De HDTV thread [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Morridin

Morridin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, gisteren mijn JVC lt32x70b binnen gekregen. Was er niet bij toen de bezorgdienst hem had aangesloten, ze hadden alleen het geluid van de xbox niet goed gedaan.

Hieronder mijn ervaringen. Dit is mijn eerste hdtv en ik heb ze alleen kunnen vergelijken in de winkel. Dit is puur wat ik van de jvc vind en hoe ik de overgang van crt naar hd ervaar. Ik heb dus ook geen idee of dit bijv mooier beeld geeft dan de samsung n/r71.

Ik had me al voorbereid op behoorlijk slecht analoog beeld, maar het valt me alles mee. Vind het persoonlijk goed genoeg om naar te kijken, het is misschien iets slechter als van me crt, maar daar heb ik hem dan ook niet voor gekocht (kijk amper tv).

Daarna even een dvd getest, lord of the rings: return of the king. Ik vond het beeld erg mooi, maar ik was niet overweldigt ofzo. Probleem is dat je heel snel aan de kwaliteit went. Ik heb daarna weer even op een andere crt gekeken en het verschil is toch wel erg duidelijk. Alles is gewoon veel scherper en kleurrijker op me lcd. Randen rondom frodo's gezicht bijv zijn veel waziger op de crt. Door die extra scherpte en kleuren springt het beeld er toch wel veel meer uit wat een leukere kijkervaring geeft. Een aardige vooruitgang vind ik.

Hierna een 720p beeld gestreamed vanaf me computer met Tversity. Dit was onwijs scherp. Ik keek heroes 1.11, waar claire helemaal onder het bloed zit, prachtig dat scherpe gezicht met het rode bloed erop. Ik ga vanaf nu zeker al me serie's op hd volgen, al moet ik nog even aankloten met Tversity omdat me pc het niet altijd trekt om 720p te transcoden.

En dan de games, want daar heb ik het ding uiteindelijk voor gekocht. Jezus allemachtig wat een verschil. Dit is duidelijk waar het grootste verschil ligt met crt. Heb als 1ste natuurlijk gow erin gegooit, het detail, de kleuren en het overzicht is gewoon zo vele malen beter. Ook lost planet (die ik persoonlijk mooier vind dan gow door de style) ziet er zo ontzettend goed uit. Vooral die oranje hitte dingen en de explosies, die er op de crt ook al super uitzagen, spatten nu gewoon van je scherm af. Ook de interface is gewoon haar en haar scherp. Alle lijnen en letters zien er zo perfect uit.
    Hier zie je het scherm in zijn volle glorie en zo horen games ook gespeeld te worden.

Geluid vind ik prachtig, had er niet teveel van verwacht, maar dit is veel beter dan van me crt. Vooral met Cinemasound op hoog en maxxbass op laag.

Al met al erg blij met me aankoop. Voor analoog beeld hoef je hem niet te kopen, dvd kijken is een leuke vooruitgang maar niks spetterend. Maar met hd beeld en games op 720p/1080i laat dit scherm crt ver, ver achter zich :).

Foto's volgen nog.

Laatst bewerkt: 13 dec 2006
  2. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mooi verhaal morridin, ik ben er wel mee eens wat er staat. Wat was jij eigenlijk kwijt voor de tv?

Ik ga pas de knoop door hakken na het zien van de philips tv.
    Maak maar wat mooie shotjes van de tv, hoe ver zit jij er eigenlijk vanaf?
    Dat streamen van hd series van pc naar lcd tv lijkt mij ook intressant. Hopelijk wil en kan jij mij daar straks mss mee helpen als ik er niet uitkom :D.

3. super vinkie

super vinkie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet om de discussie weer te doen oplaaien, maar ik blijf me afvragen hoe het er dan uit komt qua pixels als je 1024 ipv 1280 horizontale pixels hebt. Xwon heb jij het beld van plasma en lcd al kunnen vergelijken met je xbox360?

4. wiebe87

wiebe87 Xdicted

Leuk Bevonden:
    0
    heb het al vaker gevraagd , maar toch vraag ik het weer omdat ik het nog niet helemaal door heb.

Dit wordt waarschijnlijk mijn nieuwe lcd de Samsung le32s71b, bij progress te koop voor 723 euro inc porto!

maar waarom is de R, M , N versie van dit merk nu duurder?

5. Dionskateboarder

Dionskateboarder Half past Dead

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou dat denk ik niet doen een tv op internet bestellen als die dan stuk gaat, moet je hem denk ik terug sturen ofzo

6. wiebe87

wiebe87 Xdicted

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ze ook afhalen , maar dat is in Hengelo! beetje ver weg!

heeft er iemand ervaring met het bestellen van een LCD bij zo'n soort webshop.

7. Morridin

Morridin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dank je, ik was er 1260 voor kwijt, iets meer dan ik eigenlijk wou uitgeven maar zo'n ding gaat lang mee dus doe ik het liever meteen goed :).

Ik ben benieuwd wat je van de philips vind tov de jvc. Over Tversity is trouwens een topic hier op xbw, daar staat een goede guide in. Mocht je er niet uitkomen dan kun je me altijd een pm sturen.
    Ik zit er 2.2m vanaf, wat eigenlijk net te weinig is. Bij gow heb ik soms het gevoel dat het beeld teveel op me wordt gedrukt waardoor als het chaotisch is, je ff niet goed weet waar je moet kijken. Bij andere spellen heb ik daar geen last van, maar 2.5-3m was perfecter geweest.

8. Reem

Reem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat er een beter paneel in zit. En er zit betere beeldverwerkingstechniek achter. Betere kleurweergave en of contrast waardes. Dat zo ongeveer.

Je vraag is zo'n beetje als waarom is een BMW 7 serie duurder dan een BMW 3 serie :)

Bestellen bij die webshop is geen probleem. Progress heeft wel goede service en over garantie+service in het algemeen: dat loopt via Samsung zelf, die laat als er iets is met je tv een reparateur bij jou thuis langskomen.

9. wiebe87

wiebe87 Xdicted

Leuk Bevonden:
    0
    kijk daar heb ik wat aan!

dan wordt het waarschijnlijk progress, waar ik mn Samsung Le32s71b haal voor 725 euro. Mooi prijsje dacht ik zo voor een hdtv!
    Moet alleen eerst ff mn auto verkopen voor 299 euro! Iemand interesse in een peugeot 205 :p haha

10. TB__

TB__ .....

Leuk Bevonden:
    0
    sorry dat ik dit vraag het antwoord zal wel 10x gezegd zijn

zijn er ook goede hd-tv's voor 300tot500 euro ??

11. Reem

Reem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee niet echt...maar wat is 'goed'? Voor iets boven de 500 heb je wel een Samsung 23R71 of iets daarboven de 27S71. Die zijn best wel goed voor die prijs. Van Phillips zijn er ook wel wat modellen in die prijsklasse, maar dat is dus tussen 500 en 600...niet 300 tot 500.

12. wiebe87

wiebe87 Xdicted

Leuk Bevonden:
    0
    voor 725 euro heb je iig een erg mooi instapmodel! de samsung le32s71b, die ik ga halen

13. JeePee

JeePee Guest

Plasma heeft een heel andere beeldtechniek dan LCD hè. Waarschijnlijk zijn de pixels in een plasma niet vierkant, maar langwerpig. Het beeld wordt in elk geval niet vervormd. En over die vergelijking: Ik heb de Xbox 360 mogen aanschouwen op een Panasonic LCD, een Samsung TFT en een Pioneer plasma, en ik weet wel welke ik zou kiezen! De plasma steek er met kop en schouders boven uit.

14. hitmeisterD

hitmeisterD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was vandaag ff naar saturn gegaan in rotterdam en zag daar de Sony KLV-S26A10E vond het echt een vet scherm.

Heeft er iemand ervaring met deze lcd-tv? geen last van ghosting of zo?

ga eind van de maand een lcd tv halen :D

15. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    ALs je op de vorige pagina's wat posts van me leest zul je zien dat ik de plasma langs verschillende hogere resoluties LCD's heb gezien en mijn plasma met kop en schouders boven iedere LCD uitsteekt, dit is niet alleen mijn mening maar ook die van de eigenaren van de LCD's ;)
    Maar zoals eerder aangegeven, probeer zelf in de winkel je oordeel te vellen en ervaringen op te doen.

Je hoeft je in iedergeval geen zorgen te maken dat je de 256 pixels gaat missen :cool:

16. JeePee

JeePee Guest

En als je je echt zorgen maakt over te weinig pixels koop je toch gewoon deze? ;)

17. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Brand die dan niet in 8) ?

18. Dionskateboarder

Dionskateboarder Half past Dead

Leuk Bevonden:
    0
    zoooo een tip check die spidermand 3 HD trailer op je HDTV via 360 zo die is echt schitterend:eek: _O_

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Voor €300 heb je wel een LCD , maar deze niet HDready zijn !!

De MM verkoopt nu een 26" Philips LCD 26PF3321 voor € 555.
    Voor een 20" Philips HDready LCD betaal je tussen de €400 en € 500

20. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan wel bij moinitoren kijken, deze hebben vaak al een resolutie gelijk over hoger dan HD. Ze zijn vaak goedkoper en je kan je 360 er prima op aansluiten. Heb er zelf één.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina