Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gear

gear Red XIII

Leuk Bevonden:
    0
    Oblivion - viva pinata en de komende blue dragon hebben een aardige sp lijkt mij.. maar idd die spellen zijn schaars.

2. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    maar dat zijn ze op wii ook (nog?)
    Momenteel bied alleen zelda een lange sp, voor de rest zijn het alleen maar fun games(daar hoeft niks mis mee te zijn natuurlijk).

3. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    He Tasso, zal best wel iemand zijn die je Xbox 360 voor 200 euro wil overkopen. Of laat je 'm liever wegrotten?

4. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Oh mijn god ook dat nog.
    Gebruik je hem een poosje niet rot ie gewoon weg.
    Denk jij dat het helpt als ik heel af en toe speel.:): :): :): :): :):

5. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Eerst lul je dat je er nooit op speelt? En dan wil je 'm niet verkopen, omdat je er niks voor vangt. Nee, als ie stof staat te happen, stroomt het geld binnen he? Je klinkt trouwens een beetje gefrustreerd. :):

6. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dat toch met 360 gebruikers,hebben jullie net het woordje gefrusteerd geleerd ofzo.
    Heb je commentaar op het ms stuurtje ben je gefrusteerd.
    Zeg je dat je met de wii al meer plezier hebt gehad dan met de 360 ben je ook weer gefrusteerd.
    Nee ik ben niet gefrusteerd maar gewoon iemand die niet geilt op het woordje 360 en gewoon een beetje niet tevreden is met de 360 kwa spelaanbod.
    Nu heb je gears of war en rainbow six gehad en nu.
    Wachten op forza en lost planet die waarschijnlijk in april of mei uitkomen als je geluk hebt.
    Ik speel er inderdaad heel weinig op. maar om hem nou weg te doen voor een fooi nou nee.
    Dan kan ik hem toch beter in de hoek laten staan en af en toe eens spelen anders rot die weg.|:- |:- |:- |:- |:- |:-

7. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Wii: Als je van Nintendo 1st party games houdt (zelda, Mario, en partygames etc), komen verder relatief weinig andere games op uit.. Vooral geschikt als partyconsole, SP of meerdere spelers op 1 console.. Online marketplace, maar verder (nog) niet noemenswaardig online support.. Loopt grafisch een generatie achter, geen HD.. Leuke nieuwe manier van games besturen.. Verder weinig functionaliteit.. Vergeleken met de Xbox 360, en vooral de PS3, relatief goedkoop.. Net uit, en nog weinig games voor te krijgen..

PS3: Als je van vooral Japanse 1st party games houdt (FF, GT, MGS etc), komen echter ook veel Westerse games op uit.. Geschikt voor zowel SP als online MP, echter geen universele online community.. Online marketplace voor games en multimedia.. Grafisch gelijkwaardig aan een huidige high-end PC, HD.. 2x speed Blu-ray speler voor HD-film afspeelmogelijkheid, stil, maar ook traag met laden.. Duur.. Voorlopig nog niet verkrijgbaar in Nederland..

Xbox 360: Als je van vooral Westerse 1st party games houdt (PGR, Forza, Halo, GoW etc), komen nu ook steeds meer Japanse/Aziatische games op uit (Dead Rising, Blue Dragon, Lost Planet etc).. SP, en zeer geschikt voor online MP, heeft een grote universele online community.. Online marketplace voor games en multimedia.. Grafisch gelijkwaardig aan een huidige high-end PC, HD.. 12x speed DVD-speler, maakt lawaai, maar wel redelijk snel met laden.. HD-DVD speler voor HD-film afspeelmogelijkheden apart verkrijgbaar.. Vergeleken met de PS3, relatief goedkoop.. Een jaar uit, en al veel games voor te krijgen..

8. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Nou, gefeliciteerd! Je hoeft niet een 360 te kopen of te hebben hoor. We leven in een vrij land. :)

9. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    You make me laugh... :):

10. Chrisvr2000

Chrisvr2000 Gamer P.S.

Leuk Bevonden:
    0
    best een correcte analyse lijkt mij

11. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Toch leuk om te horen dat de 360 van de next gen consoles de beste launch review op zn naam kan zetten.
    Xbox 360 - 77.3 Average Score, 18 games

* Best: Call of Duty 2 - 90.1
    * Worst: FIFA 06 Road to FIFA World Cup - 61.9

PlayStation 3 - 73.4 Average Score, 13 games

* Best: Resistance: Fall of Man - 89.2
    * Worst: Mobile Suit Gundam: Crossfire - 34.8

Wii - 71.3 Average Score, 20 games

* Best: Legend of Zelda: the Twilight Princess - 96.2
    * Worst: Happy Feet - 45.0

PS3 Worst Reviewed Launch Ever?
    We find out which modern console really came with the worst games.
    by 1UP Staff, 11/24/2006

We all got excited when the PS3s finally arrived. But that initial high wore off in shockingly short order. As talk circulated around the office from everyone playing the games for reviews it became clear that beyond Resistance, the launch lineup dropped off pretty sharply. It didn't take long for the gut feeling to develop that PS3 might just have the worst reviewed set of launch games in modern videogame history.

And then the Wii's arrived. While the response wasn't quite as pronounced, it was equally obvious that The Legend of Zelda: Twilight Princess stood head-and-shoulders above the rest of the offerings. But surely, the Wii, with a Zelda game, couldn't be the worst reviewed launch lineup...could it?

Bron: http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3155480

12. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    12 januari 2007 ook goed?

13. Deus X Machina

Deus X Machina Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ideaal lijkt mij. Ik hoef niet iedere week een nieuwe game ofzo.

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wat nieuwe getalletjes:

15. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0

welke titel is dit.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    drie keer zoveel wii's! :eek:

17. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0

Maar ook nergens te krijgen.
    En de reserveringslijst reikt tot ver in januari.
    Daar kan de 360 alleen maar van dromen die aantallen.
    Want in japan zijn ze jammerlijk geflopt met de 360

18. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik vind dat eerlijk gezegd niet zo heel erg vreemd, met de aanloop nu naar de kerst en het prijsverschil had ik dit wel enigzins verwacht, hoewel het nog steeds een indrukwekkend aantal is. Wat ik niet verwacht had ondanks dat we het hier over cijfers uit de VS hebben is dat de 360 meer verkocht is dan de Wii. Ik had eerder verwacht dat de Wii top-seller zou zijn. Aan de andere kant is dat vergelijk niet helemaal kloppend aangezien die 5 ton 360's over de hele maand november zijn.
    Verkoop cijfers over de maand december zullen intressanter zijn.

Ik denk dat de manier waarop Nintendo de Wii nu op de markt brengt ze zeker geen windeieren zal brengen. Ze hebben nu eigenlijk een eigen hoekje van de markt gecreeƫrd waarin ze feitelijk geen concurentie hebben. Beetje hetzelfde als ze destijds met de Gameboy deden en meer recentelijk met de DS.
    Tuurlijk is de Wii een next-gen net als de andere 2. Alleen waar de 360 en PS3 zich vooral richten (tenminste tot nu toe) op next-gen graphics richt de Wii zich op next-gen gameplay/controller. Dat in combinatie met de toch wel aanzienlijk lagere prijs maakt een sterk pakket.
    Een gimmick is het in ieder geval zeker niet, het grootste probleem wat de Wii kan krijgen is het ontbreken van veel 3rd party titels, aan de andere kant zullen dat over het algemeen niet de titels zijn waarvoor je een Wii koopt.

Maar goed, het blijft een kwestie van smaak. Zelf vind ik de Wii toch wel de meest intressante console van de 3 (ondanks dat ik hem zelf nog niet heb). Dit betekent niet dat ik geen plezier beleef aan de 360, maar ik waardeer de stap die nintendo genomen heb met de Wii gewoon.

19. ramon0598

ramon0598 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Wii is de beste zet die Nintendo kon maken, heb hem zelf ook besteld, gewoon voor een easy potje gamen met vrienden etc. Nog ff een vraagje, kan de Wii ook HD aan? Heb namelijk nu nog een gewone breedbeeld tv, maar als ik straks 2 consoles heb die op HD draaien moet er toch ook maar een keer een HD-ready tv komen.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    de wii heeft geen hd-res. Dus een gewone tv werkt prima.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina