Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Wat zit je dan te zeuren dat ie moeilijk verkrijgbaar was????|:-
    Dude, je zit gewoon te vissen naar problemen lijkt het wel......
    Ben je blij met je 360? Ja? Mooi, game on!
    Nee, waarom sta je dan nu niet bij dezelde Bart Smit om te kijken of er nog een Wii is....?

Probeer de Wii maar populairder te maken dan dat ie is want het blijft een andere klasse om mee te vergelijken... (eigen woorden Nintendo trouwens...)
    Nintendo doet het op alle fronten goed behalve het uitleveren (mensen in het ongewisse laten....).
    Maar goed, ik ga er verder met jou niet over door want je bent gewoon aan het zoeken naar kleine foutjes van MS.
    Ik ga wel weer lekker verder met de PS3 de grond in te stampen want ik vind het mooi om te zien dat zo'n succesvol bedrijf zich in één generatie de grond in boort :b:

2. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0

Gereserveerd heet dat.
    Je kan een console helemaal nog niet bestellen bij bs als hij nog niet officeel in de winkels ligt.
    Ja misschein een week eerder maar echt niet eerder.

3. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0

Ik zeg alleen dat sommige mensen met hun preoreder kitje niks hadden.
    Ben je blij met je 360 nou nee.
    Games stellen teleur en geeft me niet een echt game gevoel wat de wii met zelda wel weer doet.
    En blijf jij maar zielig over de ps3 zeuren dan praten we volgend jaar wel weer verder wie de grote winnaar wordt

4. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kom eens met een bron? Ik heb nog geen enkel inhoudelijk artikel gezien waaruit dit overduidelijk blijkt als het om de games gaat. Je hebt zelf ervaring met de Cell?

Je wilt toch het beste voor je geld? Op dit moment bied de 360 meer voor minder, simpel als dat.

Grappig dat je met dat voorbeeld komt.

Xbox Scores First Round Knock Out of PS3

Dan hebben we het hier dus over first-gen titels, de PS3 versie verscheen 10 maanden NA de 360 versie ..

Wel treffend commentaar wat ik ergens las ..

Bron?

5. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben niet de enige die zeurt over de PS3 ;) Ik gebruik tenminste slechts 1 thread om mn ongenoege te uiten ;)
    Als er iemand hier zeurt over een console ben jij het vooralsnog Tasso :)

Game on and have fun dude want je klinkt als een oude zeurpiet :):

6. Decostop

Decostop Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat de games je teleur stellen zegt meer iets over jou, dan over de games:lol: :) :b:

/Mod *overvloed aan smileys verwijderd, het mag wel ietsje minder ;) - the matrix

7. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    http://www.nu.nl/news/910284/210/Gears_of_War_zorgt_voor_stijging_80%_Xbox_Live_gebruik.html

En nog goed nieuws voor team X

"Zo ook voor de Xbox 360. De afgelopen maand zijn een paar grote titels uitgekomen, zoals Rainbow Six Vegas, Viva Piñata en natuurlijk Gears of War. Vooral laatstgenoemde is een game die het super doet. Dit geldt echter niet alleen voor de verkopen van de games, maar ook voor het gebruik. Gears of War was onlangs al de meest gespeelde online game op Xbox Live. Dit is nu al zo gegroeid dat het gebruik van de online service van Microsoft maar liefst met 80 procent gegroeid is.

Microsoft vergeleek dit met de release van Halo 2 in 2004,waarbij ook een enorme stijging in het Xbox Live werd waargenomen."

8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wat nieuwe cijfertjes:

9. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ehm, FNR3 is volgens mij de enige game uit dat rijtje die er grafisch beter uitziet dan de Xbox 360 versie. Toch hebben developers een langere ontwikkeltijd gehad voor de PS3 versie. Dus of ze hebben niet eens de moeite genomen om de 360 versie op te krikken, of ze konden het gewoon niet om wat voor reden dan ook.

Sony heeft het doen overkomen alsof de PS3 de Xbox 360 weg zou blazen. Op de E3 '05 was dat wel het geval, maar dankzij filmpjes:+ . Sony heeft gezegd dat next-gen gaming pas zou beginnen met de PS3. Maar als ik zo eens naar de kwaliteit van de games kijk zeg ik dat next-gen gaming 22 november 2005 is begonnen. Voor de echte next-gen console vind ik de kwaliteit van de games tegenvallen. De 2e en latere generatie games zullen er ongetwijfeld stukken beter uitzien en aanvoelen, maar die zijn er voorlopig nog niet.

Waarom is het trouwens onzin om een 1e generatie PS3 game met een 2e generatie X360 game te vergelijken? Dat is immers één van de eerste dingen die mensen zullen doen wanneer ze opzoek gaan naar een nieuwe console, games vergelijken. Op basis van het aanbod, genre, grafische kwaliteit enz....

Het geluid neemt de Cell voor z'n rekening, net zoals dat bij de Xbox 360 het geval is. Zoals Sony het zelf omschrijft: 'Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc.(Cell-based processing)'.

De volgende tekst komt uit een artikel welke dateert uit April '06:

Bron

10. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ehm, niet helemaal waar.

XBOX Scores First-Round Knockout of PS3

http://news.teamxbox.com/xbox/12403/Xbox-360-Scores-FirstRound-Knockout-of-PlayStation-3/

11. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
  12. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit soort cijfers zeggen dus helemaal niets. Ook geen idee waar die 190 gflop/s praktisch vandaan komt. Een erg verhelderend artikel wat hier zeker al vaker is gepost.

http://dpad.gotfrag.com/portal/story/35372/

13. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Je bron is nu ook niet zo geweldig, neem liever gamespot ofzo...:
    De playstation 3 versie ziet er alles behalve slechter uit dan de xbox 360 versie, het ziet er zelfs beter uit, qua models, details,...
    Maar deze zaken mogen ook wel, want de game komt een jaar later uit, en ik had dan toch wel een stuk meer van verwacht.
    Maar als jullie zeggen dat het er slechter uitziet,... dan moet ik daar tegen ingaan met een betrouwbare bron...

14. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Maar de fps hapert wel een beetje op de ps3.:)

15. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is er niet zo geweldig aan mijn bron? Dat het toevallig op teambox staat? Het artikel staat ook op zat andere game sites, waaronder: http://www.joystiq.com/2006/12/07/360-beats-down-ps3-on-tv/

Mag ik even heel maar dan ook heel hard lachen? Lekkere review ..

En trouwens, gamespot en IGN gaven beide de 360 versie een hoger cijfer. Laten we vooral niet vergeten dat deze titel voor de PS3 10 maanden later verschijnt.

16. JeePee

JeePee Guest

Tijd maakt voor een cijfer niks uit. Zo zijn er 360 titels die lager scoren dan PS1 games bij wijze van spreken.

17. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet mee eens. Meer tijd kan je in staat stellen om betere physics en AI door te voeren. Te werken aan verbetere graphics, meer content en mogelijkheden. Om al met al dus een betere spel ervaring neer te zetten. Helaas is tijd ook geld en moet zo'n titel een keer op de markt gegooid worden. Meer tijd = meer polish = hoger cijfer.

Laatst bewerkt: 9 dec 2006
  18. JeePee

JeePee Guest

True, maar daar houden games sites ook rekening mee. Als een game in 2005 een 8 krijgt voor graphics, dan zou die exact zelfde game een 6 krijgen mocht hij in 2006 uitgebracht zijn als het ware. Zo heeft GT2 op de PS1 een 9 voor graphics, en PGR3 voor de Xbox 360 krijgt precies hetzelfde. (Op gamespot.)

19. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    OMG Onslaught, ik ken je al een poosje en heb ontzettend veel repect voor je, maar met zo'n reactie wankelt mijn respect en vertrouwen echt enorm.

Waarom mogen we geen 1st gen PS3 titels met 2nd gen 360 games verglijken? De grafische kracht van de PS3 moest haar immers onderscheiden van de concurrentie (volgens Sony dan). Nu blijkt dit dus niet het geval te zijn. En bezoek jij weleens Gamespot en IGN? (zijn toevallig de ëen van de grootste gamesite's voor het geval je het niet wist). Elke game in je lijstje heeft betere graphics op de 360. Daar komt nog bij dat de Framerate op de 360 vaak ook soepeler is. :+

En waar slaat dit op? jij weet net zo goed als ik dat FP zo goed als niets zegt bij in-game console graphics. Anders waren de Xbox bezitters nou al keihard weggeblazen door PS2 graphics. :{ En pardon? de Xenon verliest 1 van z'n 3 cores aan het geluid? Waar haal je die onzin toch in godsnaam vandaan jongen. 8) Ik kan me nog duidelijk herinnderen dat Epic zei dat Gears alle 3 de cores gebruikt. Kom eens met bronnen aan vriend.

20. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb daarstraks iets vaags gehoord. Een kameraad zei me dat ps2(zelfs in Amerika) nog steeds beter verkoopt dan xbox 360!!!??? Klopt dit?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina