Vraagje over de bazar

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Sulletje, 7 dec 2006.

1. Sulletje

Sulletje 370 PK Nekslag!

Leuk Bevonden:
    0
    Kunnen jullie niet een systeem bedenken zodat we ,net als op Ebay, elkaar positieve feedback kunnen geven als een deal succesvol is geslaagd. Hoe meer positieve feedback, hoe betrouwbaarder de verkoper.
    Ik ben laatst voor 100 euro opgelicht via deze site en ik merk dat de bazar steeds vaker aangetrokken wordt door nieuwe (onbetrouwbare) gebruikers.

2. Rikske

Rikske UnRegistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Idd is een heel goed idee, zat ook aan hetzelfde te denken.
    Would be nice
    En Sulletje, no worry about me hé :)
    Greetz
    Eric

3. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    ALs je een beedje slim bent wordt je egt niet opgelicht

Je stuurt zeter geld naar iemand op zonder iets over weet. Spreek met iemand af

4. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    het systeem hoeft op zich niet bedacht te worden.. maar het gaat niet werken :)

5. Mikkel NL

Mikkel NL OldskoolNL.nl

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind juist de Bazar op XWB best OK: aardig wat deals gemaakt hier en nooit opgelicht. Beter dit dan Marktplaats.nl!

Had de betreffende verkoper veel of weinig posts? Dat zegt wel íets over hoe serieus iemand hier is...!

:x

6. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb ook al veel deals gehad, met nog nooit problemen!

en er is ooit een betrouwbare mensen lijst geweest, maar die is weggehaald omdat XBW de lijst zelf niet betrouwbaar vond (mensen gaan er teveel op rekenen terwijl je er heel makkelijk op komt zonder te vertrouwen te zijn).

7. partyproof

partyproof What's next?

Leuk Bevonden:
    0
    Op Ebay is er ook sprake van "neppe" beoordelingen...
    Degene plaatst of laat goede feedback plaatsen om zo een betrouwbare indruk te wekken. Ebay heeft hier echt geen solide systeem ontwikkelt waar je op kan vertrouwen dat het betrouwbaar is!

Zoals xHLHx M3RC3NARY al heeft aangegeven:

- Ken je de persoon in kwestie niet, geen betalingen maken zonder het produkt te hebben gezien (en dat is niet op je computerschermpje..)

Ikzelf ben nog geen deals aangegaan op Xbazar, maar voor een gamer met een kleine portemonnee is dit een goed alternatief... Durf te vragen i.p.v. zomaar aan te nemen dat het goed zit...

Laatst bewerkt: 7 dec 2006
  8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nee dat kunnen we helaas niet (zie de andere bazaar threads)

9. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Het systeem is goed zoals het is. Je moet gewoon kijken of de member al een tijdje rondhangt op xbw en of die deals die hij bij goede deals heeft staan wel kloppen. Ik heb nou ook al aardig wat deals gemaakt via de bazaar en het bevalt me goed moet ik zeggen :). Je moet gewoon niet al te makkelijk denken over de persoon met wie je dealt.

10. wiebe87

wiebe87 Xdicted

Leuk Bevonden:
    0
    zo heb ik al 3x gehandeld met deze Cookie ;)

@ sulletje: je hebt em toch zo opgespoord die gozer,,,hackers-united...toch...:)

11. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Lees voor het dealen de tips ook even door. Het lijkt erg onzinnig, maar het voorkomt echt veel problemen.

12. Roywilliam

Roywilliam Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je kan het nooit tegenhouden. Maar je kunt er wel veel voor doen dat je de kans op een slechte deal verkleind. Persoonlijk zoek ik eerst de persoon waarmee ik ga handelen op in bijvoorbeeld sigs van anderen... kijk ik of hij een beetje normaal post en check ik zijn persoonlijke gegevens even.

Ik heb nou een aantal deals hier op het forum gedaan en er is nog niets fout gegaan. Mensen hebben ook games van mij gekocht/geruild en als je alles netjes en goed afhandeld is er gewoon niets aan de hand... Maar nogmaals, check de gegevens goed!

13. Joost

Joost Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan de adresgegevens van diegene waarmee je handelt vragen ! Als je er echt zeker van wil zijn dat je niet genaait wordt, dan moet je het onder rembours laten verzenden ! ( dit kost wel extra € )

14. partyproof

partyproof What's next?

Leuk Bevonden:
    0
    En Joost mag het weten ;)

15. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Neem het zekere voor het onzekere, zoals al gezegd is, bijv. door;

-handel alleen met mensen die al meerdere goede deals heb gehad
    -als ze nog geen goede deals hebben gehad, versturen zij eerst
    -vanaf 50 euro onder rembours verzenden, is die paar euro extra wel waard

Bij mij is het hier nog nooit misgegaan, op marktplaats wel 2 maal...
    Heb hier al bijna 50 goede deals door bovenstaande ''regeltjes''. :)

Laatst bewerkt: 11 dec 2006
  16. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb ook al meerdere goede deals kunnen maken hier. Zonder problemen :)
    't Ligt er denk een beetje aan, iemand met 0 posts zal ik niet snel mee handelen

Deel Deze Pagina