De HDTV thread [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LordTeddybeer

    LordTeddybeer Happy Gamer

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0
    Had je die scart ook nog in de tv? want dan kan het zijn geweest dat je op de scart zat te kijken, want je moet echt wel verschil zien met een crt tv. Zat je op uitgang 4 kanaal?
     
  2. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft in het menu van de tv ook niet te zoeken naar 50Hz of 60Hz zal je niet tegenkomen.
     
  3. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    ja kanaal e4, ik zal wel meer verwacht hebben of misschien al zo gewent zijn dat ik het straks pas merk als ik mijn crt weer aansluit.

    @franzzz: klopt had daar zojuist even gekeken voordat ik je post las en kon niets vinden. Heb jij of iemand anders misschien nog wel een antwoord op de vraag daar boven.

    bvd
     
  4. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    lol me kat houd van mijn HDTV
    [​IMG]
    maar weet iemand hoe ik hem in game mode kan zetten want dat staat op dat stickertje dat het kan
     
  5. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Staat dat niet in de gebruiksaanwijzing dan?
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Natuurlijk wel :x
     
  7. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    ja mischien wel maar volgens mij alleen in het engels ik kan niet zo goed engels maar ik heb het al gevonden heb een beetje in het menu lopen kloten, nu checken of er verschil is :)
     
  8. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zou nog een philips 32pf7331 kunnen overwegen in die prijsklasse, vindt ik persoonlijk ook een mooi toestel, zowel om te zien als het technische gedeelte ervan. Alleen het geluid is bagger, maarja dat is bij zoveel lcd's het geval, behalve bij de MaxxBass die je nu hebt. De philips heeft dan pixelplus en die JVC heeft een soortgelijke techniek(Dynapix). Daarnaast is er nog Sharp en panasonic die ook mooie schermen hebben in die prijsklasse. Panasonic 32lx60(2xhdmi) of 32le60. Sharp 32ga8e. De JVC die je hebt is lekker compleet en strak om te zien en heeft 2x HDMI.
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zitten de stickers (Linkerkant scherm) nog steeds de op de LCD ???
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2006
  10. Morridin

    Morridin Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha dat viel me ook op. Zie je echt zo vaak bij mensen die foto's maken van hun lcd, prachtig ding alleen laten ze die stickers erop zitten :p.
     
  11. super vinkie

    super vinkie Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat hebben we nog meer nodig vraag je?!
    Je vergeet 2 belangrijke dingen.
    1. Plasma schermen branden in, oke je hebt white wash, maar zeker in spellen met een HUD zou ik daar niet heel erg op vertrouwen.
    2. En dan het allerbelangrijkste 1024x768 is geen HD kijk ook maar naar de aller eerste pagina. 1280x720 is HD alles wat dus minder dan 1280 horizontale pixels heeft is geen HD. Dit is mijn voornaamste probleem met plasma schermen.
     
  12. Renegade Master

    Renegade Master Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Effe over die foto, je had gelijk, er zitten 6 uitgangen op.
    Je moet die scart met rood/wit/geel NIET in de TV stoppen!!!!!!!

    Dus kijk eff bij het zijpaneel naar aansluiting 4, daar kun je de 3 component kleuren instoppen (blauw/groen/rood) je geluid loopt dus via optical had ik begrepen.

    Als je nu de tv op kanaal AV4 zet heb je HD input van de 360.
    Zet bij de settings 720p of 1080i (ikzelf ervaar 720p prettiger)

    Laat even weten of t gelukt is ;)
     
  13. ThApocalypse

    ThApocalypse Final Fantasy

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij welke MM? Of allemaal?
    En weet je al om welk type het gaat?
     
  14. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    jah zo had ik het ook allemaal ook aangesloten, dus toch goed :emo: . Met of zonder scart maakt overigens niet uit. Hij geeft ook aan welke input 720p of 1080i is gekozen, 720p vind ik ook fijner en mooier dat andere is wat donkerder.

    Nu nog maar even van genieten, want vanavond moet die weer weg...tenzij hij een hele leuke prijs meteen aanbied. :)

    @franzzz
    Ik denk dat ik de Philips 32PF9641D als vergelijkend lcd tv neem, alleen als ik het goed begrijp krijg je van philips maar 1 jaar fabrieksgarantie? Is dat niet wettelijke verplicht 2 jaar?
    http://www.kieskeurig.nl/product/4CBD2B0C642F79D8C12571E300451D01.htm
     
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    1. Onzin, als jij de eerste 200 uur je scherm voorzichtig gebruikt (dus geen extreme instellingen) is er niks aan de hand, na die 200 branduren kun je er bij wijzen van spreken mee doen wat je wilt. Dit is geen issue meer tegenwoordig.
    2. Als jij je gek laat maken door die cijfertjes, be my guest ;)
    Ik laat mn ogen ervaren wat het mooiste is. Op dit moment heb ik de tv naast een Samsung HD Ready tv gezien (weet niet het type maar een recente fatsoenlijke), naast mn Mycom LCD HD Ready tv. Tevens een Philips LCD HD Ready gecheckt (niet ernaast).
    Vertrouw me, ikzelf maar ook iedereen die de tv werkend heeft gezien is van mening dat dit HD is O-)
    Het logo staat erop en dat is ook niet voor niks.
    Een goed HD Ready plasma scherm schopt iedere LCD kont op meer fronten dat jij hierboven hebt genoemd.

    Maar goed, loop eens een winkel binnen, kijk eens op wat andere fora rond ( www.avforums.com ) bijvoorbeeld en sta eens open voor iets anders dan je blind te staren op cijfertjes en meningen van anderen, ga het zelf ervaren :thumbs:
     
  16. super vinkie

    super vinkie Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi is een smaak geen feit. 1024x768 is een naar verhouding verkeerd beeld voor 720p dat heeft niets met een mening te maken. dat is alsof je stelt dat 4:3 en 16: 9 hetzelfde is omdat het alle twee mooi zou zijn. Ik vind plasma schermen ook erg mooi, maar ik hou toch meer van mijn beeld in verhouding.
     
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    En 1366 x 768 is geen verkeerd beeld voor HD ??
    1280 x 720 is toch de echte resolutie die HD Ready mag voeren?

    Maar goed, ik ga dus geen discussie voeren of iets wel of niet HD is.
    Ik heb besloten om mn HD Ready tv om te switchen voor een HD Ready plasma :b:
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2006
  18. super vinkie

    super vinkie Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk deze discussie kan uren duren (toch blijf ik bij mijn standpunt ;) ). Welk plasma scherm ga je halen?
     
  19. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Hij hangt al ruim een maand aan de muur :)
    De LG 42PC1RR, HD reciever van Samsung en mn 360 aangesloten op VGA \o/
    Die tv schopt iedere LCD uit dezelfde (of misschien zelfs hogere ) prijsklasse zn kontje ;)

    Edit: en ik zie trouwens hier nog de echte definitie van HD Ready
    "HD Ready" must have at least 720 physical lines, must accept 720p and 1080i and must have DVI or HDMI with HDCP and component input".
    Laat mijn tv dan toch echte HD Ready zijn :D
    Bron: http://www.eicta.org/files/PressRelease1-115438A.pdf
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2006
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Plasma schermen vervormen niet. De 1024x768 resolutie is gewoon 16:9 (de pixels zijn niet vierkant) net zoals 640x480 zowel 4:3 als 16:9 kan zijn, en net zoals 1280x1024 gewoon 16:9 is soms.

    Zoals Xwon al zegt: die cijfers zeggen helemaal niks. Ik heb liever een TV met 4 pixels en ziek mooi beeld, dan een TV met 29879123 pixels die er niet uit ziet. Plasma schermen zijn gewoon HD, vervormen niet, en branden tegenwoordig ook niet meer in. Het enige nadeel is dat ze veel stroom verbruiken en dat ze vrij zwaar zijn. Maar daar krijg je ook veel maar dan ook veel meer contrast voor terug!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina