Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu zeg je toch eigenlijk dat het gemiddelde niveau hier op xbw toch niet zo hoog is? 8)

    Nee, even serieus.
    Mooie FAQ dyna, die vorige van Tipex & Quack! stamde nog uit het xbox 1 tijdperk. Mischien is het alleen nog even handig om uitleg te geven in leken taal wat een decoder is. :)
     
  2. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    pff ik vindt maar geen setje voor mij :mad: ik wil zo een setje met zo zuilen je weet wel ;) maar die hebben allemaal geen optische ingang :mad: weet iemand waar ik voor rond de 300 euro een setje met zuilen kan vinden die ik kan aansluiten op mijn xbox360 ?

    Is dit een goed setje voor aan te sluiten op de xbox360? heeft alleen optische ingang verder niets ... http://www.kieskeurig.nl/product/70DD62383670BEE3C125700A0043E7E9.htm

    Mijn voorkeur gaat naar deze : pioneer dcs-340 na lang zoeken :d http://www.kieskeurig.nl/product/6D2C019C28B45D00C12570120046B905.htm
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2006
  3. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb anderhalf jaar lang op de JVC TH-A85 gedraaid, was in de aanbieding voor 444 euro destijds. Misschien is het verstandig een van de opvoolgers van deze set eens te bekijken. Ook kan je gewoon ff de MediaMarkt binnenwippen.

    Mvg,

    Sjoerd
     
  4. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het ook niet.:)
     
  5. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Gisteren de Monster Gamelink component kabel van Mike (thx!) gekocht. 's Avonds om 19.00 uur ook de optische kabel besteld bij consoleshop, net al afgeleverd - Restecp voor Coolblue _O_

    Net even aangesloten maar de aansluiting van de optische kabel valt me wel erg tegen, zit totaal geen klik in en de kabel zit dus bijna los in de versterker :confused: Ook het connectortje zit niet echt strak in de component kabel...
    De component kabel heeft ook niet de "death-grip" die ik van de monster kabels gewend ben, is wss (en gelukkig) al een beetje uitgerekt bij Mike :)

    Vanavond maar eens testen met een gezellig potje GoW
     
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat vaag :eek:

    Die tulpstekkers hadden keer op keer bij mij echt wél een death grip.
    En de optische kabel zit ook behoorlijk strak bij mij. Ik krijg hem echt niet zomaar uit mijn receiver....

    Vaag... |:-
     
  7. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb hem nog niet getest maar met jouw kabel zit het zeker wel goed, hij ziet er nog als nieuw uit :thumbs:

    Op t plastic vierkantje vd tos zit een soort palletje dat te klein is om goed vast te klikken. Ik heb wat andere ingangen geprobeerd, mn andere kabels klikken wel netjes...
     
  8. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb totaal geen problemen met de Monster kabel..

    Mike
    Waarom verkocht?
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    is natuurlijk relatief ;)
     
  10. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen met naam als Kevin vallen daarin natuurlijk :b:
     
  11. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    mensen. ik kon niet meer weerstaan om mn nieuwe set in de dozen te laten staan. heb het wel geteld 2 dagen volgehouden. maar nu heb ik direct een vraag. ik wil mijn dvd speler niet met scart aan gaan sluiten maar met component. die aansluiting zit er natuurlijk niet voor niks. alleen nou vroeg ik me af of ik mn geluid via optical of coaxial moet gaan aansluiten?? ik heb nog geen kabels. dus moet ze toch nog gaan bestellen. wat is beter en welke zouden jullie doen. gewoon optisch?? die moet er toch komen voor de 360 dus kan dan misschien net zo goed 2 bestellen..
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    coaxial als de afstand niet al te lang is. Ik geloof dat de reden is dat er dan maar 1x omgezet hoeft te worden, maar daar kan ik me in vergissen. Ik hoorde overigens geen verschil ;)
     
  13. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij helpen: De Sint heeft een 5.1 setje gebracht met tulp aansluitingen, maar ik wil deze gebruiken met de 360. Wat heb ik hiervoor nodig?
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    weet je.... sommige antwoorden zijn helemaal niet erg om 1,2,3 of zelfs 4 keer te geven. En ik zal over het algemeen 1 van de laatsten zijn om te zeggen:
    'lees even een paar pagina's terug'

    maar aangezien dit nu al zeker 10.000x gevraagd is.....
    ;)
     
  15. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar op de vorige pagina's staat iets in de richting van dat je met tulp geen Surround Sound kan krijgen :confused: Als het wel kan, moet ik dit dan hebben?
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zou je anders je set eens willen posten?
    Een digitale geluidsweergave kan op twee manieren, coaxiaal en optisch. De 360 heeft alleen een optische uitgang, je zou dus een optische ingang moeten hebben op je receiver. Evt kan je idd je optische signaal naar coaxiaal converteren, alleen dan krijg je zeker weten loss, omdat er meer gerekend moet worden.
    Verder gewoon even de spoiler van dynamike van de vorige pagina goed doornemen :)
     
  17. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Zonder een digitale aansluiting op je surround set, kun je geen Dolby Digital 5.1 krijgen. (Voor zover ik weet.)
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nope kan zeker weten niet. Het is me alleen onduidelijk of hij nu alleen de juiste kabels niet heeft, of ook de juiste ingangen niet.
     
  19. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
    Volgens mij komt er slecht nieuws aan :mad:
     
  20. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Slecht nieuws =(
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina