Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb op dit moment die 6800Xtreme (mijn naam is Spartan23R bij die recensie's :9) Ik zal zeggen, ik heb 2GB Ram, Pentium4 3.0Ghz HT Prescott, het is een erg leuk kaartje (was de tijd dat ik hem kocht €149). Deze kaart heeft wel een 128Bit, terwijl er ook een 10 euro duurdere versie is met 256bit! Vergeleken met de 7600GS, is de 6800Xtreme de mindere! dus ik zou voor die GS gaan, (meer pipelines enz.) :)

2. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Die vraag is al zo vaak gesteld, en nog steeds is de 7600GS de betere;)

3. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    als eerste mijn system specs:

Pentium4 3.0Ghz HT Prescott (S478.)
    2 Gig Ram
    6800XT AGP 256 GDDR3 128 bit, Clocked @ 451Mhz, 2152Mhz

Ik weet dat ik nog een oude agp mobo heb enz, maar wil nu nog niet overstappen naar een nieuwe systeem, pas rond de zomer van 2007, omdat ik geen zin heb (niet kan) om weer nieuwe geheugen mobo en proc te halen.
    Dus ik zat aan te denken om een nieuwe grafische kaart aanteschaffen voor extra performance, omdat ik nu op sommige games wel problemen zie op 1024*768 om vloeiend de te kunnen spelen.

Ik kan nog €129,- krijgen voor deze kaart, dus ik zat te denken om OF een XFX 7600GT XXX te halen of een X1950Pro als die uit komt (beide agp natuurlijk.) Ik weet dat de X1950Pro beter is dan de 7600GT XXX, maar is dat ook merkbaar in mijn config en ik kan alleen maar op 1024*768 spelen vanwege mijn 15'' TFT Scherm., dus mss is die wel heel erg overkill.
    Welke van de kaarten zou het beste in mijn systeem passen en de games van nu vloeiend (high) kunnen draaien op 1024*768..? oftewel welke is the best bang of the buck,, ofzo :cool: :9

XFX 7600GT XXX
    X850XT
    XFX 6800GS

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje : ik heb hier thuis zo'n folder liggen over Vista Capable PC's en bij de systeemeisen van Vista Premium Ready PC's staat als vereiste o.a. :

- Een grafische processor die draait op Windows Aero

Bedoelen ze hiermee gewoon dat je grafische kaart die Aero functie aan moet kunnen, of bedoelen ze dat er een speciale functie daarvoor op je grafische kaart moet zitten ?

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    @ Zero: Een kaart die dat aankan, dus jij moet geen bang hebben ;).

@Ryan23: Uit die 3 is de 7600GT het beste, maar de 6800 GS is niet zoveel slechter (o.a. hier wordt de 7600 GT tegen de 6800 GS gezet). Dus je moet zelf weten of die extra performance €50 waard is.

Een X1950 Pro zal overkill zijn door je lage resolutie en misschien door het AGP slot. Dus ik zou gaan voor de 6800 GS of 7600 GT ;).

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha oke dan, mooi zo :) Ik vind het trouwens best grappig hoe jullie Belgen sommige dingen uitdrukken, meen ik echt :D Positief bedoeld hoor ;)

7. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Haha ja, net als bij het "post je eigen ingame screenshots", toen Pegas (dacht ik) zich de hele tijd "verschoot" in FEAR :+

Wel grappig :cool:

8. SupahMaster

SupahMaster Guest

Dude, koop een nieuw scherm 8)

9. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Is verschoot niet de verleden tijd van verschieten? Of ben ik nu zo slecht in Nederlands (gelukkig is m'n Engels beter) :+.

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Boeien, gewoon typen zoals jij wil....we begrijpen allemaal wat je bedoeld ;) En soms is het gewoon grappig om te zien :D

11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Boeit me ook niet echt, maar ik denk dus echt dat "verschoot" de verleden tijd van "verschieten" is. Dus ik snap niet waarom jullie dat "vreemd" vinden, tenzij het helemaal niet klopt :+.

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou om heel eerlijk te zijn, probeer ik me op het moment de betekenis van "verschieten" te bedenken....maar het wil niet echt lukken 8) Dus ik denk dat ik gewoon het hele werkwoord niet ken :+

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    :eek: Ik denk wel dat "verschieten" in België Algemeen Nederlands (waarschijnlijk niet dus :+), maar een ander woord voor "verschieten" is "schrikken" ;).

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Schrikken ! Als in :

"Boe !"

"Schrik !" :D

Ja dat ken ik wel, dus "verschieten" is dan echt een Belgische uitdrukking....verklaart waarom ik hem niet begreep ;)

15. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Om weer on-topic te gaan ;) :
    Ik heb voor mezelf een klein projectje bedacht: ik pak 3 oude pc`s, haal de beste onderdelen eruit, stop het in een nieuwe behuizing + nieuwe videokaart, en ik maak er doodleuk een retro game machine van:+ . Hets vooral bedoeld als een oefening, voor de lol :b: .
    Maar nu het volgende; via via heb ik gratis een agp asus 6500td 128 mb kunnen regelen. Alleen nu zocht ik vopor de grap naar wat benchmarks ervan, maar ik kan echt niks nades noppes vinden:mad: Iemand anders welO-) ?

(oja en voor verdere info van die pc, specs: pentium 3, 768 mb geheugen 14 gb hdd, en er komt windows 98 op zonder internet)

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Kaart zal waarschijnlijk niet veel beter zijn dan een 6200 aan zijn naam te zien. Maar dat is meer dan genoeg voor een P3 ;).

Link naar de categorie waartoe de 6500 behoord op de site van Nvidia. Zoals je ziet staat deze bij de 6200 kaarten, dus zoek benchmarks van een 6200 en je weet wat je ongeveer kan verwachten.

Aan de theoretische prestaties te zien is het geheuge van de 6500 wat trager dan dat van de 6200, maar de core is dan weer wat sneller.

Laatst bewerkt: 22 nov 2006
  17. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    @Pegas, thnx dan ga ik voor de 7600GT XXX.

ff nog een vraagje, weet niet of het hierkan,,
    Bestaat er een progje waarmee je je CPU kan overclocken? want in me bios kan ik er niet bij komen.. (?) :eek:

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Met Clockgen, Systool of Setfsb kan je oc'en via Windows, maar het is niet altijd even succesvol.

PS: Hopelijk heeft je moederbord een pci lock, want anders gaan je AGP en PCI sloten ook mee geoc'ed worden. Kaarten die zijn ingestoken kunnen maar een bepaalde snelheid aan, dus opletten!

Laatst bewerkt: 22 nov 2006
  19. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    hmm ok, word ff zoeken dus :cool:
    het gaat om mijn oude (trieste) celeron pc, die wil ik ff flink overclocken.
    pci sloten gebruik ik er niet van, alleen de agp slot (Nvidia 6200 128MB :emo: ) die ik dan ook weer wil overclocken met rivatuner.

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Heb de namen van de programma's er ondertussen al bij gezet. Je moederbord heeft waarschijnlijk geen pci lock, dus let op de snelheid van je AGP slot.

Gelukkig heb je een Nvidia kaart, deze kunnen wat meer aan dan een Ati kaart :+. 120 MHz was ongeveer het maximum voor Nvidia kaarten dacht ik, maar ik garandeer je niets (je kan het best nog eens opzoeken).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina