Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dit al voorbij gekomen?

    Meer van dit stukje onder deze link

    Vooral dat laatste stukje :eek: Niet gedacht....
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2006
  2. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Blueray toch wel handig?

    http://www.xbox360only.nl/nieuwsitem.php?nid=3072
     
  3. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Als je vind dat de Formula One screens zo van de PS2 af zouden kunnen komen ben je nogal subjectief hè...

    (Mark, laat je broer hier eens wat posten! :+)

    Maargoed, ff iets anders. Hoe zit met het aantal defecten PS3's? De Xbox 360 was bij de launch een zeer onbetrouwbaar apparaat. Heeft iemand cijfers of meldingen van defecte PS3's gezien? Ik weet nog wel dat de Xbox 360 boys hier wisten te melden dat de PS3 niet minder onbetrouwbaarder werd dan de 360.
     
  5. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb pas 2 filmpjes gezien van kapotte ps3's (en die smashmyps3 natuurlijk :+ ) volgens mij valt het wel mee met de defecten. ik denk dat ze hebben geleerd van de ps2 :)
     
  6. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat er niet zoveel PS3's uitgeleverd zijn als Sony vertelt ;)
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Dat kan idd, maar niet bij een F1 game. Volgens jou zijn ze nu al met F1'07 bezig... vertel mij maar eens hoe de circuits eruit gaan zien, welke rijders er bij welk team zitten, welke livery de auto's hebben, en wat de regels zijn met betrekking tot kwalificatie en race _0/
     
  8. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien al bezig met de engine van de game (of zoiets, ik snap die dingen allemaal niet :+ ) Licenties, Circuits etc zijn "relatief" snel en makkelijk te maken i.v.t. de engine en physics heb ik altijd begrepen.
     
  9. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al aardig wat meldingen gezien ja. Vergeet niet dat de 'installed-base' momenteel maar heel klein is en dat veel machines op E-Bay rond zwerven.

    Ik zie ook steeds meer berichten van mensen waarbij Resistance de save game verkloot.

    Dit is het laatste defect wat ik gezien heb ..
    http://news.punchjump.com/blog/2006/11/21/sony-ps3-fails-out-of-the-box/

    Sorry, slaat nergens op. Ik zeg toch nergens dat ze al reeds met F1'07 begonnen zijn? Je kan toch prima aan een opvolger werken? Denk aan een nieuwe engine? Textures? Omgevingen & circuits? Audio? Rijders en teams is echt bijzaak hoor. Een ontwikkelaar kan toch prima meerdere teams hebben die elk aan bepaalde games werken, voor bijvoorbeeld PS2 en PS3? En een team dat denkt en werkt aan een opvolger en wat leentje buur doet bij het F1'06 team?

    Al met al, je weet niks omtrent de team samenstelling van een ontwikkelaar. Je weet niet hoe het er daar intern aan toe gaat dus kan je ook geen conclusies trekken omtrent een mogelijk 'voordeel' inzake de ontwikkeltijd.
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2006
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Voor een 'normale' racegame wel, maar voor een Formule 1 game is dit echt onmogelijk hoor :eek:
    De engine: Volgend jaar rijden alle teams op veel hardere (bridgestone) banden dan dit jaar. Hierdoor zal de bochtensnelheid een stuk lager komen te liggen, en ook het sturen zal anders aanvoelen. Met welke maten dit naar beneden gaat moet nog blijken uit de eerste tests voor de wagens van 2007 die binnenkort plaats gaan vinden.
    Textures: Waarvan wil je textures maken? Oke, van grassprieten, maar dan heb je het ook gehad. De carmodels zijn onmogelijk om te maken. Men weet namelijk niet alleen de livery nog niet, maar ook de vorm van de auto's zijn nog lang niet bekend. Vergeet niet dat een F1 auto geen Volvo is, die, eenmaal op de markt, geen aanpassingen meer ondergaat. Volgend seizoen zien de F1 auto's er weer ongetwijfeld anders uit dan dat ze dit seizoen waren. Momenteel weten alleen de ontwerpers van die auto's hoe dit dan moet gaan worden.
    Omgevingen en circuits? Men heeft pas de officiele kalender vrijgegeven voor volgend jaar. Een jaar waarin Monza en Spa Francorshamps zwaar aangepast gaan worden. Ook is per circuit de kleur en ligging van de curbstones nog niet bekend, en wordt er hier en daar een plak asfalt bijgelegd. Ook moeten de circuits voldoen aan de rondentijden van het echte leven, en die kunnen pas berekend worden als de eerste meters met een 2007 auto gereden zijn. Of wat dacht je van sponsoring? Die moet ook langs de baan verschijnen, en er zijn nog niet eens alle contracten afgesloten wie welke baan sponsored.
    Audio? Naast de motor die volgend jaar 2 races mee moet gaan, wordt ook de versnellingsbak één race langer gebruikt. Die zal hierdoor veel minder werk gaan verrichten, waardoor hij anders gaat klinken. De motor zal hierop afgesteld moeten worden, en misschien wel minder toeren moeten gaan draaien. Geluid is altijd hét sterke punt geweest van de PS2 Formule 1 games, maar daar is nu echt nog niet aan te werken.
    Rijders? Die zijn idd niet zo'n probleem. Je hoeft alleen de livery van de helmen in orde te maken. Maar teams maken gaat nog niet. Het chassis, de carroserie en de livery zijn alleen nog fabels.

    Dat klopt, maar ik weet wel veel van de zaken omtrent Formule 1, en daaruit kan ik concluderen dat heel erg veel features die de game moet bevatten nog niet op de wereld zijn, en daardoor momenteel ook niet door de developers in de game gestopt kunnen worden.
     
  11. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Een slimme ontwikkelaar zet dit soort parameters in een simpel configuratie tekst bestandje. Een 'slimme' engine leest deze parameters zodat de engine zich automatisch aanpast. Vergelijk het met de chips in auto's, die bevatten ook allemaal instellingen die van invloed zijn op het gedrag van de motor.

    Ik zeg ook niet dat alles meteen in detail uitgewerkt moet zijn maar je kan er wel alvast mee beginnen. De track, omgeving, etc kan je allemaal een begin mee maken, voor de zaken die nog niet bekend zijn gebruik je zogenaamde 'placeholders'. Of je recycled wat modellen van een vorige editie.

    Zoals ik zei, details.

    Valt ook onder details. Nu gebruik je daarvoor gewoon placeholders.

    Ook geluid valt via eenvoudige parameters te beiinvloeden.

    Mee eens maar je doet voorkomen alsof er nog helemaal niet mee gestart kan worden. Wat dacht je o.a. van vooronderzoek? Onderzoek naar nieuwe seizoen? Onderzoek naar een nieuwe engine, zowel op grafisch vlak, AI & physics? Onderzoek naar de verborgen krachten van de PS3? Ben jij programmeur? Ik wel.
     
  12. Bjørn

    Bjørn Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan nog blijven de stickers op die afstand altijd leesbaar. Daarnaast zou dan alleen de gebieden rondom de uitlaten en daarachter niet scherp mogen zijn en rondom de banden/remmen, want die zijn ook heet. En niet geleidelijk naar achter mogen lopen, want dat is wat je ziet. Dat heeft niks te maken over warmte van de uitlaten en van de remmen/banden van de auto. Ook is het startnummer op de neus ook niet scherp.

    Misschien dat je gelijk heb, wanneer je zegt dat het warmte moet voorstellen. Kan best. Maar geef dan wel toe dat het op zijn minst sterk overdreven is en slecht is uitgevoerd.
     
  13. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens. En we kunnen die hele 'wie heeft nu langer ontwikkeltijd' discussie wel stoppen. Formula One 06 verscheen 28 juli 2006 voor de PS2. Formula One 06 voor de PS3 werd al in mei 2005 al als real-time demo gedemonstreerd op de E3. Een klein jaar voordat het 2006 seizoen uberhaupt startte. Dus men is al ruim anderhalf jaar bezig met deze titel.
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Nee hoor. Bij de start zijn de wagens altijd zeer wazig van achteren.

    Dat is het toch ook? De uitlaten zitten midden boven op de auto hè, niet erachter. Overigens geven de remmen geen luchtdoorstroming. Er gaat koude lucht de motor in, en die blaast warme lucht naar buiten. De remmen hebben alleen een inlaat. Daardoor zie je wel golvingen bij de motor (die overigens ook velen maten warmer is, zeker als de race nog niet begonnen is) en niet bij de remmen ;)

    En hoor, ik vind het er zeer goed uit zien. Het plaatje had misschien iets scherper gemogen, maar dit is iets wat je alleen bij de start ziet. In de race is het blur. Vergeet niet dat er op de screen ook nog een auto voor hem staat, die ook de motor heeft lopen ;)

    @ MacDennis,
    Je kan opzich wel beginnen (bijvoorbeeld met de online modus en menu layout) maar er is veel sneller moeten werken dan bij PGR3 (want daar ging de vergelijking tenslotte over). Denk maar niet dat Studio Liverpool 2 weken de tijd krijgt om voor elke auto de textures in elkaar te zetten.
     
  15. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom vergelijk je eigenlijks F1 '06 met PGR3?

    PGR3 is een jaar oud en is niet eens een F1 game.
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Omdat PGR3 volgens vele de mooiste launchtitel was van de Xbox 360. Ik vergelijk dus een PS3 launchtitel met een 360 launchtitel. En het zijn beide racers.
     
  17. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergelijk dan liever Call Of Duty 3 met Call Of Duty 3 :)
     
  18. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    @ JeePee NL: Ik vind wel dat je nu erg zit te overdrijven met alles.

    Hier geef je zelf aan dat er 2 circuits zwaar worden aangepast. Maar ik weet wel zeker dat er ook genoeg circuits zijn waarvan het zeker is dat er weer geracet ging worden. Met die circuits kan je dus wel bezig gaan, en later kan je altijd nog finetunen (Een nieuw stukje asfalt).

    Ik denk dat je een beetje te ver doordraait nu hoor.
     
  19. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar zou toch een nieuwe controller komen voor de 360. Een motion sensor?
     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn conclusie is dat je geen conclusie kunt trekken omtrent voordelen in ontwikkeltijd die de een of andere titel misschien heeft gehad. Zoals ik in mijn vorige post al aangaf, men is sowieso al ergens begin 2005 begonnen. Dit ten tijde van de ontwikkeling van de PS2 versie. Dus was er ook sprake van meerdere ontwikkelteams en is de ontwikkeling zeker niet begonnen nadat de PS2 versie verscheen.

    Verder ben ik van mening dat je een F1 racer niet direct kunt vergelijken met een arcade achtige racer als PGR3. In PGR3 race je door dichtbevolkte steden, in F1 voornamelijk door open en dunbevolkte omgevingen. Dit kan een wereld van verschil zijn. Al met al, zinloze discussie eigenlijk. :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina