Virus via Msn gekregen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ninja-Frog, 30 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ninja-Frog

Ninja-Frog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey, heb gisteravond een trojan gekregen via msn. Als je dit virus krijgt, stuur je hem automatisch door naar iedereen in je lijst. Hun krijgen een bericht met een link erin, en als je erop drukt krijg je hem ook, en stuurt die hem weer door.

Het kutte is dat ik hem wel kan scannen en verwijderen, maar hij blijft zich kopiëren. Heeft iemand een manier om dit kutvirus eraf te krijgen, want dit is zwaar irritant, ik kan zelfs niet op msn komen, zonder het naar iedereen te sturen.

2. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    msn opnieuw instaleren

3. Ninja-Frog

Ninja-Frog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, zie nu net te laat dat andere topic. Sorry daarvoor.
    Maar msn opnieuw installeren is schijnbaar niet voldoende heb ik gehoord. Heb het net gedaan, opnieuw gescand, maar hij vindt nog steeds de installer ervan.

4. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    schijf formatteren..

5. Just Another Gamer

Just Another Gamer ...

Leuk Bevonden:
    0
    tja .. zie je maar weer hoeveel domme mense overal op klikke .. 8) ..

6. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    onze computer exptert :+

msn opnieuw instaleren is genoeg het virus nesteld zich in een bestand van msn

7. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    :cool:

8. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Kunnen al die MSN virus threads bij elkaar gegooid worden, AUB!

9. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Think and protect, zorg dat je antivirus programma up to date is, en zorg voor een goed antispyware programma. En klik niet overal op..

1 ) Met een goede tools cd booten (bv Bart PE) en vervolgens spyware en antivirus scanners vanuit die omgeving starten.
    2 ) Of harde schijf tijdelijk in andere pc hangen en vanuit die pc vervolgens een scan laten draaien.
    3 ) En allerbeste is re-install, want waarschijnlijk is je registry nu ook behoorlijk vuil door allerlei startup en andere spyware zooi keys. Om nog maar niet te beginnen over bepaalde systeemfiles die hoogstwaarschijnlijk aangepast/vervangen/deleted zijn.

Zorg er ook voor dat je naast je up to date virusscanner ook een goede spyware oplossing hebt draaien bv Windows defender EN installeer Internet Explorer 7 (ook als je een andere browser voor internet gebruikt bv Firefox of Opera). Want zoals je weet is IE heel heel nauw integrated met XP zelf en dan ben je tenminste van die gatenkaas IE6 af. En ja ik weet het: IE 7 moet zich nog bewijzen maar Intenet Explorer 7 is in ieder geval een heel stuk beter dan IE6.

10. Ninja-Frog

Ninja-Frog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet zo betweterig joh. Lette even niet op, was ff druk, en verwachtte niet zo'n link.

11. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    ''Is that u? :p hxxp://www.Blablablabla.jpg''

Die link krijg je waarschijnlijk.
    Ik heb hem ook gehad maar hij vraagt dat of je iets van .pif wild downloaden.
    Ja zoiets doe je niet snel :+

12. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  13. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er vandaag alweer 6 van die links gekregen. Begin deze week had ik ook al zoiets. Je kan idd gewoon aan de link zien dat het een virus moet betreffen.

En twijfel je, kan je altijd aan je vriend/vriendin uit je msn lijst vragen wat voor plaatje oid het is

14. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
  15. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien er al een andere thread over is, gaat deze thread op slot.

~Closed.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina