Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxrox

xboxrox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn officiele VGA kabel is prima hoor!

Ik heb sinds een paar dagen de Samsmung 940 BW gekocht. Het valt me op dat er verticaal uitrekking plaatsvindt omdat de verhouding van het scherm 16 : 10 is in plaats van de 16 : 9 bij een breedbeeld TV. Een cirkel wordt hierdoor bijvoorbeeld een ei. Weet iemand hoe ik het verticaal iets kan induwen en welke resolutie is het meest geschikt?

Laatst bewerkt: 26 nov 2006
  2. JeePee

JeePee Guest

Je kan hem niet induwen en de beste resolutie is 1360x768, omdat die reso het dichtste bij de native reso van de monitor ligt, en het beeld dus minder vaag wordt.

3. 2005simoens

2005simoens Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een acer AL19Ws ofzoits :) maar ik weet niet welke intellingen het beste beeld geven ... :confused: de instellingen staan nu op : contrast : 90 , brightness : 80 en kleuren op warm en focus en clock van die dingen weet ik niet waarvoor dat staat... Kan mij iemand helpen voor de instellingen.

4. JeePee

JeePee Guest

Dat is puur persoonlijk.

5. xboxrox

xboxrox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even de rekenmachine erbij gepakt 8)

Ik zat te twijfelen tussen 1280x768 en 1360x768. Als je 16 deelt door 10 en die twee resoluties ook blijkt dat 1280x768 het dichtst bij 16/10 zit! Volgens de klantenservice is dit dan ook de beste optie om vervorming zo veel mogelijk tegen te gaan...

6. JeePee

JeePee Guest

Klopt. Ik gebruikte die resolutie eerst ook, maar ik ondervond niet meer vervorming met de 1360x768 resolutie. Daarom heb ik voor 1360x768 gekozen, omdat die dichter bij de native resolutie ligt, en het scherm dus minder hoeft te downscalen. Probeer het maar. Ik denk niet dat het veel uitmaakt.

7. Bun

Bun gallie

Leuk Bevonden:
    1
    /edit: nvm, heb 't al gevonden.. Was over aansluiten van x360 op laptop scherm.. Kan niet blijkbaar, helaas

Laatst bewerkt: 26 nov 2006
  8. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Hey mensen, ik speel nu met mijn xbox360 op mijn computer monitor van 17''. Ziet er hardstikke mooi uit allemaal, alleen heb ik zwarte balken boven-en onderaan het scherm met de meeste games. Daarom ben ik op zoek naar een widescreen scherm en ik kwam deze tegen: http://www.funprice.nl/shop.gss?page=site/zoeken/Zoek&method=gotoArtikelAction&arg0=Artikel::2040

Ik heb hier geen verstand van, dus kan iemand mij misschien vertellen of deze geschikt hiervoor zou zijn of niet? Alvast bedankt:)

P.S. Ik speel nu op een 1280x1024 resolutie, kan ik op dat scherm dezelfde resolutie of hoger behalen?

Laatst bewerkt: 27 nov 2006
  9. JeePee

JeePee Guest

Als je de laatste pagina's van deze thread even had doorgelezen, dan was je dat scherm meerdere malen tegen gekomen. Maar om je vraag toch maar te beantwoorden: Dat scherm is uitermate geschikt voor de 360. Je kan een reso draaien van 1360x768.

10. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Oke, harstikke bedankt voor het antwoord:thumbs:

11. xboxrox

xboxrox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je dan wel de Samsung 940BW? Daar wordt alles wel degelijk iets verticaal uitgerekt, meer dan bij de 1280x768 dacht ik! Ik heb even gezocht op internet maar heb geen enkel artikel erover gevonden. Het zou fijn zijn als ik met 2 hele kleine balken kon gamen, dat heb ik wel over voor een perfect onvervormd beeld, ook al is die vervorming relatief gezien verwaarloosbaar.

12. JeePee

JeePee Guest

Op papier wel ja, maar ik heb er zelf niks van kunnen merken. Het het krijgen van balken is helaas onmogelijk.

13. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand al zijn xbox 360 gebruikt icm een samsung 225bw? Ik gebruik namelijk deze monitor voor mijn computer, maar als mijn xbox daar ook goed op werkt zou dat mooi zijn.
    Ik wil nog even wachten met de aankoop van een lcd tv tot na oud en nieuw, in de hoop dat de 37"schermen iets goedkoper worden.

14. VeliteS

VeliteS Rainbow style

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan een samsung 940bw te gaan kopen alleen zit ik dan met het geluid. Nu is mijn xbox op de tv aangesloten maar, als ik hem op dat scherm aansluit moet ik dus boxen gaan kopen maar hoe kan ik die aansluiten. Ik wil niet al te veel geld aan de boxen uitgeven en wil je boxen op je 360 aansluiten heb je een dolby digital decoder nodig en die zijn vrij prijzig, iemand die me kan helpen?

15. DrOetkerNL

DrOetkerNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    VGA kabel heeft een aantal uitgangen, waaronder een mooie tulp (rood-wit) die je kan aansluiten op een stereo bijvoorbeeld. Andere uitgang naar je monitor en klaar.

16. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Precies, bij de VGA kabel van microsoft zit alles bij wat je nodig hebt voor het geluid en beeld:thumbs:

17. bubu

bubu Guest

ik heb een vga kabel ban joytech, nu speel ik Gears of war, op 1280X1024, En het ziet er echt geweldig uit, eerst speelde ik hem op 1360X8... Nogiets.
    Alleen heb 1280x1024 eens geprobeerd en tjeee dat speelt er 10 keer bter.
    alleen nu heb ik last van 5 cm dikke zwarte balk zowel onder als boven mijn scherm.
    en hij is al 17 inch. Denk je dat dit anders is als ik een Ms vga kabel koop =)??

Ik heb btw de compaq s710
    relaxte monitor dat wel hij ondersteunt 1080p =D!!

18. ThApocalypse

ThApocalypse Final Fantasy

Leuk Bevonden:
    0
    ik speel ook op mijn 17" tft scherm op 1280x1024. Door die zwarte balken blijft er volgens mij van de 1024 nog maar 720 over.

Je zegt dat jouw monitor 1080p ondersteund. Maar als je max res 1280x1024 is ondersteund die dat dus niet?

19. Shizzel

Shizzel Guest

Bubu:

Nee, dat is niet anders als je een andere kabel koopt. Dit ligt aan je monitor. Je gamed trouwens niet in 1080p als je op 1280x1024 pixels gamed hoor. 1080p is 1920x1080.
    Als je je instellingen veranderd naar 1280x720p, heb je wel HD, dan heb je namelijk 720p. Hence the second variables.

ThApocalypse:

Dat laatste wat je zegt klopt, heb ik net al ff uitgelegd.
    Maar dat eerste snap ik niet precies wat je bedoelt, maar als je bedoelt dat die zwarte balken ervoor zorgen dat je 720 pixels overhoud, dan ehh.. tjah... zou het niet weten.

Maarja, hopelijk heeft dit bubu geholpen ;).

20. ThApocalypse

ThApocalypse Final Fantasy

Leuk Bevonden:
    0
    1280x1024 is een resolutie voor 4:3
    Xbox geeft weer op 16 : 9 dacht ik
    Als je dan 1280 pixels horizontaal hebt hou je er vertikaal 720 (1280:16x9) over en speel je dus op 720p. (zoiets dacht ik iig)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina