Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb de Creative Inspire GD580 en ik heb daar via een optische kabel me 360 op aangesloten. Nu wil ik mijn nieuwe HD-tv aansluiten op het setje, dit moet dan toch gewoon via de RCA kabels aangesloten worden? Kan ik dan nog steeds gewoon die optische aansluiting houden, anders krijg je toch te maken met 2 signalen die de surround set ingaan tegelijkertijd?
     
  2. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Op je set kun je switchen tussen de 2 aansluitingen;).
     
  3. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is jammer :'-( hij gaat dus terug in de doos en de Sint zorgt voor een goede :cool: Iemand aanraders tot 150,- :)
     
  4. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Door mijn veranderde opstelling was de Monster kabel te kort geworden. Ik had geen component verlengsnoer, maar wel een mooi VGA snoer van Oehlbach. Dus nu gewoon weer op VGA met een MS kabel. Het zag er wel ietsie pietsie fletser uit, maar na wat spelen met de settings kan er op dit moment nog prima mee leven. Misschien nog is een keer een Monster 360 VGA kabel zien te versieren...

    Bolster....voor ietsje meer een Z5400 :9 Ik ga dit echt zo groot in de FAQ zetten....ik heb het echt TE vaak gezegd.
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2006
  5. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Blijft de optische kabel bij jou in de VGA-kabel zitten (stevig)?
     
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, toch wel vrij stevig ja. Hij klikt er goed in, ook aan de receiverkant. Met mijn oude optische kabel zat hij idd suuuperslap vast, maar met deze Monster Cable is het goed. Daarom vind ik het zo raar dat hij bij Benson zo slap is.
     
  7. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook altijd een probleem met mijn allereerste optic ( ik geloof 1 va creative)

    Nu heb ik een Hyper Profi Opto kabel van oehlbach, en het eerste contact was echt stevig, en ik moest best kracht zetten om het eruit te halen ( in tegenstelling tot mn andere kabel)
    Toch, toen ik een aantal weken mn 360 terug kreeg van reparatie had ik problemen met mijn kabel... het voelde niet goed en hij ging er makkelijk uit. Ik denk dus kut mijn poort is stuk... Maar nee, het stekkertje zat gewoon een beetje los, je kon het namelijk los draaien. Waardoor het plugje ( gedeeltje wat in je poort moet ) kleiner werd. Even aandraaien en hij ging weer goed vast .. :)
     
  8. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok. Ik heb nu een of andere hele goedkope no-name kabel tussen mijn xbox en versterker hangen, en ik krijg hem niet eens vast in de xbox:mad:. Dus ik ga maar eens op zoek naar een andere kabel.
     
  9. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ok ik heb dus een klein vraagje.
    Stel je koopt een speaker die 200 watt heeft bijv de kef iq9.
    Moet je dan ook een receiver hebben die een uitgangsvermogen heeft van 200 watt per speaker of kan dat ook met een receiver die een uitgangsvermogen heeft van bijv. 120 watt per speaker??

    Of gaat dat dan weer ten koste van je geluidskwaliteit?
     
  10. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    FAQ :D

    Maar vooruit: Een speaker 'heeft' geen wattage. Dat wat jij geeft (de 200) is waarschijnlijk het aanbevolen maximale vermorgen wat je in deze speaker kan doen voordat je hem opblaast. Bij de kef speakers zal op de website gewoon een aanbevolen vermogen staan, bijvoorbeeld tussen 100-200W oid.
     
  11. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    Laatst bewerkt: 10 dec 2006
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Jou voorbeeld werkt goed. Je moet alleen niet een speaker van 120w op een receiver aansluiten van 300w. Dan zal je de speaker opblazen.
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Mwa, het gaat op zich wel, alleen moet je het volume niet te ver opendraaien :+
     
  14. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is eigenlijk zelfs wel fijn als je amp plenty of power left heeft. \o/
     
  15. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoeveel ben je nou kwijt , als je een mooi los setje wil kopen?
    Het hoeft niet van het duurste te zijn , want wil hem later wel upgraden.
    suggesties?
     
  16. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Basis prijzen voor een leuk setje.

    Receiver - 200 a 300,-
    Speakers - 200 a 300,-
    Dvd speler - 80 a 200,-

    Nu is de dvd speler uiteraard het minst belangrijk en verschilt dat vaak nogal p.p wat hij/zij er voor over heeft. Sommige hebben hem helemaal niet nodig. (xbox 360) Als je op de 2de hands sites naar degelijke merken zoekt dan krijg vaak je fikse korting.
    Mijn dvd speler was toendertijd 450,- nieuw en ik heb hem 1 jaar oud gekocht voor 100,- \o/
     
  17. bubu

    bubu Guest

    waarom zoooo'n super dure geluid zoooi :p ik heb een mooi logitech 2.1 setje =) is prima, komt goed geluid uit.
    waarom 500 euro aan geluid uitgeven, dan kun je net zo goed een groot 23inch computer schermp(je) kopen en op je xbox aansluiten.
     
  18. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    2.1 is geen surround sound:emo:
     
  19. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Tsja... waarom rijden sommige mensen in een auto van een ton en anderen in een van 500 euro. Waarom wonen sommige mensen in een villa van enkele miljoenen en anderen in een rijtje.

    Veel mensen die hier posten hebben al een lcd van 26/32 inch... en willen daarnaast ook nog geld uitgeven aan geluid. En die 500 euro die jij noemt is dan net een mooi bedrag voor bijvoorbeeld een receiver.

    Het gaat dus niet om stoer doen, of overdreven gedoe. Maar over waar iemand z'n geld aan uit wil en kan geven.

    Daarnaast is het verschil in geluidskwaliteit, zeker de eerste duizende euro's, heel goed hoorbaar.
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2006
  20. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    naa,,je heb toch we lvoor iets minder dan 500 euro een receiver?
    Ik werk wel,maar alleen op zaterdag dus zo snel gaat het allemaal niet:+
    Een HDTV heb ik ook (32 inch) en dan wil je toch wel een mooi wapenschot in de oren horen!

    EDIT: zou iemand wat kunnen samenstellen tot 600 euro, want ik kom er voor geen reet uit!8) O-)
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina