[Algemeen] Defecte Xbox 360 consoles [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 14 nov 2006.

?

Hoeveel defecte Xbox 360 's heb je inmiddels gehad?

  1. 1

    41,6%
  2. 2

    11,2%
  3. 3

    3,3%
  4. 4

    0 stem(men)
    0,0%
  5. 5

    0,3%
  6. 6 of meer

    2,3%
  7. Geen

    41,3%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    he wietteler, ga jij me dan vertellen dat ik zo gewoon mijn 2e jaar garantie ook kwijt ben? Want het serie nummer van de 360 komt dan niet meer overeen met het aankoopsbewijs / papieren van de 360 (dat garantieboekje)
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2006
  2. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het nou eigenlijk 1 of 2 jaar garantie? :D
     
  3. hemp

    hemp The world is yours!

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me niet, maar ik denk niet dat als je een andere 360 krijgt dat je dan weer de volle 2 jaar garantie krijgt, ik zou ook wel willen weten hoe ze dat geregeld hebben bij Ms.
     
  4. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom denk ik dat je je eigen console terug krijgt. Hij is immers ook op jouw naam geregristreerd (bij mij wel althans)
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je krijgt geen nieuwe garantie.
    Als je de Xbox360 op 02-12-2005 hebt gekocht dan loopt die op 02-12-2007 af.
    Ongeacht hoeveel keer de xbox is omgeruild.

    Microsoft geeft 2 jaar garantie op de Xbox/Xbox360.

    Krijgt een gereviseerde Xbox360 niet de zelfde serienummer als de defecte.
    Bij de oude Xbox was dit namelijk wel het geval.
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2006
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    2 jaar
     
  7. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus iemand gaan nu een geneukte case krijgen (ik heb namelijk mijn 360 gemerkt)
     
  8. PyamaManNL

    PyamaManNL Active Member

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol hoe dan ?
     
  9. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien word de case wel vervangen, wie weet hoeveel ze er wel nie hebben!
     
  10. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    zoveel lol niet aan hoor, gewoon met een 360 sticker. Maar wel zo dat je m er niet af krijgt zonder dat t niet meer zichtbaar zou zijn. (en een sig gemaakt aan de achterkant) :9
     
  11. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    Heb vanavond weer gebeld, ik kreeg eindelijk een supervisor te spreken. Ik kan een aantal dingen bevestigen voor jullie:

    - MS stuurt géén nieuwe 360's op, die aan de deur geruild worden. Dit alleen als er brandschade of elektrische schade is. MS stuurt dan een speciaal team naar je huis en de politie wordt ingeschaled. (???ik denk vanwege mogelijke oplichting ofzo? Zo iets zei de supervisor wel, dat mensen er misbruik van hebben gemaakt.

    - De garantie wordt, als je 360 3x stuk is gegaan, met 1 jaar verlengd. In mijn geval heb ik nu garantie tot januari 2009. Als hij weer stuk gaat, komt er weer een jaar bij.

    - Je krijgt, volgens de regels van MS, geen geld terug en je blijft vastzitten aan het bellen met MS om te vragen om een reparatie. Je zult dus ook steeds een gerepareerde, 2e handse 360 terugkrijgen.

    -Mocht de hele zaak uit de hand lopen (dwz, te vaak stuk..maja, wat is te vaak he?), dan kan er iets anders geregeld worden (wat dat is, dat wet ik niet, de baas van de supervisor vond mijn zaak nog niet ernstig genoeg...3x stuk dus:))

    Ik mag dus 2-3 weken wachten, aangenomen dat mijn 360 deze week wordt opgehaald. Wel krijg ik een gratis wireless controller als pleister op de wond.

    Naja, better than nothing, aye?
     
  12. robomuts

    robomuts Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik dus niet begrijp is waarom repareren ze je eigen xbox dan niet en sturen ze die dan op. Waarom krijg je xbox van iemand anders.
     
  13. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    DutchDemons,

    Nadat ik jouw post heb gelezen heb ik een keuze gemaakt.

    Mijn 360 staat nu in duitsland en ik wacht rustig af tot er een nieuwe komt,
    Gaat die stuk stuur ik hem weer op maar haal ik diezelfde dag een core in de winkel als backup. (dat kan nu niet omdat ik deze maand een tv van 1200+ euro ga kopen)

    HDD meesturen is dat nu wel of geen verplichting? (tegen mij is gezecht van wel en dat dat een nieuwe regel was)
    Ik heb het deze keer gedaan maar de volgende keer doe ik het niet. (of ik moet een premium als 2de 360 kopen)
    Ben namelijk zeer benieuwd wanneer ik een 360 terug krijg(hopelijk deze week nog) en of daar wel een hdd bij zit.
    (de mijne is op 20 november als stuk aangemeld en op 28 november in duitsland aangekomen, dat er 8 dagen tussenzit is mijn eigen schuld ik heb namelijk eerst de hdd gebackupt bij een vriend van mij)

    In elk geval ben ik het niet eens met hoe de service verloopt maar dat ze je garantie verlengen als je 360 meerdere keren stuk is gegaan geeft wel aan dat ze wel hun verantwoording nemen.
    Zolang ik dan ook een goedwerkende 360 terug krijg hoor je mij niet klagen.
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2006
  14. robomuts

    robomuts Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt het nou zo of gaat de xbox met hd sneller kapot dan de gewone
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2006
  15. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Met uitzondering van de launch consoles, die garantie was op de E3 met 1 jaar verlengd dus 3 jaar.
     
  16. Spaarpot

    Spaarpot Surfdude

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een 360 met HDD hebt, moet je deze ook meesturen.
    Tenminste, dat werd er bij mij gezegd. ("i.v.m. het beter kunnen testen waar de fout zich in de xbox360 bevindt")
     
  17. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je zien dat ze iedereen wat anders zeggen. Bij mij zeiden ze nadrukkelijk "alleen de console, geen kabels, HDD of game"
     
  18. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een foutmelding E67, het onderste rechter lampje brandt rood. Al op internet gekeken en ik moet de kabels opnieuw erin doen, als dat niet werkt de HD eruit halen en kijken wat er dan gebeurt, als dat niet werkt MS bellen.

    Het vreemde is dat het alleen is als ik hem de eerste keer opstart, als ik hem herstart doet hij het wel gewoon.

    /Edit: als ik de HD formatteer, en daarna mijn Xbox Live account recover, hou ik dan mijn achievements?
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2006
  19. hemp

    hemp The world is yours!

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je je HD formatteerd hou je wel je achievements, maar je bent wel je savegames kwijt.
     
  20. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Het blijkt maar weer eens wat een onsamenhangend zooitje het is bij die Helpdesk ! Tegen de ene zeggen ze HDD MEESTUREN , tegen de andere zeggen ze GEEN KABELS, GEEN HDD MEESTUREN.... bla bla bla , elke keer weer een ander verhaal. Als een XBOX360 dezelfde fouten laat zien , zowel MET als ZONDER HDD , dan kan het niet aan de HDD liggen maar aan de Console zelf. Zijn wij nou zo slim of zij zo dom ?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina