Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom niet. Je wilt je 360 (component) en later een DVD recorder (HDMI) aansluiten. Je hebt deze poorten allebei op je tv. Dus beeld is geen probleem.

    Je geluid is ook geen probleem, want de HDMI recorder zal ook nog wel gewoon een coax of optische geluidsuitgang hebben. Je kan dus gewoon je 360 (optical) en recorder (coax of optical) gewoon aansluiten op je receiver. Je kan op die recorder gewoon instellen of je beeld + geluid, of alleen beeld, of alleen geluid wilt sturen over de HDMI kabel. In jouw geval doe je dus alleen beeld.

    Voor 600 Euro kun je wel hele mooie spullen in huis halen hoor :eek:. Gewoon een mooie HK, Marantz of Denon receiver met een 5.1 setje is wel te doen voor dat bedrag. En dan heb je een geluid wat home cinema setjes wegveegt. Bij de MediaMarkt zie je weleens leuke combinaties. Ik zag laatst nog een Harman Kardon amp met het bekende JBL 5.1 setje in een combinatie aanbieding voor rond de 600. Prachtige set.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2006
  2. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    joo thanks, zo had ik het inderdaard nog niet bekeken. die dvd recorder heeft dan natuurlijk ook wel meer uitgangen. ik had die set trouwens ook gezien maar weet zo niet meer waar die te koop stond. weet jij dat nog? was het niet expert? of de media markt. mmmhhhh. had em wel gezien maar verder niks mee gedaan. misschien nog maar eens kijken.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2006
  3. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had hem gezien bij MM. Maar dat is ook alweer een tijdje terug, die aanbieding hebben ze dus niet meer. Vanaf nu goed de foldertjes in de gaten houden en dan gewoon gaan kijken en luisteren ;)

    Je kan ook de tweedehands sites in de gaten houden. Mensen die dit soort spullen te koop zetten zijn vaak heel zuinig op hun spullen en zijn dus vaak nog gewoon in nieuwstaat. Zo kun je helemaal voor weinig geld een hoogwaardige set bij elkaar schrapen :)
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2006
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    600 is een mooi budget! Als ik jou was zou ik de bazar van htforum eens in de gaten houden. Veel mensen zijn daar contstant bezig met upgraden en doen dan hun oude (maar vaak goede!!) apparatuur weg, aanrader!
    Ik snap overigens niet waarom de digital out van de 360 niet gewoon op de console zelf zit. Is daar een reden voor?
     
  5. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee...misschien zodat je kan kiezen of je het wilt of niet. De 360 is all about customization. Niet ervoor betalen als je het niet nodig hebt.

    Maar alle outputs via 1 A/V connector is toch ook netjes?
     
  6. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een logitec X-530 set, deze heb ik voor mijn pc gekocht.
    Nu heb ik laatst een Samsung LE23R7 gekocht (gebruik ik voor TV en pc monitor), en wil ik als het kan mijn X-530 op mijn TV aansluiten zodat ik die kan gebruiken bij gamen, TV kijken en computeren. Weet iemand of dit kan en zoja hoe?
     
  7. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon met de rode en witte stekkertjes;). Want van wat ik kan vinden op internet heeft je set geen optische ingang, dus kun je hem alleen maar stereo aansluiten.
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    nog ff een vraagje:
    Stel je voor: ik heb een budget van zo goed als niks. En ik wil toch surround geluid hebben. Wat voor setje kan ik dan het beste kopen?

    Een Home Cinema set als deze? icm een TOSlink kabel als deze? (deze?)

    of hebben jullie een ander cheap ideetje? (een andere goedkope 5.1 set? een andere home cinema set?)


    ja, ik weet dat ik voor meer geld ook meer kwaliteit krijg, maar dat geld is er nu eenmaal niet
    dus als jullie me met deze kwestie zouden kunnen helpen, ipv me erop te wijzen dat dit véél te goedkope systemen zijn, en ik eigenlijk een duurdere nodig heb: graag! O-)
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2006
  9. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2

    600 euro is inderdaad een heel mooi budget. Inderdaad een denon/marantz/hk instapreceiver (tweedehands een euro of 200) en je houdt nog 400 over voor de speakers. Wil je met die 600 euro echt klaar zijn of is dat wat je er momenteel aan te besteden hebt?

    Mvg,

    Sjoerd

    Edit: hier heb je bijvoorbeeld al een receiver voor 175 euro staan. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=52390.0
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2006
  10. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan ja. Optische ingang en Dolby Digital decoder. Maar kom niet zeuren als je bas lijkt op een scheet van je oma en de hoge tonen als een kanarie met met komkommer in zijn smoel.

    Koop die crap gewoon niet en spaar gewoon voor een Z-5400 als je goeie DD wil hebben voor een leuke prijs.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2006
  11. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    What mike said..

    Dulle, goedkoop is duurkoop. En daar komt bij dat ik nog noooiit heb gehoord van MUSTEK :+ ..

    Het beste kwa prijs/kwaliteit is toch echt zo'n DD logitech setje..
    Als je DD wil, dan wil je eigenlijk al kwaliteit... als je dus bereid bent geld uit te geven maar je wil geen kwaliteit snap ik de link niet echt...
    Een goeie philips Home Cinema Set komt niet eens in de buurt van de kwaliteit die ik heb mijn mijn 5.1 Setup ervaar..

    Mijn point hier..: Een HCS van een bekend merk < Reciever + dedicated 5.1 speakers... Snap je dan een beetje hoe jou B-merk HCS gaat klinken..?

    En het setje van logitech komt neer op een reciever plus 5.1 speakers... en dat is gewoonweg beter, het is namelijk gewoon 1 kastje voor alleen audio, bij een HCS is het eigenlijk gewoon een DVD speler met een extratje
    Onthoud wel: Je moet zelf weten wat je koopt, maar weet wel wat je koopt..(meaning, check dingen eerst in de winkel... voor ons komt het setje wat je laat zien nogal als stront over, maar voor jou is het misschien al een hele ervaring..:) )
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2006
  12. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien had ik er dan 'een mus met een komkommer in zijn smoel' van moeten maken :+
     
  13. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe subtiel , en dan die emoticon op het laatst 8)
     
  14. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg erbij voor ons, en dan bedoelde ik voor mike en mij .. ( het was een toevoeging op de post van mike als je goed leest..)

    En ik weet niet of je weet wat ik in huis heb, en wat Mike allemaal in huis heeft... als je dat vergelijkt met die Mustek set komt het voor Mike en mij dus echt als stront over... we vergelijken dan wat wij hebben + wat we kennen .. met dat Musteksetje...

    vat je het..?

    Misschien heeft Dulle nog noooiiiiitttt in zijn leven een goeie 5.1 set gehoord, en gaat het Mustek setje voor hem goed klinken... maar als hij dan eenmaal wat anders hoort wat duurder is... zal hij het verschil wel gaan merken..
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    nog nooit gehoord van Mustek? 8):

    Het merk Mustek is opgericht in 1988 door een groep ingenieurs en ondernemers die hun sporen verdiend hadden op het gebied van scannertechnologie. Mustek, wat Most Unique Scanning Technologies betekent, staat intussen wereldwijd bekent om haar kwaliteit. Sinds 1996 is Mustek de grootste fabrikant van scanners ter wereld, met meer dan 4 miljoen klanten. Mustek fabriceert scanners voor professionals, semi-professionals, op kantoor, voor fotografen en videoconferentie, DVD spelers en webcams. De producten van Mustek worden geconstrueerd volgens de ISO 9000, ISO 9001 en ISO 9002 standaarden.

    Ik snap jullie punt wel ;) (heel subtiel gebracht ook 8))
    Maar een feit is natuurlijk wel dat jullie het setje nog nooit in actie hebben gehoord, dus om dat ding nu al af te kraken is een beetje zinloos (goedkoop = NIET altijd duurkoop; daar heb ik zelf genoeg ervaring mee. Ik koop alleen maar goedkoop)

    Ik snap ook best wel dat mijn B-merk set 'anders' zal klinken die die AAAAA+ merken val jullie. Maar ik ben niks beters gewend ;). En die Z-5400 zal zeker wel weer 3 keer zo duur zijn?

    En misschien houd ik wel van oma's die scheten laten, en kanaries met komkommers :+

    /edit: €169 voor die Z-5400? :eek: http://www.pixmania.nl/nl/nl/175487/art/logitech/5-1-speakerset-z-5400.html
    snappen jullie wel wat ik bedoel met 'een budget van zo goed als niks'? |:-

    lees anders het onderste gedeelte van mijn post nog eens door
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2006
  16. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb wel meer te besteden. dat is het punt niet. alleen bij 600 heb ik de streep voor mezelf getrokken. net zoals ik eerder ook al zei, ik woon nog thuis. dus de ramen hoeven er hier ook niet uit. dus ik hoef geen grote zuilen in mn kamer te staan. we hebben trouwens ook een houten vloer. dus dan zouden ze net een beetje aan kunnen staan en dan staat moeke alweer onder aan de trap te schreeuwen. dus wat ''gewone'' speakers aan de muur zou voldoende zijn.

    en bedankt voor je tip sjoerd. ik zal eens op dat forum gaan kijken..
     
  17. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Yo Dulle, je moet natuurlijk doen wat je zelf wilt he. Niemand houd je tegen. Je vraagt om advies, wij geven advies. En dat advies had je in dit geval eigelijk al kunnen voorspellen.

    Ik ken die setjes wel hoor. Ik ken mensen die ook het voor het goedkoopst mogelijke Dolby Digital wilde hebben. Ja, wat kan ik erover zeggen. Je hoort inderdaad wat achter je als dat ook achter je is in de game. Maar het is totaal niet echt. Een voorbeeld van een chopper die rond je vliegt, bij een Z5400 hoort je hem echt rondvliegen en voel je zowat die wiekslagen. Bij zo´n cheap setje hoor je dan eerst linkvoor het geluid, dan linksachter, dan rechtsachter, en je hoort voor je de sub een beetje rommelen. Wat ik bedoel is dat je het geluid uit de speakers hoort komen, en niet 3D, wat de hele Dolby Digital experience is, 3D sound. Bij DD wil je niet weten waar de speakers staan, je wilt je IN het slagveld bevinden. En dat is het hele punt waar je voor moet oppasen bij setjes die gemaakt worden door mensen die hele goed scanners kunnen maken ;)

    Als je dan de Logitech set hoort die ik aanraadde, is dat gewoon een koopje voor een echte 3D gaming experience. En ik denk dat er hier genoeg mensen zijn die dat beamen. Hij stond trouwens ook te draaien op de gameplay op de logitech stand. Zelfs tussen al het kabaal van de beurs door bleef hij het goed doen.

    Nog een houten vloer slachtoffer :)

    Dan moet je idd niet aan de zuilen gaan. Kan ook gewoon niet in je budget. Een budget moet er gewoon zijn, anders blijf je maar verder gaan. Het leuke van een losse receiver en speakers is dat je altijd nog kan upgraden. Dus gewoon gaan voor je budget, en genieten ;)
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2006
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    kijk aan deze uitleg heb ik meer dan aan 'gezeur' over oma's die scheten laten ;)

    en is Z-5400 echt het goedkoopste setje waarmee je ook dat effect krijgt? :'-(
    Of zijn er toch nog iets meer setjes die dat kunnen in mijn prijsklasse?

    (is Hiteker eigenlijk een bekend merk?)

    Ik heb nu trouwens een 2.1 setje van het merk Typhoon. Ondanks dat die Mustek geen topmerk is, zal ik er denk ik toch behoorlijk op vooruit gaan? (was destijds al €15 bij de Lidl)
     
  19. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt wel gewoon Philips, Sony, etc. home theater setjes met dvd speler enzo waar je ook gewoon leuke 3D sound uit krijgt, maar vraag me niet om typenummers. Daarvoor moet je gewoon even naar de winkel gaan. Maar deze setjes ga je ook niet vinden voor onder de 100. De Z5400 (het lijkt wel of ik bij logitech werk ofzo :9 ) is gewoon qua prijs/prestatie de top onder de 200 euro (en misschien wel hoger). Spaar dus wat langer en gooi het kwaliteitsniveau waar je nu van geniet 100x over de kop, in plaats van maybe 3x met het mustek setje.

    edit: Ik zie dat je 19 bent. Zo lang sparen is dat toch niet :9 Beetje geduld is de key.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2006
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dat is wel lang sparen hoor :9
    vanaf januari 2007 gaan mijn maandelijkse onkosten behoorlijk omhoog (niet alleen de zorgverzekering). Dus dan zou ik misschien die Z-5400 met Kerstmis 2008 hebben 8)

    en sparen is sowieso nooit mijn sterkste kant geweest :+ O-)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina