Prijsverlaging 360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door BigSyke, 7 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Argonath

Argonath Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kun je nu zeggen dat er geen prijsdaling komt voor eind 2008? Wat een onzin. Zodra de PlayStation3 op de markt komt daalt de prijs van de 360 heus wel om de potentiele PS3 kopers alsnog over de streep te trekken. Waarom mensen hier 400 euro voor een spelcomputer goedkoop vinden weet ik niet, maar ik vind het nog steeds verschrikkelijk duur, helemaal als je kijkt dat er nog voor bepaalde genres totaal geen representatieve games uit zijn gekomen.
    Laten ze de premium package maar 299 maken, dan koopt iedereen een 360 en krijgt sony minder klanten. Nieuwsberichten over die prijsdaling in Q1 2007 stonden vorige week nog op voorpagina's van gamesites ivm een microsoft interview.

2 tellen op Google zoeken levert het volgende op:
    http://www.nu.nl/news/900031/210/Prijsdaling_Xbox_360_op_komst.html

Eind 2008 bla bla, gewoon begin volgend jaar die prijs omlaag.

Laatst bewerkt: 8 dec 2006
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ik bedoel echt 2008

3. ericr

ericr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft strategie is soms zelfs binnen MS niet volledig of zelfs helemaal niet bekend op bepaalde vlakken. Lijkt me sterk dat er uitingen gedaan kunnen worden over zaken die ook nog eens als beursgevoelig aangemerkt kunnen worden. Opbrengsten van de Xbox360 zijn namelijk direct gerelateerd aan de winst van MS, daarover gaat een groot beursgenoteerd bedrijf geen uitingen over doen voor de lange termijn.

4. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Een echte prijsverlaging is niet aanstaande, maar er is wel langzaam een klein beetje verandering in te zien. Bij E-Plaza en Media Markt zijn de Xbox 360-consoles 350 euro i.p.v. 400, bij de MM is een pack (GoW of PES 6) 400 i.p.v. 420/430 normaal.

5. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn neef zat precies met hetzelfde probleem... Moet ik nou wachten of niet..? ''Ik verwacht dat de prijs gaat zakken..'' Ik heb hem verteld dat hij kan wachten tot hij een ons weegt, voorlopig zakt die prijs niet.
    MAAR..! Een gouden tip is de media-markt, die hebben echt soms super-aanbiedingen, zo zag mijn neef dus het GoW pack voor 400 euro..! Ik heb hem gelijk verteld daarop in te gaan en dat heeft hij dus ook gedaan.. :)
    Ik weet alleen niet of die aanbieding nu nog geld, hij had het gezien in Rotterdam. Maar hij is in Utrecht ( waar hij woont) gewoon even naar een verkoper gestapt en heeft hij gezegt dat hij hem heeft gezien voor 400 euro... Een belletje naar Rotterdam was voldoende, en hij kon hem meenemen voor 400 \o/

6. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    ohw dan kijk ik even verder nij MM:)

7. Yko

Yko Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Al verschilt dat helaas per mediamarkt. In Amsterdam waren ze namelijk allemaal de gewone prijs.

8. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    MM is beetje vervelend met zijn advertenties want het verschilt per winkel.

en wij hebben geen mediamarkt in de buurt. dus moet ik al minmaal een half uur rijden voor de dichts bijzijnde :mad:

ze bouwen er wel 1 bij ons in de stad maar die is pas volgend jaar klaar

9. basovich

basovich Guest

over 21 dagen dus al..best snel :+O-)

10. ramon0598

ramon0598 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgend jaar wil niet zeggen 1 januari 2007, een jaar is niet na 1 dag afgelopen. Het klopt idd dat MM niet overal dezelfde prijzen heeft, elke MM is een aparte BV en heeft een eigen prijsbeleid.

11. Morridin

Morridin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kun je 400 euro nu verschrikkelijk duur vinden voor een console, je krijgt er state of the art hardware voor. De nieuwste videokaarten kosten al 500 euro. En een compleet nieuwe game pc kost helemaal duiten, die na een half jaar alweer veroudert is. Bovendien krijg je bij je xbox nog top services als xbox live silver. Of het moet zijn dat je niks om graphics geeft, dan kun je net zo goed nu nog een ps2,xbox of wii kopen.Het kost wat, maar dan krijg je ook wat.

Laatst bewerkt: 11 dec 2006
  12. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik verwacht eigenlijk wel een prijsverlaging in 2007, wanneer precies weet ik niet, maar ik zou niet zeer verbaasd zijn als MS de prijs met 50 euro ofzo omlaag gooit zodra de PS3 hier in Europa uitkomt.. Dan heb je dus al een Xbox 360 Core voor hetzelfde geld als een Nintendo Wii..

Maar als je graag een gameconsole wilt hebben zou ik niet op een prijsverlaging gaan wachten.. Voorlopig veranderd er niks, en voor die 50 euro ofzo zou ik lekker nu al meteen gaan spelen.. Bovendien zoals anderen hier al zeiden, als je goed om je heen kijkt zul je zien dat winkels als Mediamarkt soms stunten met de prijs..

13. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    consoles zijn niet echt goedkoop hoor.

ik heb er wel 400 euro voor over maar vroeger waren nieuwe pc's ongeveer net zo duur als je iets nieuws koopt als nu, maar de NES,SNES, Sega's waren 300 gulden.

daarna kwam de playstation 1 en die was na 1 maand ofzo 500 gulden.

nintendo 64 was ook iets van 300-400 gulden.

En de 360 is nu al bijna jaar uit maar nog steeds 400 euro.

14. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ooit gehoord van inflatie enzo?

15. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ik betaalde volgens mij 600 (of was het nog meer?) gulden voor een Sega Megadrive. En de goedkoopste games waren 130 gulden. Voor menig game betaalde ik echter 160 gulden. Jaja...

Ik vind 400 euro overigens wel de absolute bovengrens wat ik voor een console wil betalen. Dat is nu eenmaal mijn principe.

16. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Vroeger was PC hardware ook duur hoor.. Ik weet nog dat ik een Voodoo 1 3D 4MB addon videokaart gekocht heb voor bijna 700 gulden.. Dat is ongeveer 10 jaar geleden nu, en was helemaal de shit destijds.. Quake in OpenGL @ 640x480 = OMFG!!! _O_

17. Asharith

Asharith Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja man die 1,5% is echt killing :): .

Ik denk dat de Xbox360 in Q1 van 2007 wel een prijsverlaging zal ondergaan. Dit gebeurt met elk product en is de normale marktwerking. ( aanboren nieuwe markt door prijs te verlagen en zo de markt af te romen) Ik denk alleen niet dat dit maar zal zijn dan 50 euro. De vraag is dus of je op een "mogelijke" prijsverlaging van een gering bedrag wilt wachten. Zelf zou ik zeggen dat 50 euro voor een maand of 2 gamen een schijntje is.

Ik heb pas sinds kort een 360 en het later instappen is best voordelig. Heb al verschillende top titels overkocht van anderes 360 bezitters die er op uitgekeken waren.

18. Asharith

Asharith Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Damn ik kan me die tijd nog goed herinneren! Ik weet nog dat ik in de weer was met 3dfx patches voor Duke Nukem3d en Carmageddon in 3dfx was helemaal geweldig!! _O_

19. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ik heb ook gewacht op een prijsverlaging, maar de hoop laten varen. Onlangs maar een Premium pakket + Saints Row voor 430 euro gehaald. Geen spijt van gehad. Misschien maar goed ook dat ie niet voor 100 euro goedkoper in de winkels ligt, zou geen goed teken zijn.

20. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat er een prijsverlaging komt als de PS3 uitkomt. Voor de Wii hoeft MS z'n prijs niet omlaag te gooien, aangezien de Wii spelers toch niet voor een 360 gaan (een paar uitzonderingen, maar de prijs van de 360 heeft daarop geen invloed). Ook die-hard PS3 fans zullen een PS3 kopen als deze uitkomt, maar als MS z'n prijs dan een stukje omlaag weet te doen zal MS toch wat meer 360's verkopen

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina