Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Een HDTV trouwens ook :9

2. Renegade Master

Renegade Master Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij het aanschaffen heb ik mezelf van te voren afgevraagd:
    Wat wil ik met zo'n ding
    Wat zijn de kosten

Je hebt nu 3 hele mooie apparaten, elk met hun eigen sterke en zwakke kanten.

Ik heb destijds een gamecube gekocht speciaal voor Resident Evil 4, maar helaas kon ik me qua game aanbod en beperkte mogelijkheden van de cube niet echt happy voelen dus dat ding stond in no time weer op marktplaats.
    De Wii, inclusief vernieuwende gameplay, kan me hierdoor ook niet echt bekoren, ben niet zo Nintendo minded, je moet er van houden I guess.

Over de PS3 kan ik kort zijn, heb er geen ervaring mee, ik voor mezelf heb nooit een playstation aangeraakt. Maar ben ook niet anti, en het succes van de PS2 bewijst dat er wel degelijk een markt is voor een PS community met bijbehorende games en fans..

Ik speelde altijd games op de PC en heb geen zin meer om om de 2 jaar weer een godsvermogen aan grafische kaarten, geheugen en processors aan te schaffen om de laatste games te spelen. Aangezien de 360 goed overweg kan met Windows/Vista, Microsoft met Live een goeie universele MPbasis heeft, en het game aanbod wat meer richting de PC games aanzit, voel ik me lekker bij de 360. Ik geloof best dat de PS3 met sommige games de 360 voorbijgaat, zoals de 360 dat ook met andere games zal doen bij de PS3. Maar eerlijk gezegd boeit dat me totaal niet.

Zolang de mogelijkheden van het apparaat aansluiten bij je behoeftes heb je toch geen miskoop?!

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    En nog meer getalletjes:

4. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    de Wii gaat los :)

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Vind het toch best een prestatie, zeker als je weet dat de Wii veel schaarser is dan de X360 toen was. Waarschijnlijk is het gewoon dat de UK meer Wii's dan een ander land heeft gekregen.
    De Gamecube had in ieder geval niet zo'n goede start als de Wii nu heeft, dus dat is positief.

6. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Schaarser dan met de xbox 360??
    Dat denk ik toch niet hoor...
    Trouwens, ik vind het heel logisch dat Nintendo zoveel Wii's ter beschikking kan brengen. Het berust op oude technologie, het is zeer makkelijk te produceren, men maakt onmiddellijk winst, noem maar op. Ze zouden normaal alle records moeten breken met zo'n (gemakkelijk produceerbare) console! Dit niet slecht bedoeld he, maar ik vind het echt logisch dat Wii massaal geproduceerd en verkocht wordt. Ps3 kan niet volgen, want die zijn continu op...

7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    In Nederland zijn er zeker wel minder Wii's dan 360's toen. In Nederland is momenteel echt nagenoeg geen Wii te krijgen. Op de dag van de release waren ze nagenoeg al niet meer te krijgen.

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Wat uigerbreider bericht.
    En dat met slechte leveringen.

Laatst bewerkt: 12 dec 2006
  9. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    De Wii is een beetje overrated. Op http://nexgenwars.com/ wordt verwacht dat Nintendo 55% marktaandeel krijgt. Mainstream zal deze site niet zien, alleen Hardcore gamers/nieuwsvolgers komen hier. De steekproef is onjuist, omdat de doelgroepen niet in verhouding staan tot de werkelijkheid.

De eerste 2 jaar zal hij mee kunnen komen, met de concurrentie. Daarna is het nieuwe er vanaf en is de concurrentie veel aantrekkelijker geprijsd.

Zelda is gewoon een goede game, daar heeft het de Wii controller niet voor nodig. De user interest is bijna net zo hoog, als op de Gamecube.
    Een Red Steel of Call of Duty haalt shooter fans niet naar de Wii.
    De Wii blijft een console voor Nintendo fans, oma's, kinderen en de innovatieve gamer, die de Wii als 2e console heeft. Andere genres, dan partygames zijn voorlopig nog niet door gebroken.

De Wii zal zeker niet de consolewar winnen. Ze maken al winst en zullen veel software verkopen. Nintendo maakt meer winst dan Sony en Microsoft. Maar dat betekend dus niet dat ze meer consoles gaan verkopen.

De console-war is eigenlijk een war om de beste graphic's, dus niet om nieuwe gameplay.

Ik kies liever een PS3 of Xbox 360, dan een Wii. De graphic's zijn veel beter en de gameplay is niet slechter, ik denk zelfs beter. Het is alleen niet innovatiever.

10. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Petje af voor wat de Wii op dit moment aan het bereiken is _O_
    Geen gelul maar gewoon leveren die handel! (hoewel ze wel wat landen achter stellen met beperkte voorraad, niet echt netjes maar goed).

Zelf denk ik ook dat MS er heel goed aan heeft gedaan om de 360 core op de markt te brengen, bijna niemand snapt nu nog iets van die versie aangezien hij voor de hardcore gewoon niet logisch is.
    Toch, als Jan met de pet over een paar maanden de price drop ziet van de 360 met een shit load aan games erbij (Arcade en de AAA titels van MS)....
    Sja, die nieuwe HD plasma of LCD krijgt ook maar geen fatsoenlijk signaal en ik denk dat heel veel mensen die beginnen met gamen dan toch serieus de 360 core gaan overwegen als die rond dezelfde prijs als de Wii in de winkels ligt....

Strategies is MS de juiste weg ingeslagen en cashen ze eerst nog even van de mensen die al op de wip zaten (PS3 of 360), die mensen hebben nu geen PS3 en zullen sneller neigen naar een 360. Over een paar maanden zal MS wel eens de concurrentie met Nintendo aan kunnen gaan :)

Zal mij benieuwen hoe het komende jaar eruit gaat zien voor ons gamers.

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Dat zeiden ze ook van de PSP en DS, maar de DS kickt de kont van de PSP ua verkopen.

12. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Wanneer is de console war nou eigenlijk gewonnen?? Eigenlijk maar een vaag begrip, Sony staat op dit moment onbetwist bovenaan met zn PS1 en 2, als Sony het veld moet ruimen is dan de "console war" gewonnen door Nintendo of MS? Of komt Apple straks met een console en kan het riedeltje weer van voren af aan beginnen?

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Niet alles draait om graphics. Gameplay is voor mij nog steeds het belangrijkst.
    Helaas zie je tegenwoordig steeds vaker dat graphics voor gameplay gaan. =(
    Je hebt niks aan een game die er fantastisch uitziet, maar onwijs klote speelt of gigantisch kort / gestript is.

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een game mag voor mij best een lust voor het oog zijn, graag zelfs....maar als het gameplay-matig niet goed is ben ik dat mooie plaatje zo vergeten en haak ik af. Zelda mag dan wel niet in HD te spelen zijn, maar Zelda staat voor mij nog net een stapje boven bijvoorbeeld een Gears of War. Persoonlijke mening natuurlijk, maar qua sfeer en gameplay is Zelda gewoon uber. Dan is die behoefte aan 720p/1080i/p of whatever een luxe probleem in mijn ogen.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Elke wii-voorstander blijft wel komen met het feit: ik heb liever goede gameplay en mindere graphics en dan goede graphics en mindere gameplay. Ooit bij stilgestaan dat het allebei kan? :+

16. miQe Amersfoort

miQe Amersfoort Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer er over 4 jaar de volgende "next-gen" op de markt wordt gebracht. Dan kunnen Sony, MS en Nintendo de eindbalans opmaken en zal blijken wie de winnaar is.
    (en dan nog blijft er een verschil tussen prestatie-gericht winnen of "best-seller" . Welk van de 3 was kwalitatief de beste en welk van de 3 was de best-seller?)

17. the hammer

the hammer goeiemorge

Leuk Bevonden:
    0
    dit zal je altijd hebben en ik vind het maar goed ook stel er was maar een console danzou het denk ik ook langer duren voor dat er iets nieuw uitgevonden wordt
    en ik schiet ze alemala even hard dood op een xbos als een ps

18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Je kan op 2 manieren bekijken wie de winnaar is. Het grootste marktaandeel, of de meeste winst.

19. ramon0598

ramon0598 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Marktaandeel is belangrijker, zegt ook nog wat over je toekomst. Hoewel in consoleland de marktleider wel voortdurend een ander is.

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Japan blijft helaas een moeilijk markt voor de 360:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina