Hallo,
Ik heb jarenlang een xbox gehad en deze onlangs verkocht wegens tijdgebrek. Nu heb ik inmiddels weer iets meer tijd en het begint toch weer te knagen. Ik heb nooit xbox live gehad, maar ik zit er nu serieus over te denken nu wel live te gaan op een (nog te kopen) xbox360.
Nu hebben we thuis internet met de volgende verbinding van @home:
Snelheid(kbit/s)
Download: 1200
Upload: 300
Echter staat de pc niet op dezelfde verdieping als de xbox360 zal komen te staan (is ook geen optie).
Ik heb nu, als totale leek op ict gebied, een aantal vragen die ik hopelijk hier beantwoord kan krijgen.
1. Het lijkt me vrij ingewikkeld (ik heb de beschrijving even bekeken op pagina 1) om via een router etc te gaan werken, nadeel is dan ook dat de pc van dezelfde verbinding gebruik kan maken. Lijkt het moeilijker dan het is? of kan ik er beter niet aan beginnen? en is mijn internet verbinding wel snel genoeg?
2. Als ik een nieuw internetabonnement afsluit alleen voor xbox live, is het dan gewoon stekker erin en gaan of moet ik dan ook weer allerlei handelingen verrichten? is bovenstaande verbindingssnelheid dan ook voldoende?
3. Een nieuwe verbinding is natuurlijk weer erg prijzig (17.95 in de maand. Wat is het advies: toch via een router of gewoon een nieuw abonnement alleen voor xboxlive? Ik neem aan dat een draadloze router ook geld kost? Wat is de beste afweging?
4. Daarnaast heb ik gelezen over een Wireless network adaptor. Is dit een router zo'n router en kan ik deze ook gewoon aansluiten op mijn pc en dan verbinding maken met xbox live, terwijl de pc op de eerste verdieping staat en de xbox 360 op zolder?
Misschien zijn dit domme vragen in jullie ogen, maar ik heb zelf echt geen idee hoe het allemaal zit.
Graag advies aan deze totale leek.
Laatst bewerkt: 3 dec 2006