[Algemeen] Defecte Xbox 360 consoles [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 14 nov 2006.

?

Hoeveel defecte Xbox 360 's heb je inmiddels gehad?

  1. 1

    41,6%
  2. 2

    11,2%
  3. 3

    3,3%
  4. 4

    0 stem(men)
    0,0%
  5. 5

    0,3%
  6. 6 of meer

    2,3%
  7. Geen

    41,3%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0

    Arjan, wat zei MS toen je hen vertelde dat je je HD niet zou meesturen ? Deden ze daar niet moeilijk over en kreeg je geen verhaal te horen ( zoals ik ) in de trend van , je moet dat maar zelf uitmaken maar dan garanderen we geen goede reparatie ?
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee helemaal niet, het was voor hun na mijn verhaal te hebben gedaan duidelijk dat het niets met de harde schijf had te maken. Ik kon hem meesturen maar het hoefde niet. :)
     
  3. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe lang geleden heb je dan moeten bellen met die helpdesk ? Ik kreeg vanochtend echt een ge-irriteerde slecht nederlands sprekende vrouw aan de telefoon van de helpdesk die zei dat het een NIEUWE beslissing was van MS om de Hard Drives mee te sturen door de klanten. Maar waarom zouden ze in hemelsnaam een HD moeten checken als de Xbox360 ook ZONDER die HD dezelfde problemen heeft qua bevriezen van het beeld en de 3 beruchte rode lampjes ? Als je autopech krijgt vanwege een lekke autoband dan gaat de Wegenwacht of garage toch ook niet de Waterpomp of radiateur vervangen /controleren ?
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2006
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb op 5 november jl. contact gehad met de helpdesk. Het beste kan je nog een keer bellen en dan uitleggen dat het probleem zich ook voordoet zonder de harde schijf, en dat je deze zodoende niet op wil sturen. De reden dat ze willen dat je hem wel opstuurt is ook wel te begrijpen, maar leuk is het niet voor ons. Zij willen enerzijds alles in één keer vervangen/omwisselen om jou weer zo snel mogelijk een werkende console terug te kunnen sturen.

    Hehehe :+ Leuke vergelijking, maar een goed punt :cool:
     
  5. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Als MS mij 100% kan GARANDEREN dat de gegevens op mijn HD niet misbruikt kunnen worden als ik deze mede opstuur en indien MS mij kan garanderen dat ik NIET op EIGEN KOSTEN een back up moet gaan maken van mijn HD en indien MS me kan garanderen dat mijn HD niet bij een andere klant terechtkomt.....DAN zou ik geneigd zijn om de HD mee op te sturen.

    Maar hoe groot is de kans dat MS zich garant zal stellen voor bovenstaande vragen ?
     
  6. sirjax

    sirjax Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor veel geluiden over problemen met Gears of War, vaak zijn het problemen met disc errors.
    Nu heb ik mijn 360 vandaag mee gegeven aan ups ter reparatie bij MS, mijn dvd drive maakte een raar brommend geluid bij GOW, dat erger werd (iets van resonatie of zo.

    Ook kreeg ik kort daarvoor een error, dat mijn disc slecht was, bij OBLIVION, heefd ie nog NOOIT!!! gedaan.:x


    Als je je hand op de 360 legde voelde je dat er trillingen waren) het lijkt wel of er een onbalans in de drive zit, ook als ik de dvd eruit haal, lijkt het dat met het afremmen van de drive, om de disc uit te werpen, ook een geluid dat er op lijkt dat ie niet in balans is. Bij de laatste keer dat ik mijn gow disc uit de console wilde halen,hoorde ik een schavend geluid, en jawel....een ronde kras op mijn GOW-disc.:x :mad: :x :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

    Gebeld met MS en de gameshop: de 360 wordt opgehaald door UPS, en de winkel vervangt mijn GOW-disc.

    Nu vertelde een vriend van me, dat zijn baas hetzelfde probleem had met GOW: ook krassen op de disc, en op het forum lees ik ook dat er meer disc-problemen zijn met GOW, krassen, en foutmeldingen betreft de disc.

    Zijn deze problemen bekend bij Ms en/of Epic??? of ligt het mischien aan een produktiefout van de disc (mischien alleen de eerste oplage??)

    graag andwoord
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    0,0% vrees ik :eek:
    Staat onder andere in de garantievoorwaarden, ze zijn niet aansprakelijk voor eventueel verlies van gegevens op je harde schijf of memory unit.
     
  8. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoel ik nou.
    En juist daarom ( dat ze zich niet aansprakelijk stellen voor eventueel verlies van gegevens op de harde schijf of memory unit ) zal ik mij niet laten verleiden om mijn HD mee op te sturen want je hebt geen poot om op te staan als daar wat mee fout gaat !
     
  9. Terrestra

    Terrestra Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanochtend de helpdesk aan de lijn gehad ivm ring oif death echter hij gaf aan dat ik de hd niet mee hoefde te sturen.

    Hoe lang duurt het trouwnes voordat je de mail krijgt met alle gegevens over het opsturen?
     
  10. IX NeonovA XI

    IX NeonovA XI Recreation Gamer

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan volgens mij een week duren, ik kreeg hem zelf helemaal niet via de mail, maar ups kwam gewoon langs zonder dat ik ergens vanaf wist. (Had de helpdesk me wel even in mogen ligten.)
     
  11. w*s*c*

    w*s*c* Yikes!

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    0

    De dingen die je opnoemt die te maken hebben met de X360 heb ik ook, die ventlilatie maakt waanzinnig lawaai echt maf. Soms valt bij mij fifa 2007 uit met disc unreadable
     
  12. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat krijgen we nou ? die vrouw die ik aan de lijn had vanochtend beweerde dat ALLE klanten voortaan de Hard Drive mee moesten sturen voor controle /reparatie ! Dat is dus gewoon weer eens BULLSHIT en kan dus elke MS helpdesk medewerker zelf verzinnen of er een HD mee moet of niet ?
    PS, 2 maanden geleden werd mijn eerste xbox dus ook vervangen met dezelfde problemen, maar TOEN werd er een mailtje gestuurd met de UPS labels, die kon ik dan uitprinten en contact opnemen met UPS. Maar NU werd er tegen me gezegd dat er een BRIEF gestuurd zou worden, ze hadden mijn mail adres niet nodig ! Zodirect staan ze ook ineens voor MIJN NEUS zonder dat ik er vanaf weet ?
     
  13. kenshin

    kenshin Active Member

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    0
    FRANKFURT,
    DE 13/11/2006 10:05 's morgens RETURNED TO SHIPPER
    13/11/2006 6:51 's morgens OUT FOR DELIVERY
    ROTTERDAM,
    NL 10/11/2006 7:59 's middags ORIGIN SCAN
    10/11/2006 11:27 's morgens PICKUP SCAN
    DE 09/11/2006 7:50 's morgens BILLING INFORMATION RECEIVED

    dit is zijn mijn gegevens van ups volgens hun is hij de 13de al naar me opgestuurd heb toch nog steeds mijn xbox360 niet trug gaat me nu toch echter aardig lang duren
     
  14. nelis1980

    nelis1980 Active Member

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0

    je begrijpt het verkeerd hij is de 13 daar aangekomen hun zij de shipper niet jij..
    hun geven namelijk de opdracht

    jij kan altijd bellen met de help desk om te vragen wat de status is van je 360
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Iemand ervaring met het zelf opsturen van een accessoires (HDD) naar M$.
    M$ wil mij namelijk geen label (UPS) sturen , moest het zelf maar regelen.
     
  16. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Vestiging Datum Lokale Tijd Omschrijving

    FRANKFURT,
    DE 23/11/2006 10:16 's morgens DELIVERY
    23/11/2006 6:53 's morgens IN-TRANSIT SCAN
    23/11/2006 6:00 's morgens ARRIVAL SCAN

    HERNE-BOERNIG,
    DE 23/11/2006 2:41 's morgens DEPARTURE SCAN

    AMSTERDAM,
    NL 22/11/2006 6:52 's middags ORIGIN SCAN
    22/11/2006 11:18 's morgens PICKUP SCAN

    DE 21/11/2006 1:49 's middags BILLING INFORMATION RECEIVED

    Houd dit nou in dat mijn xbox360 al gearriveerd is? Zoja, dan is dat redelijk snel.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2006
  17. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het met een defecte game versturen. Komt UPS? Of moet je zelf sturen.
     
  18. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0

    Bij mij zijden ze ook dat het verplicht is (sinds deze week) kan zijn dat nog niet alle medewerkers dat weten.

    Ik heb vanmiddag alle content waarvoor ik betaald heb van de hdd gewist (bij een maat van mij) bijna al mijn saves gebackupt naar een memorycard (kleine investering) en mijn profiles van de hdd naar de memcard verplaatst.
    Ofwel het is nu zo goed als save om de hdd mee te sturen.

    Wat ik nog even algemeen wilde vragen is:
    Hoe moet ik die label uitprinten? (de hele pagina of alleen de afbeelding van de label?)
    En wat moet ik zeggen als ik ups opbel voor een afspraak?
    Want ik word niet helemaal wijs uit die instrukties (wat is bijv. een UPS Shipping Pouch???)
    En hoe kan ik hetbeste die label vastmaken aan de doos?

    Alvast bedankt voor jullie hulp.
     
  19. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Een UPS Shipping Pouch is een plastic zakje waar je het label in kunt doen en op de doos kunt plakken. Die heb je niet, dus dat is niet van toepassing.

    Wat je moet doen is de hele pagina uitprinten, en dan vouwen op de lijn die staat tussen de instructies en het label. Dan tape je het label op de bovenkant van de doos (ik heb 'm helemaal overplakt met transparant breed tape, maar als je dit niet hebt gewoon aan de zijkantjes plakken).

    Wanneer je belt vragen ze waar het pakket naartoe moet en naar je adres. Volgens mij niet meer. Als het pakket wordt opgehaald, houd je dat label richting de UPS koerier, die met een apparaatje de barcode inscanned en het pakket meeneemt. Je hoeft niet te tekenen ofzo, en dat tweede formulier wat erbij zit hoeft ook niet ondertekend te worden.

    Tot 's avonds die dag kun je nog geen status zien op de UPS pagina (trackingcode staat boven de barcode, zonder spaties hier invoeren). Tot die tijd staat de status op "BILLING INFORMATION RECEIVED".
     
  20. IX NeonovA XI

    IX NeonovA XI Recreation Gamer

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is moet hij nu zijn ontvangen ja :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina