De HDTV thread [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe gaat de 360 eigenlijk om met resoluties die niet op het lijstje staan bij de settings. Kies je dan gewoon die het dichts bij zit en merk je er niks van of krijg je echt een vertekent beeld ?
     
  2. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Problemen met dynamic dimming op de N71?
    Daar had ik nog niet veel over gehoord en ik heb het zelf ook nog niet gezien
    (ik heb in totaal de le32N71 ruim een uur staan bekijken in een aantal winkels)
    Kun je me vertellen wat de verkoper daarover zij?
    En hoe zit dat met perse de moviemode moeten gebruiken? kun je dat ook even uitleggen?

    Ik wil namelijk de 32N71 gaan kopen en ben niet van plan om voor die jvc te gaan, Ik merk namelijk in alle winkels waar ik kom dat ze je die jvc proberen aan te praten net alsof hun dan 100 euro bonus krijgen bovenop hun salaris. (of het wistgehalte op die tv is ongewoon hoog.)
    Ik zou je zeer dankbaar zijn als je wat meer kunt vertellen over wat de verkoper tegen jouw zij.
    Ik ga namelijk A.S. maandag naar een aantal winkels en ik hoop eigenlijk met een goede lcd tv thuis te komen voor rond de 1250,- euro.
     
  3. LordTeddybeer

    LordTeddybeer Happy Gamer

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0

    He deze heb ik ook :p
    Maar waarom zet je hem niet op HD, want dat is GoW toch zo mooi _O_ Dan kan mijn Crt zeker niet tegenop.
    Welke kabel heb je dan voor je 360? want als je die standaard hebt, dan gebruikt je toch gelijk component.

    @Lord Sander
    Bij de winkels waar ik kwam werd juist die samsungs aan mij aangepraat. Want ik heb de term gamemode wel tien keer horen vallen.
    Ik ben zelf voor de JVC gegaan voor het geluid en het design wat mij meer aansprak. En de prijs was ook niet verkeerd 1180 bij Foka :)
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2006
  4. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1

    8) het spijt me dat ik dat niet meteen gedaan heb, sorry straf me ;)

    Maar nou heb ik dat dus gedaan en ik heb het idee dat ik het niet goed heb aangesloten of ik verwachte teveel. Kun je mij eens zeggen hoe jij dat hebt aangesloten, ik heb de dure 360 versie ja.

    Ik heb trouwens de pioneer av696 die upscaled, maar ik neem aan dat hij dat alleen doet middels component/hdmi? en niet via scart toch...
     
  5. Renegade Master

    Renegade Master Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    pak die stekker met 5 kleuren, alle 3 behalve rood en wit in de component ingang van de JVC (bv EXT4), rood en wit zijn voor t geluid dus (in de AUDIO in, of in je stereoset)

    Dan ook eff bij de xbox360 in settings aangeven dat je HD wil kijken..
    Als je dan nog geen verschil ziet me je CRT bak weet ik het ook nie meer... :D
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2006
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zag vanmorgen op Tv de nieuwe reclame van de MediaMarkt.
    Een 26" HDready Philips LCD voor € 555 ( zag alleen niet zo snel om welke type het ging ).

    In de maand Decmber hebben ze de 2 weken omruilgarantie verlengd naar 4 weken.
    Niet Goed , Geld Terug !!
     
  7. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    stekker met 5 kleuren?
    Deze stekker heb ik:
    http://img144.imageshack.us/my.php?image=dsc00074lp9.jpg

    die drie linkse had ik in de lcd tv gedaan en middels optical kabel had ik geluid. Die scart had ik overigens ook zo in de lcd tv zitten. Doe ik nu iets verkeerd dan? De settings had ik wel al aangepast in het 360 menu. En de schuif knop op dat blokje is ook gedaan ;)
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2006
  8. Morridin

    Morridin Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor dynamic dimmig moet je even dit lezen, snap je wat beter waar het over gaat. Het is in principe wel op te lossen (via movie mode), alleen het idee om een tv te kopen waarvan je weet dat er al iets mis mee is stond me niet zo aan. Verder vind ik het design en beeld van de n71 wel super, maar dat vind ik van de jvc ook. Maar ik ga niet een samsung kopen puur en alleen omdat die populair is.

    De verkoper wist trouwens niks van het dynamic dimming probleem af. Hij meende dat het beeld beter was omdat de jvc het beeld beter uitrekt dankzij de dynapix hd 6.0, wat vergelijkbaar is met philips' pixelplus. Maar ik moet wel toegeven dat ik vooral gezwicht ben door de zeer positieve reviews op kieskeurig en omdat ik ze zelf qua beeldkwaliteit zeer dicht bij elkaar vond zitten.
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2006
  9. Reem

    Reem Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Joh...beetje vergeetachtig? 8) Ik heb je zelf nog hierover gemeld in deze HDTV thread en toen nadat je even in de winkel was gaan kijken en het niet meteen opviel het blijkbaar maar als onzin afgewimpeld...

    Zie:

     
  10. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de TV echt super mooi.
    We hebben de DVD-speler op HDMI aangesloten en dat geeft meteen beter beeld dan Componenten :) !
    Ik heb de 360 met VGA aangesloten omdat de Componenten straks wordt gebruikt voor als er een HDTV decoder komt.
    42'' valt wel mee met grote, ben er al aan gewendt.

    En hij hangt nu aan de muur, dat is meteen een stuk mooier dan die op z'n voet staat.

    :thumbs:

    Ps, Plasma is beterz dan LCD. Plasma heeft veel helderder beeld en heeft beter kleuren :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 dec 2006
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij mij hangen de 3 overige stekkers (Geel , Rood en Wit ) gewoon los achter de LCD.
    Bij HD gamen heb je deze helemaal niet nodig.
     
  12. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doelde meer op het feit dat ik het niet als problematies heb ervaren toen ik in de winkel stond.
    Daarom wil ik ook graag weten bij welke beeldbronnen jullie last hebben van DD.
    Bij normaal tv kan ik het begrijpen want daar verergert DD de licht/donker verwisselingen die er al waren maar niet echt opvielen op een beeldbuis.

    Ik ga er namelijk van uit dat je geen last van DD hebt met
    de 360 en de tv in GameMode?

    Ik ga deze lcd tv namelijk vooral halen voor het gamen op de xbox360.
    Maar met gewoon tv kijken en de tv in movie mode hab je dus geen last van DD?

    (DD= Dynamic Dimming)

    (En ja ik wil inderdaad nog wel eens dingen vergeten, Maar dat heb ik deze keer niet gedaan.)
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2006
  13. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Dynamic Dimming is echt weer zo'n zeikerds nagg.
    Ik heb zelf de LE-32M71B en ik heb zelf helemaal geen last van Dynamic Dimming of zoiets en ik werk met m'n PC op Dynamic mode en met m'n Xbox 360 op Game Mode en dus Aangepast.

    @Bianconero: dat is Composite door een SCART blokje en dat is op Antenne kabel na het slechtste beeld mogelijk.
    Gebruik Component dat zijn de Rode, Groene en de Blauwe stekkertjes en laat de Gele, Rode en de Witte achterwegen.
    Zet je Xbox 360 op 1080i 60Hz en ervaar de kracht van HD en nee 720p is niet beter.
    Ik heb de JVC in kwestie getest bij m'n maat en 1080i geeft scherper beeld dan 720p.

    Dit is overigens het geval bij iedere HDTV.
    1080i>720p
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2006
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier ben ik het helemaal mee eens (plasma geeft trouwens ook "echtere" en warmere kleuren...).
    Gisteren was ik bij een vriend met een Philips LCD 32 inch van €1400,- en dat beeld.... Man man, zelfs mn vriendin had het er in de auto terug nog over... Hoe blij ze wel niet was met onze plasma :thumbs:
    (€1250,- 42 inch ;) )
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Jeetje, die dingen dalen ook snel in prijs. Nog geen half jaar terug was onze TV meer dan 3000,- :eek:
     
  16. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Sja, Het betreft hier wel de LGPC1R dan hé, tis niet de Panasonic die eerder genoemd werd ;) Niet dat we nu in 2 threads langs elkaar gaan lullen ;)
     
  17. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    maar op plasma heb je minder mogelijkheden maar prijskaarte is toch niet slecht wil ik zeggen...
     
  18. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    ?? Verklaar?? Hoeveel meer mogelijkheden wil je hebben?? 2 x HDMI, HD Ready, méér kleuropbrengst, betere zwartwaarde....
    Let wel, ik ben zelf ook eigenaar van een 32 inch HD ready LCD en heb de plamsa langs verschillende merken (Philips, Samsung) zien werken en geen van de tv's geeft een mooier beeld dan de Plasma (de LG óf Pana).
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2006
  19. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    vaak hebben plasma's toch minder te bieden aan scarts, HDMI ingangen, components, pic. in pic. etc. , dan kijk ik niet naar 1 tv maar in het algemeen...
    nu heb ik het niet over kleur etc. want dat zal mischien best beter zijn, dat weet ik niet
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Dat is nonsens. Onze TV heeft 2x scart 1x HDMI en 1x component. En er zijn zat andere plasma's die hetzelfde of zelfs meer hebben.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina