1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ben hier eens mee bezig gegaan, en alles werkt (kzie de xvid/divx files @ xbox 360) maar als ik op play druk krijg ik naar een poosje " connection lost to computer"

    kan het liggen aan het feit dat ik draadloos verbind? WMV films kan ik namelijk wel streamen :confused: beetje vaag

    normaal mce via vista ultimate werkt ook allemaal prima

    //edit HET WERKT!!!

    woei eindelijk divx/xvid streamen _O_

    was een codec probleempje, http://www.free-codecs.com/download/FFDShow.htm geinstalleerd en voila
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2006
  2. jOzh

    jOzh Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je reactie. Helaas werkt dit ook niet. Na wat verder zoeken/lezen blijkt dat het probleem in de Experia box zit. Voor zover ik heb kunnen vinden is het nog niemand gelukt om dit met deze modem/router goed te laten werken. Jammer (en heel erg slecht van Siemens)...
     
  3. Lord Cypher

    Lord Cypher Lord Of All I Survey

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu al meerdere forums doorgespit maar heb nog geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag.

    Graag zou ik antwoord willen hebben op het volgende, Waardoor komt het dat mijn mediacenter extender geen uitzending gemist of nederland 4 kan afspelen ? ik krijg de melding videofout......

    Wie o wie weet de oplossing hiervoor en helpt mij en de vele andere waarvan ik de zelfde vraag heb gezien.

    Alvast bedankt :)
     
  4. phoenix4

    phoenix4 Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Na eindelijk het netwerk in orde te hebben verschijnen de problemen met Media Center. Op het begin werkte alles zonder problemen, ik had wat video's in mijn documenten gestopt en kon die via de xbox probleemloos afspelen.
    Daarna heb ik wat dingen gedaan en nu krijg ik constant de Session Terminated error als ik connectie probeer te maken.
    Ik heb namelijk de dingen die ik geinstalleerd heb er al weer afgegooid, maar ik krijg nog steeds de error. Kan ieman mij helpen? Krijg vandaag mn hdtv binnen nml en wil natuurlijk snel hd video er op spelen :D.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2006
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Ik vrees dat je opnieuw mce moet installeren :eek:
     
  6. phoenix4

    phoenix4 Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm het was heel simpel eigenlijk. 360 disconnecten in de settings blade, opnieuw toevoegen met media extender. Nu werkt alles. Ga MCE sowieso eind januari kopen, zit nu alleen beetje krap bij kas omdat ik net een hdtv heb gekocht.

    Nog even een vraagje: Ik heb net de Uitzendinggemist plugin gedownload. Nu doet deze het op de pc wel, maar niet op de extender. "De video kan niet worden afgespeeld". Moet ik codecs of een bepaalde patch installeren?
     
  7. Lord Cypher

    Lord Cypher Lord Of All I Survey

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo Jij hebt ook mediacenter in combinatie met je xbox toch ?
    Kan jij wel uitzending gemist en of nederland 4 bekijken via je extender ?
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2006
  8. phoenix4

    phoenix4 Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Nederland 4 via de extender bij Online Spotlight kan ik ook gewoon bekijken. Uitzending gemist alleen niet, en dat vind ik een stuk interessanter.
     
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Gerjan, kun jij me misschien op MSN door het hele proces heenlopen? :)
     
  10. Lord Cypher

    Lord Cypher Lord Of All I Survey

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan idd sommige programma's op nl4 bekijken maar het journaal bv niet maargoed het is waar wat je zegt uitzending gemist is een stuk interessanter.

    Nu nog een manier om het ook daadwerkelijk te kunnen bekijken :confused:
     
  11. aphex

    aphex Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het hier iemand al gelukt op transport streams (TS.files) te streamen naar de 360 met Vista?(RTM) Ik heb zowel Nvidea Purevideo als HDTV pump geprobeerd en ik blijf errors krijgen. Op XP MCE ging dit prima. Ook renamen naar .mpg is geen succes.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Met vista werkt het nog niet ... zal wel een tijdje duren voor de maker dat aan de praat krijgt ... dus je hebt geduld nodig of weer terug gaan naar MCE 2005
     
  13. Lord Cypher

    Lord Cypher Lord Of All I Survey

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik heb zelf een manier uitgevonden om uitzending gemist te streamen dus mijn vraag is niet meer relevant, bedankt voor de reacties.
     
  14. phoenix4

    phoenix4 Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou je die kennis ook met mij willen delen :D?
     
  15. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit ook ondervonden. Echter heb ik een vrij simpele oplossing gevonden (voor mij).

    Ik gebruik normaal HDTVtoMPEG2 om de vele .ts bestanden tot eentje te verwerken. Maar in plaats van dat ik ze nu naar .ts wegschrijf heb ik gewoon Mpeg2 gekozen. Dit werkt bij mij prima op zowel mijn PC zelf als op mijn xbox 360. :)

    Ook heb ik ergens gelezen dat er nog een programma was waar je in 10-15min het bestand lossless kan omzette naar een voor mij onbekend bestandsformaat (ben hem even helemaal kwijt en heb deze thread al tijdje niet doorgelezen dus misschien is ie al genoemd :) ...)

    Echter werkte vista voor mij nog niet echt lekker (hardware werkte niet allemaal even goed door slechte driver support) Maar de extender functie in Vista werkt echt heerlijk; geen omslachtige secundaire software nodig en het ging allemaal veel soepeler voor mijn gevoel. (geen wachttijden voordat bestanden beginnen) Nu dus weer terug naar windows XP en daar werkt de .mpg grap nog wel maar lijkt beetje te schokken af en toe... straks er eens een defragementatie tegen aan gooien.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    kan ik met mp11 nou hetzelfde als met mce?
     
  17. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik krijg Media Center maar niet aan de praat, ik krijg de hele tijd dit scherm:

    [​IMG]

    Heeft iemand suggesties? We hebben een firewall van pc veilig van planet, wat trouwens echt helemaal niets is. Maar die heb ik al wel uitgeschakeld en nog doet ie het niet.
     
  18. poiuyt

    poiuyt Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Media center & xbox 360 werken perfect met elkaar
    Zit nu volop prison break(divx) + ondertitelingt e kijken via transcode 360.
    Vob files afspelen gaat ook goed.
    Alleen uitzending gemist zegt hij dat ie wat bestanden mist om het te kunnen afspelen, codes waarschijnlijk. Welke gebruiken jullie daar voor?!
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Firewall uit zetten ook die van windows
     
  20. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Zelfs als ik me firewall uitschakel maakt ie geen verbinding. Ik heb deze router: SMC7404BRA. Daar zal het dan wel aan liggen, wat moet ik dan veranderen om verbinding te krijgen?
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2006

Deel Deze Pagina