De HDTV Thread [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 21 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AQuila

    AQuila Active Member

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel te doen ja :b:
     
  2. Pjotrski

    Pjotrski Army of One

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup, ik heb de BenQ DV3251 nu ook een paar maanden en het is echt een geweldige HDTV. Absoluut geen ghosting en haarscherp beeld. Ook analoge TV ziet er erg goed uit, zie ook dvd.nl voor HDTV test.
     
  3. Reem

    Reem Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik. Ik had het ook gemeld eerder in deze thread. Moet je anders maar ff op zoeken. Ik kreeg toen een hoge korting bij een Orange abonnement (2jr). Maar volgens mij zijn de premies die Orange uitkeert wat naar beneden gegaan. Het blijft echter wel mooi, de optie voor zo'n combo met telefoon abo. Dit was dus bij gsmeasy, goeie service daar naar mijn ervaring.
     
  4. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    niet schrikken hoor, maar op de 5331 van Philips zitten bepaalde specs er niet op die op duurdere modellen wel zitten: zo is het als het beeld beweegt dan zie je schokkerige volgelingen van de tv ipv vloeiend volgen, het is een standaard model zonder veel nieuwe tricks...
    vond het zelf een erg mooie tv maar ik zal hem niet gaan kopen denk ik want dat schokkerige beeld is niet te harden na een tijdje...
     
  5. emusa

    emusa 2 B or not 2 B

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij hebt het over opties zoals Pixel Plus en Digital Natural Motion. Die zitten inderdaad niet op de 5331, maar op de duurdere modellen (die vaak ook ambilight hebben). Wat echter wél op de 5331 zit is 'Crystal Clear III', waardoor het beeld extra scherp wordt en details beter uitkomen.

    De 'schokken' waar jij het over hebt zijn echt niet zo drastisch als jij nu doet overkomen. Het is ook vooral van toepassing bij TV kijken (normaal kabelsignaal); bij HDTV materiaal zoals Xbox360, HD-DVD en Blue-Ray zal dit absoluut niet het geval zijn.

    Er zitten inderdaad weinig 'tricks' op de 5331 in vergelijking tot andere, duurdere Philips modellen. Maar die 'tricks' gebruik je eigenlijk alleen bij TV kijken; en dat heeft te maken met het feit dat het signaal (kabel TV) eigenlijk niet goed genoeg is voor een HDTV. Dán is pixelplus leuk om de beeldkwaliteit te verbeteren. Maar je kan absoluut zonder, als je digitaal kabelTV neemt en vooral veel HD-materiaal op je TV bekijkt.

    Mijn ouders hebben een hele dure Philips LCD TV met Ambilight, pixelplus enz. En Xbox360 games zien er veruit het beste uit ZONDER al die poespas! Ik zet dan dus juist pixelplus enz UIT voor de beste beeldkwaliteit (pixelplus kan ook zorgen voor artifacts en vreemde kleurovergangen; zeker bij snelle beelden).
     
  6. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het eigenlijk met die herfstupdate. Je weet wel die er voor moet zorgen dat je dvd's kunt upscalen. Als je er nu een dvd in doet zorgt de 360 dan meteen dat je 720p wilt hebben? Of moet je nog wat anders in de opties invoeren?
     
  7. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Blij om te horen!!
    Schrok al van het verhaal van Booster...
    Heb de TV namelijk in Vier verschillende winkels bekeken, en bij allen mooi beeld gezien.

    Vond het verhaal over het trillende beeld al verbazingwekkend. Echter zal ik zondag zelf wel kunnen ervaren wat de beeldkwaliteit op mijn kamer is :)!
    Zolang kabel tv, redelijk is, en mijn Xbox 360 Super mooi beeld geeft ben ik tevreden!

    Vrees eigenlijk niet voor een teleurstelling, aangezien het nooit slechter kan dan waar ik nu op Game.
    En Chowmin, en andere personen hier en op Tweakers zijn gelukkig erg enthousiast over de Philips 32PF5331...
     
  8. wiebe87

    wiebe87 Xdicted

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    even over de samsungle27s71b ... is dit wel of geen HDTV?
     
  9. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ja, HD ready
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    LCD ondersteund HDTV tot 1080i.
     
  11. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb ook helemaal geen last van ghosting of wat dan ook. De tv is prima, en jah ik heb die tv's vergeleken. De Philips was erg mooi, niks mis mee. Ik vond de BenQ gewoon een betere keus, zeker voor het geld en het design wat beter bij de rest van me apparatuur past. Het is een goed apparaat, geeft mooie hd beelden door en laat ook mooie plaatjes zien bij dvd. Al met al zeer tevreden.

    MvG Marc
     
  12. wiebe87

    wiebe87 Xdicted

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    hej

    welk model heb je van benq, wil die graag even googelen!

    grt
     
  13. ThApocalypse

    ThApocalypse Final Fantasy

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    en klopt het dat je de tv dan ook in termijnen betaald (gespreid over die 24 maanden?)
     
  14. Gregg

    Gregg Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    In Amerika zijn de HDTV's blijkbaar veel goedkoper.

    Zo vond ik deze FULL HDTV op het internet voor een 1000 dollar: http://www.westinghousedigital.com/details.aspx?itemnum=56

    Maar zou je hiervoor een Amerikaanse XBox 360 (NTSC) nodig hebben of werkt de Europese Xbox 360 (PAL) hier ook op?
     
  15. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan iemand mij uitleggen hoe dat hele systeem werkt als je een schotel neemt , inplaats van zo'n kastje van UPC
     
  16. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees uit dit topic een aantal pagina's door en het valt me op dat de meeste mensen die een grote tv(32" of groter) willen/hebben hun keuze op lcd hebben laten vallen en niet op plasma. Ik werk dagelijks met tv's, zowel plasma, lcd als de normale met beeldbuis en ik kan eigenlijk steeds weer de conclusie trekken dat een plasma in het voordeel is wat betreft tv(tuner)kijken. Nu zitten daar wel haken en ogen aan, omdat een groot deel plasma's niet hd-ready maar hd-compatible is, en je wilt natuurlijk juist maximale prestaties uit je x360 dus ga je voor minimaal 720p. Ikzelf ben op dit moment eigenlijk een beetje aan het wachten/sparen voor de panasonic 42pv45 pf 42pv60, het kan ook nog zijn dat ik voor een 37" ga ivm de korte afstand tot de tv. Het blijft natuurlijk altijd persoonlijk, maar mijn tip zou zijn: Indien je in de markt bent voor een scherm van minimaal 37" sluit dan plasma niet uit, je zult versteld staan wat voor beeldje een hd-ready plasma kan geven wanneer je hem bijvoorbeeld 720p aanbiedt en het ware voordeel is dat de meeste plasma's op analoog tuner signaal of een digitaal tuner signaal toch beter beeld geven dan een lcd.
     
  17. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is idd een monitor en geen hdtv, de tuner ontbreekt namelijk. Maar daar zijn wel oplossingen voor te vinden.
     
  18. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Plasma's zijn idd (vooral) met analoog signaal "Beter". Maar de HD-Ready plasma's zijn vrij prijzig en dan ga je al snel voor een lcd.. Het verschil in prijs heb ik er (op dit moment) niet voor over. Als ik mijn volgende tv ga aanschaffen (Zal nog wel een tijdje duren;) ) dan wordt dat waarschijnlijk wel een Full-HD plasma:)
     
  19. Reem

    Reem Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het ware wel ja. Afhankelijk van je abo en welke tv je neemt betaal je dus een X bedrag direct contant, en de rest maandelijks net zoals je dat bij elk ander telefoon abo zou doen.

    Zie hier m'n eerdere post hierover:

    Ik betaal voor de tv 523 (contant) plus 24 maand x 25 euro =1123
    Tevens orange actie eerste 4 maanden 50% korting is nog 50 euro eraf= 1073
     
  20. x Elimenator x

    x Elimenator x Hans houd van worst

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb vandaag een HDTV gekocht een samsung 27S71.
    Ik heb nu een compotent aansluiting (de aansluiting die bij de xbox 360 zit)
    Het beeld is aardig verbeterd maar als ik bij display kijk bij de xbox 360 staat er dat het op 480p is ingestelt en niet op 720p, maar nu is het zo dat ik hem op 1080 wil zetten maar ik denk zelf niet dat het kan want mijn tv heeft niet genoeg beeld lijnen.
    De vraag is nu, moet ik een HDMI aansluiting kopen om wat beter beeld te krijgen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina