Xbox 360 HD DVD Player

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door AgentSmith, 17 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Toch blijf ik het beroerd vinden... widest widescreen of niet. HD resoluties zijn nou eenmaal in andere verhoudingen, zouden ze die toch wel volledig kunnen vullen.
     
  2. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij filmmateriaal wordt er door veel mensen meestal juist gevraagd om OAR (Original Aspect Ratio, meestal 2,35 : 1, ligt aan de film) materiaal. Dit is gewoon hoe de films zijn opgenomen en bedoeld zijn, zo zie je ze in de bios ook. 16 : 9 zijn juist meestal de bewerkte DVD versies. OAR-films zijn gewoon weer een stapje naar de ultimate bioscoop beleving :)
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2006
  3. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik snap niet wat er ultiemer zou zijn aan zwarte randen boven en onder aan je scherm.
    Als je projecteert, en de breedte van het scherm (dmv gordijnen bijv.) kan aanpassen aan de verhoudingen, heb je dat probleem idd niet.
     
  4. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet hoe je je kan storen aan die randen? :9
    In principe zijn de zwarte randen nu de zogenaamde gordijnen, alleen dan onder en boven. Als ze echt heel erg opvallen bij je dat is je brightness gewoon te hoog, of je contrast te laag. Die dingen zijn zwart, dus zo erg vallen ze toch niet op?

    Ik projecteer idd, dus ik kijk ook altijd in het donker, dus dan zie ik ze toch niet :)
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2006
  5. diablo85

    diablo85 Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ik snap het wel hoor, dat je je stoort aan die randen.
    ik bedoel niet zozeer storend dat je aandacht er naar getrokken wordt tijdens de film maar dat je een duur scherm koopt, en dat je daar niet optimaal van kan genieten. ik bedoel eerst had ik nog zo'n gewoon 4:3 scherm, dan zit je altijd met randen, nou, dan koop je een breedbeeld tv, en dan heb je nog randen, omdat ie het uitrekt... zwaar irritant.
    wat heb je dan aan films in dat formaat? als ze toch alleen maar 16 : 9 tv's verkopen?
     
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dat een keer opgezocht :) Ik zal even kijken of ik de echte bron nog kan vinden. Het kwam op dit neer.

    Het beeld dat mensen zien is in principe ook heel erg breedbeeld. Als je naar een 4:3 beeld kijkt, zie je (oogtechnisch) altijd nog wat er naast de tv is. Bij een 2,35:1 beeld, wordt de het beeld dat je ogen zien, optimaal gevuld. Je ziet dus écht alleen het beeld, zonder je hoofd te draaien. Tevens bied een breder beeld ook mooiere kansen voor cinematische, en panoramische beelden.
     
  7. Ferryvh

    Ferryvh Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn.. ik moet ook zon ding hebben:9

    iemand al bij 1 van deze winkels besteld?
    bij de ene winkel staat leverdatum onbekend en andere is het eindnovember en ander weer december..:{ iemand al wat over gehoord wanneer het nou is?

    Winkel Prijs Porto Totaal
    Megawebshop.com € 189.95 € 1.95 € 191.9
    Gamevision € 189.99 € 1.95 € 191.94
    Dimensionplus.nl € 195.00 € 0 € 195
    xboxhome.nl € 198.98 € 0.00 € 198.98
    consoleshop.nl € 199.00 € 1.95 € 200.95
    Bol.com € 199.99 € 1.95 € 201.94
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2006
  8. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Vandaag de boel aangesloten. Heerlijk helder beeld, absoluut geen spijt van. Iedere pixel is haarscherp.
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm jawel....de X360 upscaled de reso van gewone Xbox games ook naar HD reso's.
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ja maar het heeft niet in één keer next-gen graphics!
     
  11. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Volgens mij was dat alleen bij Halo 1 & 2 het geval.
     
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Rivanov : Nee dat niet maar de resolutie wordt wel hoger, dus scherper beeld. Idem dito voor het upscalen van gewone DVD's naar HD reso's. Uiteraard blijft een HD reso als bronsignaal de ideale situatie.

    @ Graveheart : Volgens mij doet ie dat met alle games. Weet het eigenlijk wel zeker, gezien mijn eigen ervaringen met Xbox games op de X360.
     
  13. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook zeer te spreken over de hd dvd speler...

    Volgens mij is het zo dat de xbox 360 games upscaled naar 720p en geen films... en dat doet de hd dvd add-on dan weer wel voor films... Ik zie wel wat verschil iig... Maar verwacht geen bijzondere dingen.. dan moet je gewoon een hd dvd er in stoppen!
     
  14. maximus79

    maximus79 Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    3
    Weet iemand waar ik die Monster GameLink Component Video & Fiber Optic Audio nog kan krijgen?
     
  15. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Waar niet?
    Hobo hifi bijvoorbeeld, ook webshop? Of even op lookenlisten.nl kijken voor een dealer bij jou in de buurt.
     
  16. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    kun je in deze hd player ook je spellen afspelen?>
     
  17. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier nog de componentkabel uit die Monster set liggen. Zit door mijn veranderde opstelling weer op VGA, daar had ik een verlengkabel van liggen. Ik gebruik nu dus alleen de Optical. Als je bereid bent een losse Tos-kit te kopen, kan je mijn compo wel overnemen voor een zachte prijs. Want je hebt perse de Monster Optical Kit nodig bij deze component kabel, andere aansluiting.

    Nope.
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2006
  18. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    dus als je er een spel in doet dan kan die hem niet lezen
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2006
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Lol, wat snap je niet? :{
     
  20. maximus79

    maximus79 Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    3
    nee dank je, dan haal ik liever gelijk een complete nieuwe set.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina