Zo, gisteren mijn JVC lt32x70b binnen gekregen. Was er niet bij toen de bezorgdienst hem had aangesloten, ze hadden alleen het geluid van de xbox niet goed gedaan.
Hieronder mijn ervaringen. Dit is mijn eerste hdtv en ik heb ze alleen kunnen vergelijken in de winkel. Dit is puur wat ik van de jvc vind en hoe ik de overgang van crt naar hd ervaar. Ik heb dus ook geen idee of dit bijv mooier beeld geeft dan de samsung n/r71.
Ik had me al voorbereid op behoorlijk slecht analoog beeld, maar het valt me alles mee. Vind het persoonlijk goed genoeg om naar te kijken, het is misschien iets slechter als van me crt, maar daar heb ik hem dan ook niet voor gekocht (kijk amper tv).
Daarna even een dvd getest, lord of the rings: return of the king. Ik vond het beeld erg mooi, maar ik was niet overweldigt ofzo. Probleem is dat je heel snel aan de kwaliteit went. Ik heb daarna weer even op een andere crt gekeken en het verschil is toch wel erg duidelijk. Alles is gewoon veel scherper en kleurrijker op me lcd. Randen rondom frodo's gezicht bijv zijn veel waziger op de crt. Door die extra scherpte en kleuren springt het beeld er toch wel veel meer uit wat een leukere kijkervaring geeft. Een aardige vooruitgang vind ik.
Hierna een 720p beeld gestreamed vanaf me computer met Tversity. Dit was onwijs scherp. Ik keek heroes 1.11, waar claire helemaal onder het bloed zit, prachtig dat scherpe gezicht met het rode bloed erop. Ik ga vanaf nu zeker al me serie's op hd volgen, al moet ik nog even aankloten met Tversity omdat me pc het niet altijd trekt om 720p te transcoden.
En dan de games, want daar heb ik het ding uiteindelijk voor gekocht. Jezus allemachtig wat een verschil. Dit is duidelijk waar het grootste verschil ligt met crt. Heb als 1ste natuurlijk gow erin gegooit, het detail, de kleuren en het overzicht is gewoon zo vele malen beter. Ook lost planet (die ik persoonlijk mooier vind dan gow door de style) ziet er zo ontzettend goed uit. Vooral die oranje hitte dingen en de explosies, die er op de crt ook al super uitzagen, spatten nu gewoon van je scherm af. Ook de interface is gewoon haar en haar scherp. Alle lijnen en letters zien er zo perfect uit.
Hier zie je het scherm in zijn volle glorie en zo horen games ook gespeeld te worden.
Geluid vind ik prachtig, had er niet teveel van verwacht, maar dit is veel beter dan van me crt. Vooral met Cinemasound op hoog en maxxbass op laag.
Al met al erg blij met me aankoop. Voor analoog beeld hoef je hem niet te kopen, dvd kijken is een leuke vooruitgang maar niks spetterend. Maar met hd beeld en games op 720p/1080i laat dit scherm crt ver, ver achter zich .
Foto's volgen nog.
Laatst bewerkt: 13 dec 2006