[Films] Recente Films [Deel 3]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Michael_T, 29 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi minpunt, vele films duren te lang tegenwoordig. Ik wil hem ook graag zien. Word tijd dat Alfonso Cuaron terugkomt bij Harry Potter. Ik mag dan boos zijn geweest op de film, het is nog steeds misschien de beste tot nu toe. Jammer van de fake bomen, lelijke weerwolf, verkort verhaal,... Maar de film had tenminste iets artsy, en dat is wel cool.

    Clerks 2: Nice! Beter als Clerks 1. Heb een paar keer goed gelachen. Ik kan niet echt iets slechts zeggen over de film. Op het einde wel een beetje een soort van clichéness, maar meh. Kevin Smith maakt precies één groot lang verhaal. Al zijn films volgen een beetje op elkaar op een zekere manier. En dit is een mooie afronding. (of het nu een is of niet)
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2006
  2. ShadeTCS

    ShadeTCS Unregistered Abuser

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha nee joh, de weerwolf was juist stoer in HP! Ik ben het wel eens met jouw mening dat veel films veel te lang duren tegenwoordig. Maar sommige films hebben gewoon wat meer tijd nodig om verder in te gaan op de details. Ik zou het bijvoorbeeld verschikkelijk vinden al zou Shichinin no Samurai (Seven Samurai) een halfuur korter duren, maar ik zou het ook zonde vinden al zou Dr Strangelove een halfuur langer duren. De tijdsduur van de film moet gewoon kloppen met de verhaallijn en de algehele vertelwijze. En in het geval van Children of Men, mocht het wel 20 minuten langer duren.....mijn mening
     
  3. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    De weerwolf was iets te fake naar mijn likings. En niet genoeg behaard. En te licht. Naja, maakt niet uit. Ik ga akkoord. Dr Strangelove heb ik niet kunnen uitkijken. Ik weet niet wat er scheelde. Ofwel snap ik de humor niet (ik ken btw niets van de achtergrond waarin de film zich afspeeld), ofwel had ik toen geen zin, ofwel ontbrak ik concentratie + ondertittels.
    Seven Samurai moet'k ngo steeds zien, maar ik zou het ook vreselijk vinden moest The Lord of the Rings korter zou zijn. Een van de weinige films waarin een 3-4 uur in kunnen voorbijvliegen. Lekkere extended editions (ook al stoort er 1 scene me in RoTK). Niet dat alles een extended edtion verdiend. Sommige films zijn nu eenmaal zo goed omdat ze werkte op de manier dat we ze kregen. Ik vond het verassend dat de directors cut van Alien een beetje KORTER is dan de originele, ipv langer.

    Maar je hebt zovele films die zo prententieus zijn nu. Elke film is de beste film van het jaar, elke film verdiend een 2disc special edition, elke film moet over de 2 uur zijn. Ugh.
     
  4. ShadeTCS

    ShadeTCS Unregistered Abuser

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, absoluut. Maarja er zijn tegenwoordig zoveel awards dat elke k_tfilm wel een onderscheiding heeft. En over pretentieuze films gesproken, een aanrader voor iedereen die van vernieuwende effecten en diepzinnige mono/dialogen houdt:

    Waking Life (2000) van Richard Linklater [​IMG]


    EDIT: Dr. Strangelove vond ik echt geweldig. Misschien omdat ik een Kubrick fan ben, misschien omdat ik Sellers echt geweldig vond in de film of misschien omdat de humor bij heel erg ligt. Hoewel deze film erg tijdgericht is (koude oorlog) vind ik zonder dat ik het goed kan uitleggen echt een tijdloze klassieker
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2006
  5. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, die is wel cool, heb hem een tijd terug gezien.
    Ben op zoek naar meedere filosofische films. I heart huckabees wordt de volgende, als ik hem ergens vind.

    Lol, ik schaam me dood. Ik wist niet dat strangelove een Kubrick was. Heb nog zoveel van hem te zien. 2001: A Space Odyssey (wil'k graag zien, maar moet de tijd vinden, nu met de examens), A clockwork orange (ziet er niet mijn ding uit), Spartacus en de rest zo niet. The Shining vond ik wel cool.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2006
  6. ShadeTCS

    ShadeTCS Unregistered Abuser

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwe van Linklater (A Scanner Darkly) maakt gebruik van dezelfde effecten als bij Waking Life, maar ASD vond ik om een of andere reden minder boeiend. Het was over het algemeen wel een aardige film, maar het plot is een beetje zwak uitgewerkt en ik vond het niet zo leuk dat er zoveel herkenbare celebrities erin speelden.

    Ik ben trouwens ook onwijs op zoek naar filosofische films. Ik kan er helaas niet zo heel veel van vinden, maar er zitten ook wel aardig wat tussen de anime films zoals Ghost in the Shell 1 en 2

    EDIT:

    Mijn favoriete Kubrick films zijn toch wel:

    Full Metal Jacket
    Dr Strangelove
    A Clockwork Orange
    2001
    Shining
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2006
  7. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, moet'k ook nog zien. Ook al ben ik minder into anime als de meeste. Misschien omdat het nog wat nieuw is voor me.

    Niet ech filosofisch, maar wel...iets dat er op lijkt, ik kan niet uitleggen wat. De films van Charlie Kaufman (screenwriter). -> Being John Malkovich, Adaptation en de geniale Eternal Sunshine of the Spotless mind.

    Full Metal Jacket -> ik hou niet van oorlogfilms, dus het zal zwaar zijn om deze te kijken :p
     
  8. ShadeTCS

    ShadeTCS Unregistered Abuser

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Being John Malkovich heb ik nooit helemaal gezien, maar Eternal Sunshine is inderdaad echt geniaal. Kaufman schrijft over het algemeen wel films die je lekker aan het denken zet.

    Full Metal Jacket is trouwens maar gedeeltelijk een oorlogsfilm, Ze zitten maar een klein gedeelte in de werkelijke oorlog. Maar ik vind deze film vooral fantastisch door de drillsergeant en door de dialogen.

    Misschien is Pi (van Darren Aranofsky) trouwens iets voor jou? Ik vond het wel een aardige, maar de meeste van mijn vrienden vonden het niet echt dope
     
  9. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Pi vind'k wel cool, maar een beetje overrated door mijn leraar nederlands. Van Darren Aranofsky vond ik Requiem for a dream eigenlijk beter. Ook al is Pi inderdaad meer iets voor mij. Eigenlijk moet ik Pi nog eens zien. Ik vind films meestal cooler de tweede keer (ik ben denk'k wat te conservatief. Nieuwe dingen spreken me niet altijd erg aan ^^). The Fountain is nu uit van Aranofsky trouwens. Die wil ik ook wel zien!
     
  10. ShadeTCS

    ShadeTCS Unregistered Abuser

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja The Fountain wil ik ook erg graag zien, maar ik lees vooral veel negativiteit over deze film en ik zou het wel jammer vinden als zij gelijk hebben. Aranofsky heeft naar mijn mening wel de potentie om een grote te worden in de filmwereld.

    Requiem vind ik trouwens ook beter dan Pi, maar vooral door de soundtrack
     
  11. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah, soundtrack is cool. Well jammer dat het OVERAL gebruikt word. Als je vaak op youtube kijkt zul je wel merken hoeveel zelf gemaakte filmpjes wel niet de soundtrack van requiem for a dream gebruiken. (zelfd Lotr2 trailer!)

    Maar wat zit ik te bekritiseren. Mijn eerste idee voor een kortfilm bevat de muziek van Requiem for a dream, dus :X

    De trailer van The Fountain zag er voor mij iets minder promising uit. Maar ik hoor niet zoveel negativiteit -> http://imdb.com/title/tt0414993/
    Ik neem aan dat de negativiteit dezelfde is als je vrienden hun mening over Pi.
     
  12. ShadeTCS

    ShadeTCS Unregistered Abuser

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja, Lux Aeterna is echt overdone. Ik weet trouwens niet meer waar ik het heb gelezen over The Fountain, maar in de week dat de film in Amerika uitkwam las ik op een forum waar ik vaak kom dat de film door heel veel Amerikaanse bladen is bekritiseerd. Maar ik zie inderdaad dat de film op IMDB een 7,7 heeft en dat is relatief gezien echt hoog.
     
  13. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm, effe offtopic: Rachel Weisz moet Seline Kyle/Catwoman spelen in the Dark Knight.
    Waar ligt de link? The Fountain -> Rachel Weisz. + ik ben een batman-fan ^^
     
  14. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Happy feet, Dead or alive en Borat gezien.
    happy feet was erg leuk, maar ik vind wel dat ze het een beetje verpesten door er een moraal in te proppen die er eigenlijk niet hoort.
    Dead or alive, eigenlijk slecht, maar wel vermakelijk, mooie chicks, en volgt het verhaal van de game bijna te voet, erg veel personages zitten er in, en zelfs het volleybal is er in verwerkt. Geen goede game verfilming, integendeel, maar op 1 of andere manier heeft het wel iets (gedachtes op nul en kijken maar).
    Borat: erg grappig! niet meer over te vertellen eigenlijk, alleen dat sommige amerikanen echt sikke gedachtens hebben.
     
  15. ShadeTCS

    ShadeTCS Unregistered Abuser

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij wordt er maar zelden goede een game-film gemaakt.....heel erg zelden

    En Rachel Weisz in leren pakje....mmmm
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2006
  16. basovich

    basovich Guest

    heb hier nog steeds een film liggen: basic, nog in folie :9..

    weet iemand of het wat is deze film, om vanavond ff te kijken?
     
  17. ShadeTCS

    ShadeTCS Unregistered Abuser

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Basic (nog) niet gezien, maar ik ben ook echt geen fan van John Travolta. Ik heb nog wel even op IMDB gekeken en daar heeft Basic een 6,2 dus het zou nog best een redelijke film kunnen zijn. Nu mag ik dan geen fan zijn van John Travolta, maar Samuel L Jackson is toch wel een bad ass mother!

    Trouwens een aanrader voor liefhebbers van Oosterse films, audiovisuele hoogstandjes, en goede films in het algemeen: Een van mn favoriete films Zatoichi http://www.imdb.com/title/tt0363226/
     
  18. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Happy Feet ziet er mij cool uit! Ik moest luidop lachen met beide trailers!
    Borat wil ik ook zien!

    Is Dead or Alive al uit? hmm...zag er mij echt kut kut kut uit. Ik vond het echt erg voor de games dat ze het zo verpestte (zeker met die lelijke "babes"). Maar ik vond één actie in de trailer nog cool. Het vechten, BH in de lucht gooien en opvangend aandoen :p

    Niet noodzakelijk leer, maar I agree. Rachel Weisz zou toch perfect zijn?
     
  19. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]

    Crank

    Vanavond Crank gezien. Is wel leuke film. Met Jason Statham, je weet wel die gast van Snatch, lock stock en the transporter. Opzich dus wel een leuke film, maar omdat er continu actie is zonder eigenlijk rust ist beetje 1 langdradig geheel geworden. Net zoals een lang hardcore nummer zeg maar, geef mij maar een lekker nummer met ups and dows, is veel leuker. Maar dus wel een vermakelijke film, vooral omdat Jason Statham perfect is voor zo'n film.

    Iedereen neer beuken, vol adrenaline, don't give a fuck about anything, met af en toe een beetje een snatch element met vage tekstjes in beeld en rare camera angles etc

    7,8 Leuke film, niks hoogstaands, maar gewoon stoer, je krijgt bijna zelf de neiging es even goed de beuk erin te gooien}:] nee jk:+
     
  20. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Ga binnenkort naar Déjavu, lijkt me wel vet :).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina