746311p1.html

    Tiger Woods 07 review

    PS3: 8.3

    360: 8.5

    http://ps3.ign.com/articles/746/746320p1.html
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2006
  10. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Echt super grappig vind ik dit. Ps3 al twee jaar lang zeggen dat ze beter en mooier zijn. Komen de games zijn ze zelfs slechter.
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het zijn met name games uit de EA stal volgens mij....
     
  12. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Het wordt even afwachten, maar kennelijk maken ze die 400.000 units in de VS dus alleszins niet waar. Ik lees minder dan de helft zelfs hier en daar en onze retailers in de VS zijn ook enorm teleurgesteld over hun allocaties, zelfs ondanks de beloofde 400.000. Het is nog wat vroeg, maar tov onze launch maken ze echt een enorm potje van.

    Als ik dat zo allemaal lees dan beginnen bij mij de twijfels weer te stijgen of maart 2007 wel realistisch is. Zeker als Phil zich aan een belofte daarover niet meer durft te wagen.

    Ik vond de (PS1 en PS2 en) PSP launch al niet best, maar de PS3 is toch een knap stuk beroerder dan wat ze tot nog toe ook gedaan hebben. Knap werk Sony.
     
  13. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    http://www.nu.nl/news/888283/55/'Sony_verliest_honderden_dollars_per_verkochte_PS3'.html

    Nou ja, dit is een bekend verhaal natuurlijk, bijna elke console wordt onder kostprijs verkocht. Staat wel in dat de Xbox 360 nu winstgevend is door lagere kostprijs ten opzichte van de verkoopprijs (productie efficiency denk ik zo).

    Wel extreem dat Sony er $300 op elke console op toe legt. Ze leggen dus een xbox 360 toe per verkochte PS3 8)

    Ben benieuwd hoe de kostprijs/verkoopprijs van de Wii is.
     
  14. Mr M NL

    Mr M NL Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Nintedo maakt met elke Wii die ze verkopen gelijk winst, weet niet hoeveel maar weet wel dat de Wii boven de kostprijs wordt verkocht.
     
  15. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Als ik het goed begrijp heeft de PS3 ook één centrale account? Je kan net als de 360 ook een soort van dashboard opproepen, en je friendslist checken enzo. Je kan btw gratis je gamertag veranderen :D
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Japanse gameverkopen:

     
  18. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen laten daklozen voor hun in de rij staan? :{

    De PS3 heeft toch wel een centrale account, maar allemaal losse friendslisten toch? Er was wel iets daarmee in elk geval :9

    [Edit] Kut, dubbelpost. I'm sorry.

    Die Japanse sales, alle 8 eerste plaatsen DS games!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2006
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Het geheim van de Zelda-serie volgens de director van Twilight Princess:

     
  20. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    over de ps3.. ze hadden op de xbox 360 all een eerder deel geproduceerd en nog niet op de ps3 dus mischien is daarom het cijfer hoger.. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina