Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    wat heb jij dan allemaal in huis bill gates \o/
     
  2. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee sorry :+
    Toen ik begin dit jaar ook voor DD wilde gaan heb ik heeell veel Home Cinema Setjes geluisterd, en dan niet alleen A-merken, ook de B-merken. Toendertijd wilde ik ook alleen maar een HCS, maar dat veranderde naarmate ik andere dingen te horen kreeg.


    Je hebt gelijk, ik heb dit setje niet geluisterd, maar ik heb wel heel wat andere setjes beluisterd en tjah...
    Maar vat het allemaal niet verkeerd op, we sporen je niet aan om echt zo'n Z-5400 te kopen, dat je dat moet doen.. Nee, we raden het aan..
    Per slot van rekening doe jij wat je wil met je geld.. ;)
    Wat ik in ieder geval wel zou doen als ik jou was, is de dingen die je ziet ook echt beluisteren voordat je ze koopt, straks is het setje echt een drama en zit je met de gebakken peren.

    Ik denk dat je er iig wel flink op vooruit zult gaan..:)

    Ik ken dat probleem:+ Mijn oplossing is altijd geweest om mijn pinpass voor mezelf te verstoppen, of aan mn moeder geven..8)

    Ik wel niet zeggen dat ik super spul heb.. kijkt naar beuker zijn sig*
    Maar ik heb iig wel een reciever met 5.1 speakers..:

    Denon 1906
    KEF KHT2005.2
    Silverline bekabeling
    NF1 Oehlbach subwoofer-kabel
    Hyper Profi Opto Oehlbach Toslink kabel..

    Maar dat vind ik al heel wat... ik ben nog maar 16 O-)
     
  3. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    als een mens tevreden is met wat hij heeft dan is hij de "te rijke" nooit tevereden graaier altijd 2 stappen voor.

    leuke set trouwens......blijf spul van denon altijd geweldige producten vinden.
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    maar wat is eigenlijk het verschil tussen een receiver en een versterker zoals de Mustek heeft? (die heeft overigens geen DVD speler, het is dus alleen het audio systeem wat je koopt)

    [​IMG]

    wat is een receiver dus eigenlijk? :+
     
  5. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    receiver regelt in principe eigenlijk alles.....

    dit is simpelweg een versterker met decoder on board zoals dolby digital,dts in 5,1/6,1/7,1 en zelfs tegenwoordig tot 9,1.
    ook met eventuele nabewerking dmv thx,thx ultra of thx select....fun for everyone.


    het enige wat jij bij een receiver regelt zijn de in/uitgaande bronnen en het volume :+

    de rest doet hij allemaal.
     
  6. ownaap

    ownaap Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi allemaal,

    Ik ben me aan het orienteren op wat voor een setje ik is zou kopen.. Ik zou heel graag zo'n wireless cinema setje hebben.. Lijkt me echt erg handig. Heeft iemand daar ervaring mee? Werkt het goed? Wat voor een setje raden jullie me aan? Kan je voor max 450 / 500 euro een mooi setje kopen?

    Ik heb even gezocht op het forum maar ik kon niet echt hier iets op vinden.. Als er al ergens over dit onderwerp wat goede info staat zou ik graag een linkje willen;)
     
  7. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Wireless is nooit echt wireless, omdat je speakers altijd stroom nodig hebben. Dus je kan net zo goed een luidsprekerkabel aansluiten. Draadloze rears zitten op de Logitech Z5450.

    Voor 500 Euro kun je een mooi setje samenstellen uit losse reciever en speakers, of een duurdere complete home cinema set kopen. Lees aub even de laatste 4 a 5 pagina's door, aangezien we gister dezelfde vraag kregen, maar dan voor een budget van 600 Euro.

    Druk man in de thread....is het bijna sinterklaas ofzo :D
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2006
  8. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol, zo word er nooit gepost hierzo, zo opeens wel!
     
  9. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Over het eerste: zoals Mike ook al zei: draadloos is vaak niet echt draadloos en je zult je Rear speakers dan ook vlak bij een stopcontact moeten plaatsen..

    Het tweede: Voor zo'n budget kun je wel een netjes setje bij elkaar zoeken!! Ook als je alleen nieuw spul wilt kun je voor dat geld nog wel een leuk setje bijelkaar zoeken: mijn receiver en speakers kostten samen ook niet meer dan 500 euro!!(Zie sig.) Speakers ben ik echt zeer tevreden over (Al ga ik volgende maand wel nieuwe fronts kopen:cool:) En goede receivers zijn volop verkrijgbaar! Succes IIG:b:
     
  10. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb jij ooit pics gepost van je setup madison? Kan het me niet 1,2,3 herinneren...
     
  11. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu ook van plan een mooi geluidsetje te kopen samen met een beamer en nu ben ik een zeer mooi setje tegen gekomen voor niet veel geld namelijk deze : http://www.coolsound.nl/product_info.php?cPath=152&products_id=4041 Nu vraag ik aan jullie of dit de moeite is ? en is deze set allemaal met draad of is er ook iets wireless ?
     
  12. ownaap

    ownaap Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de antwoorden!! Ik ga weer verder opzoek:thumbs:
     
  13. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 3 dec 2006
  14. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
  15. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand?
     
  16. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    mensen.

    ik heb de knoop doorgehakt en heb me deze set gehaald:

    Harman Kardon avr 135 dvd 22 JBL scs 200.6

    [​IMG]

    Ik zag em een tijdje terug voor 599 staan, dus mooi in mijn budget van 600. maar ik zag hem nou staan voor :

    Normale prijs: €999.00
    Nu voor: €649.00
    U bespaart: €350.00 (36%)
    Prijs incl.19% BTW

    nou jah. mn budget wel met 50 euro overschreden maar denk wel dat ik er tevreden over ben.:) ik haal hem woensdagavond op.

    dan ga ik mn kamer volgende week grondig verbouwen zodat alles weer een mooi nieuw plaatsje krijgt :9

    Dan hoop ik dat ik dat voor het einde van volgende week klaar ben, dan zal ik dan wel even wat plaatjes schieten.\o/
     
  17. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    woooow!! ziet er echt vree mooi uit :) waar heb je die gekocht ?
     
  18. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had em zoals ik eerder al zei eerst gezien voor 599. maar die aanbieding was verlopen en toen vond ik hem voor deze prijs op :

    http://www.ktronics.nl/index.php?productID=115

    zijn er al meerder mensen met deze set?? hoop dat het aansluiten eeb beetje gaat lukken. ben zo'n hele grote held met deze apparatuur. maar anders horen jullie het wel.

    ik weet niet hoe dit bedrijf met opsturen of dergelijke is maar ik woon in de buurt dus ga het woensdagavond ophalen. verzenden was 23 euro geloof ik.
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2006
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    mooi :9 Dat is alles wat ik wil :thumbs:

    En nu ff geen gedoe meer over de overall kwaliteit van dit specifieke setje:

    Zijn die 2 omcirkelde gedeeltes niet gewoon hetzelfde?
    Zo niet, welke van die hele lijst zou ik dan nodig hebben? (dus die set met gelijk een TOSlink kabel erbij)
    [​IMG]
     
  20. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    T*ring dude. Je krijgt gewoon ook de volledig zwarte HK receiver _O_

    Ik heb hem ook, maar dan die van 1 serie ouder, de AVR130.
    Ik ben er al een hele tijd heeeeeeeeel erg blij mee, wil heb voorlooopig nog niet kwijt.
    Ik ben nog steeds verliefd op de volumeknop ;)

    Jij ook nog een matchende dvd-speler erbij + het JBL setje (had joostpolletje ook).
    Ga je veel plezier aan beleven, zowel qua looks als sound.

    Voor hulp met de HarmanKardon kun je me altijd contacten via PM of MSN (adres staat in openbaar profiel)

    Beetje raar idd. Zou dan maar gewoon voor de cheapste gaan...Zou wat zijn als je optische kabel 25% van de prijs van het setje was :x
    You know how I think about this ;)

    ----------

    Ik heb vandaag een prachtige nieuwe subkabel binnengekregen.
    Overgekocht op het htforum voor 25 euri, nieuw 45.

    QED Qontour MP-SW

    [​IMG]

    Hij is écht dun :D
    Het ziet er echt zo strak uit, zo'n dun draadje dat je sub van signalen voorziet.
    De connectors zijn ook echt heel mooi. Ik denk wel een van de mooist afgewerkte die ik heb.

    Ervaringen gaan nog komen.
    Ik merktte net bij een 5 minuten test iig wel alweer verschil (in positieve zin ;) )
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina