Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Laat het even uitstaan. Haal de voedingskabel eruit. Voeding uit. Druk een paar keer op de "aan" knop.

Sluit nu alles weer aan en kijk of het werkt :9

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik vind dat ie het deze keer nog lang heeft uitgehouden. Gewoon normaal gebruik. Morgen maar weer eens bellen met Informatique, waarschijnlijk dus weer terug....gooien ze der maar weer een nieuw moederbord in ofzo.

@ McSparkle : Heb ik gedaan, heeft geen nut.

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    @ Zero: Probeer het eens een tijd zonder CF te doen (softwarematig uitschakelen en die kabel vanachter ook weg doen en misschien ook 2de kaart zelf :+). Misschien dat het ligt aan het feit dat je voeding (welke heb je nu weeral?) toch niet sterk genoeg.

Hmm, je krijgt je pc niet meer aan... . Draaien de fans als je op de powerknop drukt? Zoniet, dan is oftwel je moederbord kapot oftewel je voeding (of de powerknop, maar die kans is klein).

Laatst bewerkt: 6 dec 2006
  4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    2gb geheugen zit inmiddels in notebookje _O_

I like

5. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Het kan aan vanalles liggen, dus niet meteen het moederbord. Misschien moet je het systeem door iemand anders laten nakijken dan door Informatique, want anders kom je dadelijk weer met een instabiel systeem thuis.

Laatst bewerkt door een moderator: 6 dec 2006
  6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als het aan CF ligt dan snap ik niet waarom ie nu weken achter elkaar probleemloos draait en gisteren weer kuren begint te vertonen ? Heb trouwens een Enermax 620W voeding.

En idd, ik kreeg hem gisteren ook niet meer aan....als ik op de power knop druk maakt ie heel ff contact maar springt dan weer uit. Gek genoeg zijn we nu een dag verder en ik zit er weer achter, ofwel hij doet het weer.

Informatique heeft de vorige keer het moederbord vervangen en dat leek te helpen want hij heeft het nu dus weken probleemloos gedaan. Gisteren begon het gezeik weer, dus misschien weer moederbord kapot aan het gaan ?

Zit een beetje met de handen in het haar nu, want als dit regelmatig voor gaat komen en ik dalijk weer terug moet gaat Informatique weer moeilijk doen denk ik....de vorige keer gooiden ze het ookal op "externe factoren bij mij thuis", welke dat dan ook mogen zijn....

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik die symptomen ook wel eens gehad, toen was de knoopcel batterij op het moederbord leeg :confused:

Lijkt me dat dat bij jou nog lang niet zover kan zijn..

8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vreemd, wilde net m'n PC opstarten maar hij bleef hangen bij het Windows laadscherm. Even ge-reset, daarna kreeg ik de melding dat Windows niet normaal op kon starten (joh, daar was ik achter :+). Heb moeten kiezen voor de optie "Laatste configuratie die wel werkte"....ofzoiets. En nu zit ik weer vrolijk in Windows en ga ik eens wat nostalgie uit mijn eerdere PC periode herbeleven : Age of Empires, jawel....deeltje 1 \o/ :cool:

9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Idd, welke p0rn site bezoekt hij?

8):+

10. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    @Zero: Ik zou toch nog maar eerst even je pc testen met o.a. Memtest e.d. Hij hoort nl. niet zo te 'kutten'.

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

haha zon systeem en dan dat spel :lol:

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lachen man :D Dat ie uberhaupt nog draait vind ik al heel wat 8) Moest wel ff CF uitzetten, want dat snapte ie niet ;)

13. SupahMaster

SupahMaster Guest

Vanavond even Vista Ultimate installeren :)

M$ Technet ftw!

14. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Met een onboard videochipje Aero Theme draaien ?

Hmm. Succes alvast ;)

Ben er net weer vanaf. Nu weer XP, en mijn bak draait weer als een zonnetje ! Trekt op van 0 naar Windows in 10 seconden :D

15. SupahMaster

SupahMaster Guest

Yup, Aero draaide op de RC, maar omdat ie niet goed wordt herkend ( SC: DA deed dat ook al niet ), kan ik geen Glass draaien.

16. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Dan mis je dus hét hoogtepunt van Vista :+

Behalve dan dat het 50 % ram eet, en continue 30 % CPU usage nodig heeft ... Maar dat terzijde :+

17. SupahMaster

SupahMaster Guest

Nah, geen 30%, 20% ofzo, maar mijn proc is ook wat sneller als de uwe.

Maar het eet dus 2 gig van jouw ram 8)?

18. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Nee dat niet. Maar er was zéker 512 in gebruik bij mij. En dat is dus niet alleen Vista hè, maar ook applicaties op de achtergrond. Maar dan nog, vind ik het erg veel !

/Edit: Er zat 2 gyg in mijn Vista bak ;)

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, als ik dat zo lees zou ik bijna zeggen dat ik Vista nog maar even links ga laten liggen. En pas Vista aanschaf als ik m'n bak ge-upgrade heb :eek:

20. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Volgens mij denken veel mensen dat je systeem er trager van gaat worden ofzo. Maar dit valt naar mijn mening heel erg mee. Vista vraagt gewoon wat meer van je hardware als XP. En de systemen van de meeste mensen die in dit topic posten, hebben wel een systeem die dit makkelijk aankan. Jij zeker ;) Nou ben ik ook geen opper-Windows kenner. Maar dit zijn wel mijn eigen ervaringen :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina