Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kom ik in godsnaam dan aan 100? :eek:
    Ik zeg dat echt al best lang, klopt dus geen reet van. Rekenfoutje vanuit de tijd dat ik mijn scherm aan het bouwen was ofzo. Dankje wel voor de opheldering ;)

    True O-) Maar dan nog _O_

    ---------

    Karl, check www.isfcalibraties.nl als je wilt weten wat calibraties zijn.

    Wat betreft je vraag over pics van het beeld van een beamer, je kan een beamer niet beoordelen op pics en ook niet op specs. Zien is vergelijken, net als horen geldt voor audio spullen.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2006
  2. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    ok merci gast ;) ik heb momenteel geen vragen meer;)
     
  3. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn lamp is inmiddels aan vervangen toe, in een jaartje tijd bijna 1000 uur op de teller gezet. Lampje zal zo rond de 450 gaan kosten maja, na gisteren weer eens op een 32" lcd tv gespeeld te hebben is dat toch niet echt te doen meer als je eenmaal aan een groot scherm gewend bent.
     
  4. Jef29nld

    Jef29nld Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo zou iemand mij misschien een antwoord kunnen geven van mijn vraag zie post of 10 terug ?

    Heeft de tx300 ook nog kippengaas effect trouwens ?
     
  5. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja mensen, ik ook:+ .

    [​IMG]
    [​IMG]

    Hij geeft echt prachtig beeld!
    Toch ben ik wel benieuwd hoe jullie hem hebben afgesteld. Moet natuurlijk wel het optimale eruit halen he:).

    Ik heb trouwens laatst een update geïnstalleerd op mijn dvd-speler zodat hij PAL Progressive afspeelt (576p). Het beeld komt dan al aardig in de buurt van een hd-film (maar kan het nog lang niet evenaren:)).
    Afgelopen zaterdag heb ik The Fifth element gekeken in 720p (WMV-HD) en dat vond ik zo ongeveer het mooiste wat ik ooit heb gezien. Dus ik ben benieuwd wat er nog meer voor mooie HD-films zijn.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2006
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Whahaha sweeeet JKI.... _O_ Hij blijft mooi he ;)

    Ga je nog veel plezier van hebben. Met de Fifth Element 720p WMVHD heb je wel zowat het beste stukje materiaal uitkozen wat er is, dat is echt benchmark materiaal ofzo :9

    Qua instellingen..ja...ik heb geloof ik vol contrast, iris op 4 (diep zwart setting ofzo?) en whisper mode natuurlijk. Verder gewoon een beetje klooien met je brightness ed, wat voor jou het mooiste is.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2006
  7. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker:cool: .
    Ja, zo zag het er ook uit*) .
    The Gladiator schijnt ook heel mooi te zijn, alleen kan ik die nergens vinden in 720p/1080i TS. Alleen in divx/xvid/x264. De eerste 2 formaten zien er echt heel erg lelijk uit als je via de 360 afspeeld (door transcode360) en x264 kan niet worden afgespeeld...

    Ik heb m'n iris ook op vier, maar niet 'diep zwart'. Gewoon 'natuurlijk', maar dan heb ik m'n contrast ook gewoon op normaal staan. Ik zal hier binnenkort nog wel mee expirimenteren.

    Edit: hoe krijg ik het toch altijd weer voor elkaar om m'n upgrade in de laatste post op de pagina te zetten, zodat niemand er iets van meekrijgt:+ . Ik quote 'm maar even denk ik:) .

    Edit2:
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2006
  8. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    @JKI

    Nog wat foto's van het beeld aub? :) ben zeer benieuwd hoe het op jou scherm eruit ziet!
     
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Mooi ding kerel! We verwachten uiteraard een groot verslag + de nodige foto's. :)
     
  10. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ik baal zo erg he!
    Ik wil zo graag een beamer kopen,heb hier geld liggen voor een epson TW-600 of 700
    Maar omdat m,n kamer zo klein is zit ik nog steeds te twijfelen of het wel een goed idee is om zo,n ding aan te schaffen.

    En die mooie foto,s van JKI en Dynamike maken het er niet makkelijker op.....:emo:
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nr3 alweer op dit forum :D
    Ik ben trouwens benieuwd hoe je uiteindelijke instellingen worden. Ik ben al een tijdje niet meer met die van mij bezig geweest. Toch snel weer eens doen.

    En wat betreft whisper/stil: als je de beamer lang op ecostand laat staan kan het gebeuren dat de lichtopbrengst tijdens de film af en toe niet helemaal gelijk is. Oplossing is om de beamer een aantal uren op de 'gewone' stand te zetten om 'de lamp eens goed op zijn flikker te geven', aldus een ht-forummer :9
     
  12. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Goedzo Freekje, dat ziet er erg goed uit. Ben benieuwd naar actie foto's. Is het nou de px200 of 300?

    Misschien eens een kleine meeting houden. Beschik nu over laptop met een hdmi uitgang (:cool:) en al wat HD films. Dan zal je natuurlijk de beste kwaliteit krijgen.

    Mvg,

    Sjoerd
     
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben PJ-TX100'tjes Sjoerdje :+

    En wij hebben geen HDMI, wel DVI, en laat ik nou een HDMI-DVI kabel hebben ;)
     
  14. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe kijken jullie tv op jullie beamer ? want dat zou ik graag ook willen gaan doen..
    Ik heb wel geen tv kabel, dus is er een mogelijkheid voor mij om tv te kijken zonder een tv kabel?

    En ik heb zonet wat zitten verder kijken naar de prijzen van de epson TW620 En TW700 , maar de prijzen van de 620 liggen hoger dan die van de 700 , dus wilt dat zeggen dat die TW620 iets beter is ? Hij ziet er wel beter uit , als ik naar het uiterlijk kijk;) maar ik kan totaal fout zijne dus tell me...
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2006
  15. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Maandag maar eens de combi van HD-DVD met een Xbox360 op een Barco100 proberen denk ik zo, hoop dat dat een beetje de moeite waard zal zijn. Aan de "beamer" zal het niet liggen denk ik zo :).
    Weet iemand trouwens misschien hier hoe ik bij een Ascar Unit van een Barco DP100 de component aansluting goed aan de praat kan krijgen? Mij lukt het namelijk niet echt goed, de DP90 heeft er geen problemen mee maar de DP100 wel, ik krijg strepen en spikkels als ik de switch omzet naar HD :mad:.

    ps, dit is op mijn werk voordat mensen rare reacties gaan geven, op mijn werk hebben wij 3 barco projectoren en via de VGA kabel geen probleem maar met component dus wel :'-( ik zou dit graag opgelost zien.
     
  16. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Stuur even een pm'etje naar Tipex. Voor zover ik weet is hij de enige met een crt projector.

    Succes

    Sjoerd
     
  17. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    @Rap: de DP100 en DP90 zijn dlp projectoren als ik me niet vergis, dat is toch weer net even anders dan de CRT varianten.
     
  18. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ok dan, dat had ik niet zo 1 2 3 door.
    Je site ziet er goed uit, lekker fris. Komt er nog een HT deel?

    Mvg,

    Sjoerd
     
  19. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, zal ik binnenkort wel maken;) .
    Groot verslag? Van de koop + ervaring tot nu toe? Zal ik binnenkort wel even schrijven:).

    Ik ben nog lang niet klaar met het expirimenteren met de instellingen van de beamer. Ben benieuwd wat voor uiteindelijk plaatje ik eruit krijg (maar het plaatje wat 'ie nu geeft is ook al\o/ ).

    Na wat gelezen te hebben op 't forum zie ik trouwens dat jullie adviseren om hem via vga aan te sluiten. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dit precies ga doen. Als ik de xbox namelijk op de plek laat staan waar hij nu staat, dan heb ik een vga-kabel van 15 meter nodig. Ik heb ook al een component-kabel van 15 meter, maar de enige vga-kabels die op internet te vinden zijn zijn veel te goedkoop, of veel te duur...
    Daarom denk ik dat ik de xbox dichter bij de beamer ga zetten (naast het bed in de kast). Maar dit geeft weer als nadeel dat ik een lange toslink nodig heb (ik heb sowieso een nieuwe, betere toslink nodig dus dat is opzich niet zo'n groot probleem) maar als de xbox zo dicht bij mij staat is het geluid wat hij produceert waarschijnlijk nogal storend onder een film. Ik heb er nu ook al last van, en dan staat hij nog op 3,5 meter afstand...
    Dus als iemand een goed advies voor mij heeft over de opstelling...
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2006
  20. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor van tipex vooral dat die projecta schermen dikwijls een slecht scherm aan huis krijgt en ik heb geen zin om altijd te wachten op een goede dus dacht ik maar om een ander scherm te zoeken en ik heb een prachtig scherm tegen gekomen namelijk van kingpin :) heeft hier iemand ervaring mee het gaat namelijk om dit scherm : http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=322422&cks=ACC
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina