De HDTV thread [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    dan kijk je weer naar 1 model;) maargoed, ik vind het best, maar over het algemeen heb je op LCD"s meer aansluitingen, maar het gaat over het beeld dus moet je eigenlijk gewoon voor de tv met het beste beeld gaan en dan wissel je gewoon iedere keer van stekkers tussen de xbox en dvd in component:)
     
  2. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    LG 42PC1R
    # Twin-Picture,
    # PIP, beeld-in-beeld Zij-ingang AV
    # composiet
    # 1 x Scart input-output
    # 1 x Scart input
    # 2 x HDMI
    # Helderheid: 1200 cd/m
    # Contrastverhouding: 10.000:1
    # XD Engine
    # DCDi (Faroudja Chip)
    # 16: 9, 14: 9, 4:3, Spectakel, Fullscreen, Zoomen
    # Digitale kamfilter
    # Ingebouwde speakers 2 x 15W
    # VGA input voor aansluiting met PC monitor
    # Zij-ingang AV

    Wat hebben we nog meer nodig....?
    Dit is tegenwoordig ook bij de andere plasma's redelijk standaard. (de HD Ready modellen in iedergeval).
     
  3. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik gebruik mn component niet eens :lol:
    Mn 360 over VGA en mn HD decoder op HDMI :)

    Ik denk dat jij niet helemaal op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen op het plasma front.

    Zowieso vind op dit forum dat er nog steeds heel veel mensen zijn die bijna alleen naar LCD kijken.... (ik was er vorig jaar ook een van trouwens ;) )
    Toch denk ik dat plasma op meer fronten je meer bied dan LCD (zeker als je ook nog wel eens gewoon de tv aan hebt staan of een filmpje kijkt...).
    Feit is gewoon dat een beetje leuke plasma (die dus niet zo duur hoeven te zijn) een rustiger beeld geeft. Leuk dat wij gamers van knisper scherp houden maar als je gewoon tv kijkt moet je eens kijken hoe helder en fel witte beelden zijn... Kun je de contrast en helderheid naar beneden schroeven maar dan zit je weer in donkere scenes te irriteren... (echt zwart zijn de LCD's ook nog steeds niet....).

    Toch raar dat veel mensen niet een eerlijk vergelijk maken...
     
  4. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    naja, Plasma's zijn meestal ook pas vanaf 94 cm dus voor velen hier is dat een beetje groot voor je slaapkamer
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    That's why God invented the huiskamer ;)
     
  6. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Dáár heb je dan wel weer gelijk in ;)

    Gelukkig hangt mn 42 inc plasma in de woonkamer waar ik nu weer naartoe ga ;)
     
  7. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    \o/
     
  8. Stealth TBH

    Stealth TBH Active Member

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    2
    Hier heb je wel gelijk in ik zit alleen maar naar LCD tv's te kijken, maar als ik echt eerlijk ben vind ik een goeie plasma echt veel mooier beeld geven.
    Maar ik ben bang bij voor inbranden van je hud ofzo als je lang een spel acher elkaar speelt.

    Als ik zeker wist dat dat verholpen was zou ik waarschijnlijk een plasma kopen.

    Greetz, Michiel
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Wees niet bang. Op het begin zet je gewoon je contrast wat lager. Na een uurtje of 150 kan hij hoger. Maar zolang speel je niet met dezelfde HUD. Je zit tussen races/potjes altijd in het menu of in de lobby.
     
  10. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand hoe ik die game modus aan zet op mijn samsung hdtv?
     
  11. Stealth TBH

    Stealth TBH Active Member

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    2
    Owja, aan lobby en menu had ik nog niet gedacht. :eek:

    En spiegeling van de glasplaat is dat erg op een slaapkamer?
    Want in de winkel vond ik van wel, daar is het dan weer erg licht met veel tl balken etc.
     
  12. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Net als bij lcd zijn er modellen met veel mogelijkheden en met minder mogelijkheden.
     
  13. maurice05

    maurice05 Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    lcd tv

    weet iemand hoe je een logitech z5400 speakerset
    aan moet sluiten op een samsung le27s71b lcd tv?
    alvast bedankt,
    Maurice
     
  14. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees hier nu een aantal dagen mee en vraag mij weleens af of iedereen weleens in de winkel aandachtig is gaan kijken naar het beeld wat een plasma geeft en het beeld van een lcd. En dan wel een eerlijke vergelijking natuurlijk, dus plasma op analoog en lcd op analoog, plasma op digitale televisie en lcd op digitale televisie. Indien je deze 2 schermen op deze manier aansluit kun je enkel en alleen maar concluderen dat een plasma in het voordeel is. Op het moment dat je een plasma en een lcd een HD inpunt geeft, of het nou 720p,1080i of 1080p is dan wordt het verschil tussen plasma en lcd in beeldkwalitiet kleiner en gaat de resolutie van de schermen een grotere rol spelen. Ook lees ik hier dat de meeste verkopers JVC aanraden, om heel eerlijk te zijn kan ik daar wel een beetje inkomen. Over het algemeen zit er op JVC een leukere marge, een betere ondersteuning, minder gezeik en de tuners van JVC(afhankelijk van het model lcd)behoren tot de betere. Ook heeft de JVC het voordeel dat hij het minst irritant de beelden oprekt met een 4:3 uitzending. En dan is er nog de ervaring met gevalletjes van artikelen die (net)buiten de garantie vallen, ik ken geen ander merk wat zo coulant en correct is als JVC. Laten we reeël zijn en ook eens denken aan het feit dat als je een keer een probleem zou hebben wat zich na de garantie voordoet, dat er ook een winkel+merk is die je schappelijk helpen.
     
  15. Reem

    Reem Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0

    Als je de pc gebruikt (VGA) en de gamemode, dan doet de dynamic dimming het niet, dus dan zal je er geen last van hebben.

    Dus @ Onslaught, zo te lezen gebruik jij die dus alleen en is het je daarom niet opgevallen. Want het is geen zeikerds nag, iemand die er totaal niks van afweet zal het ook opvallen en het als irritant ervaren.

    Maar in de movie modus heb ik er dus geen last van. Het beeld van de movie modus zelf is naar mijn mening op genoeg manieren aan te passen (wat ik ook heb gedaan) om een bevredigend beeld te krijgen. Je hebt de 'cool' en 'warm' instellingen, je hebt contrast, brightness, je hebt kleuren aanpassing RGB en je kan ook nog met behulp van de backlight instellingen de intensiteit instellen van de lichtsterkte (soort energy saving mode).
     
  16. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand ?
     
  17. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Wist niet of ik ze hier al gepost had, maar ik doe 't alsnog. :p

    [​IMG]

    [​IMG]

    Mijn 40" Sony KDL-40V2000, en als je goed kijkt, m'n Logitech Z-5400 Digital. Die strepen die je in beeld ziet op 't Blue Dragon plaatje zijn veroorzaakt door de camera en zie je dus niet in 't echt. :)
     
  18. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    in vergelijking met de jvc LT-32x70b (dit is het beste model neem ik aan), wat zou een "beter" alternatief zijn in ongeveer dezelfde prijsklasse (1100-1500€). Ik mag namelijk nog een model kiezen om daar eventueel een keuze uit te maken.

    alleen kan ik van de jvc in het menu nergens de mogelijkheid vinden om te schakelen naar 50 of 60hz, hij pakt automatisch 50hz....is/zou 60hz beter zijn? (@Onslaught: zou je dat eens na kunnen vragen bij je maat, ik heb de tv nog tot morgen).

    Zelf heb ik niet naar plasma's gekeken, omdat gewoon weg de 32inch al iets aan een te grote kant is voor mijn slaapkamer. In een speciaalzaak waar ik via i-net om advies vroeg, raden ze mij de Pioneer plasmaschermen aan maar die begonnen pas bij 42inch. Ik wil gewoon voor een leuk bedrag een goede leuke lcd tv hebben, over ongeveer 2 a 3 jaar als ik op mezelf woon kijk ik wel wat er dan voor een aanbod is tussen plasma's en lcd's.
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2006
  19. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry?
    Onze Panasonic TH-42PV60E heeft:

    2x HDMI
    3x Scart
    1x Componenten
    1x VGA
    1x Audio in
    1x Audio out
    1x S-video
    1x Composiet
    1x Hoofdtelefoon

    Is toch wel veel voor een Plasma of niet :)
     
  20. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Strak kerel, heel strak.
    Blijven prachtige TV's, die van Sony. :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina