Playasia heeft foto's gepost van de Lost Planet Pack en wat ziet mijn oog daar tussen liggen? Een HDMI kabel? Helaas niet dit is een Japanse componet kabel Microsoft heeft het een tijdje ontkent, maar we hoeven nu niet meer te twijfelen. De Japanners krijgen een Lost Planet pack en daar kan je duidelijke ene HDMI kabel zien liggen. Mensen die zeggen dat HDMI beter is dan component kunnen nu rustig voor een 360 gaan kiezen.
Hoe bedoel je? zoals je kan zien gewoon via de standaard ingang (welke blijkbaar ook digitaal signaal kan verwerken) waarschijnlijk een van de grote geheimen van de 360. Dit is denk ik dat ms had verwacht dat casemodders zouden ontdekken. Wat dus niet ontdekt was!
Wat is daar nou eigenlijk anders aan dan de component kabels? Het lijkt me dat er geen verschil zit in beeldkwalitijd of heb ik dat helemaal mis?
HDMI is digitaal en Component is Analoog ... tevens zijn aan de ene kabel rechten verbonden voor het output signaal ... HDMI wordt ondersteund door de meeste Film maatschappijen @berendhaan - deze kabel is zo te zien platter en ziet er anders uit, maar het zou theoretisch kunnen
En dan is het dat kleine dingetje rechts van de standaard witte/rode/gele stekkertjes? Volgens mij heb ik die aansluting niet in de achterkant van mijn Tv zitten heur..
Er staat ook niks in het verhaaltje er bij over de kabels afwachten dus zal wel een slag zijn van M$ naar sony toe
Hmm het is de D-terminal "Japanse component Kabel" Maar is wel waar en dit is door een MS employee gepost een HDMI poort op een xbox moederbord?
Een digitaal signaal is in theorie scherper en duidelijker dan een analoog signaal idd. Alhoewel theorie en praktijk natuurlijk 2 verschillende dingen zijn....het hangt namelijk ook af van de bron (in dit geval de X360) en je ontvanger (je HDTV).
Oke, bedankt voor de uitleg. Had me daar niet echt in verdiept . Dan toch maar een tv met HMDI aansluiting kopen, of gewoon via component gebruiken? Ik zou het niet weten. Eerst maar even afwachten.
Een TV met HDMI aansluiting is altijd handig met het oog op de toekomst, dit geldt niet alleen in combinatie met een X360....HDMI moet je zien als de "scart aansluiting van de toekomst", digitaal beeld en geluid door 1 kabel. Ook de PS3, een HDTV-ontvanger en dergelijke apparaten kun je met HDMI aansluiten....altijd handig om er eentje te hebben dus
Op wat voor TV zit dat tegenwoordig? Ik heb pas een LCD tv gekocht, niet zo'n platte, maar wel platte voorkant (zo'n ding ja ), en nu zit dat er dus niet op.. m.a.w. dus een tv gekocht waar ik niks mee kan over een paar jaar?
HDMI aansluitingen vind je vooral op HDTV's. In ieder geval LCD's of Plasma schermen. Denk niet dat je een HDMI aansluiting op een CRT (ik neem aan dat je dat bedoeld met een "niet plat beeldscherm", anders snap ik je niet )) zult tegenkomen.... Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niks aan zo'n TV hebt....maar met het oog op HDTV enzo, heeft de flatscreen toch wel de toekomst.