Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Je mag van mij aannemen dat beide schermen erg goed zijn. Er zal wel verschil zitten tussen 4ms en 8ms, maar dat is echt te verwaarlozen. Beide schermen zullen geen last hebben van ghosting. Maar om je keuze misschien wat makkelijker te maken, dit is wat ik zou doen:

    - Ik wil component en ik heb geen stereo, dus het geluid moet uit de monitor komen. Dan moet je gaan voor de MW.
    - Ik sluit de 360 alleen aan via VGA, en ik heb een stereo instalatie. Dan moet je voor de BW gaan.
    - Ik gebruik mijn monitor ook om TV op te kijken. Enige optie: De MW.

    Koop de MW als je component wil gebruiken, televisie wil kijken, en geluid wil hebben via het scherm. Koop de BW als je al die poespas niet nodig hebt :)


    De 360 ondersteund geen DVI. Maar niet getreurd, in principe is ELK apparaat op ELK scherm aan te sluiten. Voor de 360 op een Apple koop je een VGA kabel, die douw je in een VGA <> DVI blok, en die doe je in je monitor. Overal zijn wel omzetblokjes of VGA boxen te vinden. Alleen zou een VGA aansluiting een heel stuk makkelijker zijn :9
     
  2. TB__

    TB__ .....

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    kan je de bw ook aansluiten op een bijna antieke stereo ?
    hij werkt goed met de dvd speler

    ik vind het gewoon leuk om erover te lullen totdat ik eindelijk een monitor heb :p
     
  3. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ok das eenvoudig, heb op mn monster vga kabel naar mn tv ook een dvi/vga blok zitten. Niet dat ik mn 360 dan op mn cinema display zou doen, speel liever op mn 32' tv. Maar het kan dus wel gewoon:thumbs: (Misschien wel leuk als ik wel de full hd 23' cinema display haal).
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Nee, maar de 360 wel ;) De BW is puur voor beeld. Als je geluid via je antieke stereo wil, dan komt dat signaal niet uit het scherm, maar uit je Xbox/DVD/whatever
     
  5. TB__

    TB__ .....

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    lol ok :p
    nu nog ff kijken hoe dat moet
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Heel simpel :)
    De VGA kabel heeft naast het blokje wat in je TV moet een rode en witte kabel (die ook op de component zit). De VGA kabel splitst zich dus in audio en video. De rode en witte kabel doe je achterin je stereo (ik neem aan dat het een 2.0 set is, aangezien hij antiek is :9) en je stereo zet je met behulp van de afstandsbediening op AUX of iets in die richting. Je zet alles aan, et viola.

    Kabels aansluiten is echt het makkelijkste wat er is. Elke kabel past maar in één gat, en elke kleur kan maar in één kleur :9 En daarom hoeft het in samenwerking met de gebruiksaanwijzingen geen heel karwei te zijn :)
     
  7. TB__

    TB__ .....

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    lol dat is duidelijk

    zitten die vga kabels al std bij een monitor ?
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Als je de BW koopt zit daar standaard een DVI kabel bij. Om je Xbox 360 aan te sluiten moet je de VGA HD AV Kabel kopen, te halen bij zat winkels (Free Record Shop, Dixons, volgens mij zelfs de Intertoys hem.) Dat is een kabel speciaal gemaakt voor de Xbox 360. Elke andere VGA kabel gaat niet werken.
     
  9. Chrome

    Chrome Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik heb de MW gekocht en ben er erg blij mee, mooi scherm.

    Nou heb ik toch een aantal vragen waarop ik hoop antwoord op te krijgen:

    1. Nou heb ik de xbox360 erop aangesloten met de kabel die er al standaard bij zat ( bij het premium paket, duurdere ) en de schakelaar inplaats van Standaard naar HD gezet. Iemand bij Dynabyte zei dat het diezelfde VGA kabel is en dat je er geen 1 hoeft te kopen van 30 euro...is dit zo? krijg ik hier de HD kwaliteit mee ?

    2. Ik heb de resolutie op 1440x900 gezet en in de xbox instellingen heb ik het veranderd van 420p naar 1080i, is dit goed?

    Bij voorbaat dank! :)
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2006
  10. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    VGA heeft niet van die fele kleuren en is veel scherper dan componenten.
    Ik had m'n 360 aangesloten op de 940MW met VGA.
     
  11. prinz

    prinz Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    13
    Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van de 360 op een iMac, dit is namelijk nu mogelijk via EyeTv250. Het is dan wel via composiet. Ik ben alleen benieuwd hoe het beeld dan is.
     
  12. Chrome

    Chrome Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik heb mijn VGA kabel ( als dat de vga kabel is, die kabel die je bij je premium pakket erbij krijgt om de xbox aan te sluiten met die schakelaar waar je kan kiezen tussen HD en standaard ) aangesloten aan de achterkant van mijn monitor met die 3 kleuren stekkertjes en het kanaal waarop ik met me xbox speel heet Component..is dit goed, want zo super vind ik het beeld van bijvoorbeeld Fifa 2007 op de 360 niet. Resolutie van de pc is 1440x900..en op de xbox staat ie nu op 720p.
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Je maakt geen gebruik van de VGA kabel. De VGA kabel ziet er namelijk zo uit. De kabel die jij gebruikt is de standaard bijgeleverde component kabel. Vandaar dus ook dat je monitor het signaal op de componenten ingang ontvangt ;)
     
  14. Chrome

    Chrome Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    oo daaroom...

    dus als ik die VGA kabel koop en aansluit op me pc, dan krijg ik een beter beeld want ik ben niet echt onder de indruk van het beeld op dit moment, bijvoorbeeld bij saints row is de grond erg scherp maar de poppetjes zelf erg vaag, de kleuren ook trouwens...is het de 30 euro waard?
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2006
  15. Chrome

    Chrome Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net de kabel gehaald maar er is verder geen ruimte voor? Er is er maar 1 aansluiting voor maar die is al gebruikt voor de aansluiting van de pc.
    Ik kan niet elke keer deze twee kabels verwisselen wanneer ik op de xbox wil of de pc, dan gaat hij natuurlijk binnen te korste keren stuk :confused:

    Is er geen andere oplossing anders heb ik net 30 euro verspilt =(
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2006
  16. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Op verzoek van Tb:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Dit is een mogelijkheid. Zit er ook een DVI ingang op de MW? Want dan zou je een kort VGA/DVI kabeltje kunnen kopen.
     
  18. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Je PC op DVI doen en je 360 op VGA houden *)
    940MW heeft een DVI-D ingang
     
  19. xboxrox

    xboxrox Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik blijf het jammer vinden dat het beeld verticaal toch een stukje uitgerekt wordt door de 16 : 10 resolutie van een 1440 * 900 monitor. De xbox 360 zou een verhouding van 16 : 10 moeten ondersteunen naast de verhoudingen 5 : 3, 16 : 9, en 4 : 3. De Samsung 940 BW heeft helaas niet de optie voor kleine zwarte balken, en dat heb ik eigenlijk toch liever dan verticale uitrekking, zelfs als deze maar heel klein is.
     
  20. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hem op mijn Samsung 940MW (is ook 16:10) nog nooit vervormingen gezien dat een rondje een ei wordt bijvoorbeeld.
    Is een beetje dom dat veel mensen dat zeggen 16:10 vervormingen geeft.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina