Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    niet zo gek als die berg goedkoper is.. en verkoopt ook meer als ps3 hehe nee maar xbx had er toch dik 500.000 verkocht.. en wat dat er gaat verkoopt nintendo nog het meest

2. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Zal vast wel, net goed als dat de PS1 ook beter verkocht toen de PS2 reeds een jaar op de markt was :lol:

Gaan we weer van dat soort vergelijkingen maken....
    Waar XBox 1 en 2 heel goed in zijn is in per verkochte console de meeste games verkopen (360 zit nu op iets van 5,5 games per verkochte console :) ).

Zo is ook al bewezen dat iedereen met een 360 die de HD DVD uitbreiding heeft er ook echt films mee gaat kijken :) \o/ \o/

3. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, zo bedoelde ik het nu ook weer niet...
    Iedereen altijd met hun vijandige shit hier...=(

Anyways, dacht gewoon dat 360 beter verkocht dat ps2(ookal is ps2 veeeel goedkoper)...
    Maar swat, maakt niet uit.

4. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Het is inderdaad iets te vijandig hier soms:p Ik snapte wel wat boss probeerde te zeggen maar het kwam bij andere verkeerd aan:9

5. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Nou nou, als dat al als vijandig opgepikt word..... Sorry hoor, ik kaats gewoon wat reacties van zaken die al meerdere malen in deze threads zijn besproken....
    Simpele algemene kennis ;)

Edit: Ik had eigenlijk gehoopt dat Boss de opmerkingen hier wat minder persoonlijk zou oppakken...

Laatst bewerkt: 10 dec 2006
  6. Appelkruimel

Appelkruimel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even zoals ik het heb geleerd (en ik ben er 100% van overtuigd dat wat ik nu ga zeggen klopt):

- De PS3 heeft 1 PPE en 7 SPE's. Van die 7 SPE's wordt 1 volledig gebruikt door het OS. Er blijven 6 SPE's over voor verschillende taken. Met name algoritmische berekeningen zijn die dingen aso goed in en dat gaan we wel merken op enkele subtiele grafische snufjes die op de PS3 wel kunnen en op de 360 niet.

- De Xbox 360 heeft 3 kernen met elk 2 threads die vanalles kunnen doen. Ook zijn deze threads specifiek aan te sturen (zoals, in theorie, bij de SPE's van de PS:cool:: het is dus mogelijk om een thread AI te laten doen en een thread aan physics te laten werken. 6 threads zijn er in totaal, waarvan 1 thread (DUS NIET KERN) wordt gebruikt voor OS en audio. 5 threads over.

- Het OS van de PS3 is niet optimaal, het ziet er prachtig uit en het zal vast goed werken, maar: zoals gezegd wordt 1 SPE gebruikt (nog niet zo gek), maar ook 90 MB (afgerond) van het main system memory. Het 360 OS gebruikt slechts 30MB. Nemen we de EDRAM van de 360 even mee, dan zien we dat bijvoorbeeld de textures op de 360 meer ruimte hebben (meer MB's geheugen), dit is redelijk belangrijk in graphics, al is het niet onoverkomelijk voor de PS3, door de mogelijkheid om effecten te berekenen.

- GPU's hebben voor en nadelen. De Ati chip in de 360 kan sommige dingen beter dan de RSX in de PS3 en andersom, ik denk dat het hier wel gelijk op gaat eigenlijk. Mijn persoonlijke voorkeur gaat altijd uit naar Ati, en dat zien we eigenlijk al heel goed: de kleuren bij de 360 games zijn anders (mooier imho) dan de PS3 games, voor multiplatformgames. Dit verschil is echter subtiel en aan smaak onderhevig.

Er zullen vast nog tig elementen zijn waarop je kunt vergelijken maar dit is t belangrijkste in mijn ogen. Mijn conclusie is dan ook dat de PS3 op processorkracht een voordeel heeft, maar over de rest van de specs vooral erg gelijk wordt gespeeld. Dat processorkracht verschil gaan we zeker in exclusieve games zien, maar ik denk: door de "manco's" die de PS3 op andere gebieden heeft, het eigenlijk ook wel meevalt. Ik denk vooral dat de RSX, wat een topding is, maar geen wondermachine, wel eens een bottleneck kan worden voor de Cell, waardoor t grafisch redelijk gelijk op zal gaan.

7. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Fight Night Round 3 ..

Mooie HD vergelijking tussen de 360 en de PS3.

Persoonlijk vind ik de 360 versie grafisch mooier ogen (wat ook werd bevestigd tijdens bepaalde media evenementen). Mechanisch oogt de 360 versie ook veel beter (wat ook werd bevestigd). De PS3 boxer beweegt als een houterige robot terwijl de 360 variant vloeiend is.

http://www.gamevideos.com/video/watch?video=7727&largeFormat=wmv

8. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    haha

De 360 heeft nog maar een 2nd generation game en dat is GoW. Of denk jij nu echt dat er in 11 maanden tijd al 3de generatie games verschijnen? :lol:

NBA 2k7 en FNR 3 zijn op de 360 aanmerkelijk beter! :lol:

Laatst bewerkt: 11 dec 2006
  9. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    De wii wordt straks lachende eerste.
    Het gaat om de fun niet om de graphics.
    Of er nou ergens een zweetdruppeltje meer of minder te zien is who cares.
    Ik heb nu al meer fun beleefd op de wii dan op de 360.
    Het voordeel van de ps3 en ook de wii is dat het allemaal zo lekker stil is.
    Geen fan's of dvd drives die je hoort zoemen.
    Je kan tenminste je tv of monitor een beetje normaal horen

10. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb wii gespeeld en ik vond het maar een lachertje. Dat ding is een gimmick. De slechte game line up bewijst dat nog maar eens. Ik vind hem leuk om even te spelen maar dan houdt het ook op. Het is iets wat je bij je kleine neefje speelt.
    Waar de xbox 360 overheersend is in multi media opzicht komt de Wii nog eens niet in de buurt en dat maakt hem zwak. En een krachtige console hoeft dit niet alleen te uiten. Ook in gameplay kan dit weer naar voren komen zoals bij GRAW met dat beeldje rechts boven. En bijvoorbeeld een kameo waar 3000 trollen staan de vechten. Dus kracht hoeft niet alleen qua gfx naar voren te komen.

11. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Grafisch kan en mag je de Wii niet met de overige consoles vergelijken. Meer fun met de Wii? Dat is natuurlijk heel erg subjectief. Beide consoles hebben ieder zo zijn plaats en kunnen prima naast elkaar bestaan. Maar aangezien je zo ontevreden bent over de 360, waarom verkoop je hem niet en koop je voor het geld wat Wii games?

12. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar zeg eerlijk heb je alles al niet eens gezien.
    gow, rainbow six, fear en ga zo maar door.
    Deze games kon je ook wel draaien op een oude xbox maar met minder mooie graphics.
    Maar de controls die deze spellen zo lekker maken hebben niks met de kracht van een console te maken.
    De enig titel die een beetje orgineel is is viva pinata.
    Nintendo heeft tenminste ballen om niet met allemaal graphische termen te gooien maar gewoon games maken waar je een hoop lol aan beleefd.
    Neem zelda waar je na 4 delen nog steeds geen genoeg van kan krijgen gewoon omdat je het zo oppakt en het verschrikkelijk groot is.'
    Iets waar het ook nog aan ontbreekt aan de games op de 360 de lengte van de spellen.
    Gemiddeld 10 uurtjes slaat natuurlijk helemaal nergens op.
    Multi media is de 360 goed maar de wii is daar ook niet voor gemaakt en dat is ook niet hun doel.
    Kameo waar 3000 trollen staan te vechten, had je tijd over dat je ze allemaal hebt geteld.
    Wat zegt dat nou, de 360 games zitten vol tearing en framedrops maar goed deze disscusie natuurlijk wel leuk omdat de echte consoleoorlog pas begint als de ps3 op stoom komt.
    Verkopen heeft weinig zin je krijgt er bijna geen drol meer voor.
    Moet je eens kijken hoeveel mensen er van hun 360 af willen nu de wii en straks de ps3 er is.
    En ik vergelijk de wii ook niet met de andere consoles maar wil alleen zeggen dat het toch allemaal niks uitmaakt of er nu een huisje in de verte meer te zien is als bij de andere.
    Je begrijpt wel wat ik bedoel.
    De wii is duidelijk een opgevoerde cube maar met een unieke besturing die hem net dat beetje meer fun geeft

13. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dus? Ik heb liever scherpe HD graphics, lekkere realistische gameplay en een goed surround geluid. Wat ik al zei, subjectief.

Voor een lekkere game zijn alternatieve controls (Wii) absoluut geen noodzaak.

Valt weinig te gooien als het in feite een Gamecube betreft toch?

En dan beweren dat de 360 geen originele spellen heeft?

Hoe vaak ga je dat nog herhalen? Lees een review!

Precies, en de 360 en de PS3 bedienen weer een hele andere markt.

Overdrijven is ook een vak. De PS3 game reviews al gelezen?

Sorry maar dit is echt kolder.

14. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt helemaal gelijk blijven volhouden_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ben ik niet met je eens, ik vind de Wii geen gimmick. De line-up vind jij persoonlijk misschien niet goed, maar er zijn toch aardig wat sterke games, alleen Zelda had voor mij en velen al genoeg geweest. Zelda word door velen gezien als de beste launchgame ooit op een console. Deze Zelda plaatst ik zelfs boven het kaliber Gears of War. Dat als launchgame noem ik niet verkeerd. Het merendeel van de Wii games zijn momenteel fungames. Fungames die leuk zijn en werken. Daarnaast is het niet een console die je maar bij je kleine neefje speelt. Vind het jammer dat mensen de Wii en Nintendo maar voor kleine kinderen blijven bestempelen.

Daarnaast vind ik de vergelijking Wii - Xbox 360 niet helemaal reeël, zeker niet op multimedia gebied. De Xbox 360 word neergezet als het multimedia apparaat, waar het bij de Wii puur en alleen om games en om fun gaat. Ik vind daarom de console niet zwak. Nintendo heeft een andere visie dan Sony en Msoft. Waar Sony en Msoft vooral op multimedia, online en graphics inzetten, zet Nintendo in op games, gameplay en fun. Nintendo heeft besloten om niet achter de rest aan te hobbelen, maar om hun eigen ding te doen.
    Als we in dat geval naar gameplay gaan kijken, dan kan ik zeggen dat de Wii op gameplay overheerst. Als we puur naar gameplay gaan kijken, dan heeft de Xbox 360 nog niet zo heel erg gek veel nieuws gebracht, er zijn wel nieuwe zaken, maar het is niet wereldschokkend.

Met de Wii heeft Nintendo in mijn ogen het traditionele gamen doorbroken en gamen als het ware een soort van opnieuw uitgevonden.

16. JeePee

JeePee Guest

Momenteel hebben inderdaad veel 360 games een erg korte single player, maar ik ben van mening dat een Xbox 360 zonder Xbox Live geen drol waard is. Bij PGR3 bijvoorbeeld... ik heb er ongeveer 10 uur over gedaan om de single player op platinum uit te spelen, maar toch heb ik deze game al zo'n 400 uur gespeeld. Xbox Live is een must als je een 360 hebt.

17. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mee-eens... ik heb nog nooit die sp van GRAW gespeeld... kwam niet verder dan het eerste level(ja snapte er toen al niks van...) maar online! heb ik er ook aardig wat uurtjes op gezeten hoor!

18. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Dan is de wii inderdaad een beter oplossing dan de 360.
    Zelda niet online maar wel 50 uur lang, trouwens ook met de oude delen kreeg je waar voor je geld.
    Al ben ik het niet met je eens dat je perse live moet hebben om een beetje een lange game te mogen hebben.
    Kijk maar naar bv oblivion kan ook zonder live maar wel retelang.
    En er zijn toch nog wel genoeg mensen die gewoon lekker willen singleplayen.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind de sp wel altijd een must om uit te spelen, maar ook daarin vind ik de 360 games sterk genoeg. GRAW, Kameo, Gow...toch allemaal met plezier uitgespeeld. De wii mag eerst zijn prijs laten zakken en vooralsnog geniet ik van de originaliteit van Big 'N' via de twee nieuwe lites die ik nu thuis heb :)

20. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals hier boven al genoemd werd, de Wii en de 360 kan je op sommige vlakken niet vergelijken. Toch blijf jij dit proberen. Het gaat erom, welke games spreken je aan, en welke besturing spreekt je aan. Het gaat er puur om wat een persoon, die een console wil aanschaffen, wat deze voor eisen stelt.
    Jouw eisen zijn nu wel duidelijk, en jij komt, vind ik, niet echt met ijzersterke argumenten om jouw voorliefde voor de Wii, die er vanaf druipt, te versterken.
    Ik heb zelf ook een 360, en redelijk wat games, waaronder GOW, GRAW en Vegas. De singleplayer is inderdaad in sommige games iets te kort, maar hier stoor ik mij niet echt aan, aangezien alles op Live het op een ander niveau tilt. Zonder Live kan je ook zeker mooi gamen, want naast single player, kan je vaak Co-op of met je vrienden gamen (ik neem aan dat je die hebt).
    En nu de Wii nog maar net uit is, kan je moeilijk een objectief oordeel geven over deze console, ik lees bijv. nog maar weinig ervaringen van mensen die heb hier al hebben, en er zijn nog maar weinig games uit. Reken er maar niet op dat alle games op de Wii over 50 uur speeltijd gaan beschikken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina