1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nintendo Wii - Deel 2

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door CaptnCook, 10 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    [​IMG]

    Eindelijk is het zover, de Nintendo Wii is eindelijk uit! Tijd voor deeltje 2 van deze thread.

    De console
    [​IMG]

    De verpakking
    [​IMG]

    De bovenkant
    [​IMG]

    De achterkant
    [​IMG]

    Wii naast de Xbox 360
    [​IMG]

    De Wii mote
    [​IMG]

    De nunchuk
    [​IMG]

    Sensor bar
    [​IMG]

    Boxarts
    [​IMG]
    [​IMG]

    Main menu
    [​IMG]

    Launchgames

    -Wii Sports
    -The Legend of Zelda: Twilight Princess
    -Wii Play
    -Rayman Raving Rabbids
    -Red Steel
    -Blazing Angels: Squadrons of WWII
    -GT Pro Series
    -Monster 4x4 World Circuit
    -Call of Duty 3
    -Marvel: Ultimate Alliance
    -Tony Hawk's Downhill Jam
    -Madden NFL 07
    -Need for Speed Carbon
    -Happy Feet
    -Rampage: Total Destruction
    -Super Monkey Ball: Banana Blitz
    -Gottlieb Pinball Classics
    -Super Fruitfall
    -Cars
    -Beestenboel
    -SpongeBob SquarePants: Creatuur van de Krokante Krab
    -Ice Age 2: The Meltdown

    Voor meer info over de launchgames en welke functies de controller in de game heeft, kijk even hier.

    Kort na de launch te verschijnen

    -Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent 14 december 2006
    -Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi december 2006
    -Trauma Center: Second Opinion december 2006
    -Far Cry Vengeance5 januari 2007
    -Wario Ware: Smooth Moves januari 2007
    -Excite Truck februari 2007

    Games (op HDTV, met standaard kabel, 480i)

    -Wii Sports
    [​IMG]
    [​IMG]

    -Red Steel
    [​IMG]

    -Rayman Raving Rabbids
    [​IMG]

    -Zelda
    [​IMG]

    Prijzen accessoires

    Extra controllers zullen ook vanaf de lanceerdatum beschikbaar zijn. De verwachte verkoopprijzen daarvan zijn: € 39 voor de Wii-afstandsbediening, € 19 voor de Nunchuk en € 19 voor de traditionele controller.

    Wii channel

    Een van de ontwikkelconcepten voor de Wii was het 'vergroten van het aantal tv-kanalen op de tv in de huiskamer'. De Wii is een spelsysteem, dus je kunt nog steeds een speldisk opstarten om een spel te spelen. Maar net zoals we PictoChat in de Nintendo DS hebben verwerkt, zit er ook interne software in de Wii. Deze programma’s noemen we kanalen. Er zijn kanalen die WiiConnect24 gebruiken om informatie te verspreiden, creatieve kanalen die samenwerken met je spellen, kanalen die gebruikmaken van een SD-geheugenkaart, enzovoorts. Net zoals je een tv-kanaal kiest met de afstandsbediening van je tv, maak je met de Wii-afstandsbediening een keuze uit de verschillende Wii-kanalen. In de toekomst wordt het aanbod nog uitgebreid.

    Lees hier en hier alles over Wii channel!

    Virtual console

    In de meer dan twintig jaar die verstreken zijn sinds de komst van de NES, zijn er diverse spelsystemen en ontelbaar veel videogames uitgebracht. Wii blaast deze spellen nieuw leven in met de Virtual Console. Daarmee kunnen gebruikers (tegen een vergoeding) gemakkelijk veel van hun favoriete games voor de NES, SNES, Nintendo 64, TurboGrafx, Mega Drive en zelfs de MSX van internet downloaden en spelen op de Wii.

    Nu te downloaden

    Altered Beast (Mega Drive, 800 Wii-Punten)
    Bomberman'93 (TurboGrafx, 600 Wii-Punten)
    Bonk's Adventure (TurboGrafx, 600 Wii-Punten)
    Donkey Kong Country (SNES, 800 Wii-Punten)
    Donkey Kong (NES, 500 Wii-Punten)
    Dungeon Explorer (Turbografx, 600 Wii-Punten)
    Ecco The Dolphin (Mega Drive, 800 Wii-Punten)
    F-Zero (SNES, 800 Wii-Punten)
    Golden Axe (Mega Drive, 800 Wii-Punten)
    Legend of Zelda (NES, 500 Wii-Punten)
    Mario Bros. (NES, 500 Wii-Punten)
    Sonic The Hedgehog (Mega Drive, 800 Wii-Punten)
    Super Mario 64 (N64, 1000 Wii-Punten)
    Super Star Soldier (Turbografx, 600 Wii-Punten)
    Victory Run (Turbografx, 600 Wii-Punten)
    Wario's Woods (NES, 500 Wii-Punten)

    Releases virtual console

    15 december

    Urban Champion
    Solomon’s Key
    Pinball
    Columns
    Gunstar Heroes
    Ristar
    Dr. Robotonik’s Mean Bean Machine
    Alien Crush

    22 december

    Donkey Kong Jr
    Soccer
    Tennis
    Space Harrier II
    Toe Jam & Earl
    Military Madness

    29 december

    SimCity
    Super Probotector
    Super Castlevania IV
    Baseball
    Ice Hockey
    R-TYPE

    Over de Wii

    Besturing: een intuïtieve besturing voor iedereen die gebruik maakt van de fysieke bewegingen van de Wii Remote, die nog het meest lijkt op de afstandsbediening van een tv. Via draadloze Bluetooth-technologie kun je maximaal vier Wii Remotes aansluiten. Het draadloze signaal kan binnen een straal van 10 meter rond de console worden waargenomen. Zowel de Wii Remote als de Nunchuk-controller bevatten een drieassige bewegingssensor. De Wii Remote bevat tevens een luidspreker, trilfunctie en uitbreidingspoort. Daarnaast kun je de Wii Remote binnen 5 meter van het scherm als aanwijzer gebruiken. De Wii Remote is voorzien van een aan/uit-schakelaar, vierpuntsdruktoets, A-, B-, Min-, Home-, 1- en 2-knoppen. De Nunchuk-controller is voorzien van een analoge Control Stick en C- en Z-knoppen.

    Het ontwerp: de Wii heeft een compact ontwerp dat bij elke televisieset past. Je kunt de Wii rechtop zetten of plat leggen.

    Media: de automatisch ladende medialade kan optische discs (12 centimeter) met één/twee lagen voor de Wii evenals Nintendo GameCube-discs (8 centimeter) afspelen.

    Communicatie: de Wii kan altijd met het internet communiceren, zelfs als de console is uitgeschakeld. Deze WiiConnect24-dienst zorgt voor nieuwe verrassingen of spelupdates, zelfs als de gebruikers niet op de Wii aan het spelen zijn. Gebruikers kunnen draadloos verbinding maken via IEEE 802.11b/g of een USB 2.0 LAN-adapter. De Wii kan tevens draadloos communiceren met de Nintendo DS.

    Virtual Console: de Wii biedt downloadtoegang tot 20 jaar aan populaire titels die oorspronkelijk zijn uitgebracht voor de Nintendo 64, het Super Nintendo Entertainment System (SNES) en zelfs het Nintendo Entertainment System (NES). De Virtual Console biedt tevens een selectie van de beste titels voor de Sega Genesis en de TurboGrafx-console (een systeem dat is ontwikkeld door NEC en Hudson). De Virtual Console biedt ten slotte toegang tot games van onafhankelijke spelontwikkelaars die over meer creativiteit dan geld beschikken.

    De specificaties: de Wii beschikt over maar liefst 512 megabyte intern flash-geheugen, twee USB 2.0-poorten en ingebouwde Wi-Fi-mogelijkheden. Via een opening voor SD-geheugenkaarten kunnen spelers het interne flash-geheugen uitbreiden. Het ontwerp is geoptimaliseerd met geavanceerde verwerkingstechnologieën die het stroomverbruik minimaliseren, de console compact houden en de 'slapeloze' WiiConnect24-stand mogelijk maken.

    CPU: PowerPC CPU (codenaam 'Broadway'). Gemaakt volgens een 90 nm SOI CMOS-proces, ontwikkeld en geproduceerd in samenwerking met IBM.

    Grafische verwerkingseenheid: wordt ontwikkeld met ATI.

    Andere eigenschappen: vier poorten voor klassieke Nintendo GameCube-controllers. Twee openingen voor Nintendo GameCube-geheugenkaarten. Een AV-poort met meerdere uitgangen voor component, composiet of S-video.

    Wii connect

    Zet het systeem aan als je een spel wilt spelen en zet het weer uit als je klaar bent. Zo ging dat altijd bij traditionele spelsystemen. De Wii daarentegen slaapt niet eens als je hem uit zet. In plaats daarvan gaat hij in stand-by, een stand met laag stroomverbruik waarin hij ongeveer zoveel energie gebruikt als een kleine gloeilamp en toch een verbinding met internet in stand houdt. WiiConnect24 bezorgt nieuwe content, zelfs als de gebruikers slapen of niet thuis zijn. Dit levert 'nieuwe ervaringen waarvan iedereen dagelijks kan genieten' en legt de basis voor een levensstijl waarin de Wii deel uitmaakt van het dagelijks leven van het hele gezin.

    Meer over Wii connect hier

    Meer volgt de komende tijd nog, zoals meer over de Wii channels, over de games en Mii.
     
  2. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    wel jammer dat er niet een foto bij zit waar de klepjes van de wii openstaan :+
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Kijk nog eens heel goed. ;)
    Er komen wat duidelijke pics aan trouwens.
     
  4. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    en die aan de voorkant dan? :eek:

    ik zal wel heel lomp zijn maar ik kan de ingang voor een lan kabel niet vinden.

    bij instellingen->internet kan je kiezen uit wifi en lankabel dus ik neem aan dat er een ingang voor een lankabel moet zijn, maar waar moet je die kabel dan instoppen?
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nette openingspost Kameo! Ik zelf heb overigens besloten om te wachten met de wii. Er zijn hier nu net twee nieuwe lites in huis en daarnaast vind ik de prijs van de Wii en de bijbehorende games gewoon te hoog. Er waren geruchten van 150,- voor de console en max 40,- voor een game. Dat is uiteindelijk toch wel heel erg anders uitgepakt. Als je daarnaast beseft dat qua hardware de wii niet meer is dan een opgevoerde Gamecube....

    En toch is het een mooi apparaat, origine games (maar ook op de ds) en uiteraard een nieuw soort game-ervaring. Ook wat betreft de chuk en de mote ben ik erg benieuwd hoe de wii-bezitters daar over een aantal maanden tegenaan kijken.

    Als er rond april nou ook nog eens een freeloader is, dan importeer ik hem wel 2ehands vanuit de States.
     
  6. flippy

    flippy Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zit geen lankabel ingang in de wii, je moet een aparte adapter kopen voor de wii waar een lankabel in kan, die wordt via de usb ingang op de wii aangesloten. Deze bedoel ik
     
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Er zit inderdaad geen lankabel ingang op de Wii. De Wii heeft wireless ingebouwd. Voor de aansluiting van een lankabel moet je inderdaad die adapter aanschaffen.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Kameo, hoe kijk jij nu aan tegen Red Steel? Ik neem aan dat je hem nu langer hebt gespeeld en je er wat meer over kan vertellen. Is de AI echt zo slecht als wordt geclaimd? Zijn de controls echt irritant en de multiplayermogleijkheden te klein?
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind de AI niet zo dramatisch slecht als word geclaimed. Ik heb wel eens betere AI gezien, maar in deze game is hij redelijk ok. De controls vind ik niet irritant. Het is gewoon een kwestie van wennen. Je moet niet te snel willen bewegen. Na een minuut of 30 heb je het onder de knie en gaat het prima. De multiplayer heb ik nog niet bekeken.
     
  10. Phoenix NL

    Phoenix NL ...

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook besloten nog te wachten met de Wii. Op dit moment is alleen Zelda een game waar ik de Wii voor zou kopen. Metroid Prime 3, Mario Galaxy en SSBB komen ook allemaal pas in (eind) 2007 uit, dus qua spellenaanbod hoef ik deze console nog niet... Ik wacht het nog eventjes af hoe de Wii het gaat doen. Hoewel ik wel héél erg graag Zelda zou willen spelen nu. :)
     
  11. flippy

    flippy Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb rayman raving rabbids zaterdag gekocht, die konijnen zijn echt hilarisch en de minigames zijn met vrienden ook supergaaf. Alleen ik had de singleplayer zondagochtend al helemaal uitgespeeld, en het verhaal was ook niet zo bijzonder. Maar ik heb wel vaak in een deuk gelegen.
     
  12. Dayuum

    Dayuum Guest

    Wii sports en wii play en zelda vind ik de beste games
    vooral laser hockey met wii play
     
  13. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Kan je ook fotos bekijken op een andere manier, ik heb geen DS kaartjes maar wel MMC. :confused:
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2006
  14. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er iets bekend over een VGA kabel voor de Wii?
     
  15. Notice

    Notice Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Hele mooie openingspost Kameo. Alleen één offtopic ding wat ik me afvraag: wat de hell heb je aan twee 360's :p
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Zijn er hier nog meer mensen met Red Steel? Zo ja, wat zijn jullie impressies?
     
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Gisteren op de Wii gespeeld met een kameraad.
    Wel spijtig dat het beeld niet zo mooi is op een HD tv(als je gewone scart gebruikt). Maar ik heb gezegd dat hij voor zijn 360 vga moet gebruiken, en voor zijn Wii component. Anyways, Zelda vind ik wel cool. Maar ik heb niet lang gespeeld daarop. Op Wii sports heb ik wel lang gespeeld. Best wel leuke shit! :D Maar met het boksen vind ik het wel spijtig dat de controller,... niet meer kan volgen. En ik vraag me ook af of je met Red Steel echt eender welke beweging kan doen met je zwaard. Want volgens mij is het allemaal voorgeprogrammeerd(die bewegingen). Maarja, die game heb ik nog niet gespeeld he. Dus moet ik nog eens checken. Maar voor de moment wacht ik met de Wii(Zelda koop ik op de cube). Maar ik moet wel zeggen dat het funny shit is om met je kameraden te spelen :D. Echt waar, pak gelachen. Het grootste nadeel vond ik wel dat de controller maar tot 3 meter van de Wii kan contact houden. Als je dan met een deel man in de living staat(zoals op de reclamespotjes van Wii), dat gaat al bijna niet meer, dat is wel een beetje spijtig, maja, swat, is gewoon een vet ding!
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vanmiddag paar uurtjes Wii Sports, Play en Rayman gespeeld. Bak nog weing van Wii Play, waardoor het me niet zo lang kon boeien. Zachtjes slaan met golfen leek ook onmogelijk, waardoor we nogal wat moeite hadden met het putten van dichtbij.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Iets interessants:

    Lol, waar de Intertoys niet mee komt...
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2006
  20. Dayuum

    Dayuum Guest

    Heb je ookal laser hockey gespeelt met wii play?
    Echt leuk met een maat
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina