Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Optimus

    Optimus Optimus

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    8
    Mijn syncmaster 931bf heeft ok maar een Vga-aansluiting.
    Hoe zet ik m'n pc dan op dvi?
    Moet ik ook weer een kabel voor kopen dan?
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Het is gewoon zo. De monitor ontvangt een 16:9 signaal, en de overige 16:1 moet opgevuld worden, en dus wordt het beeld verticaal uitgerekt. Dat jij het niet ziet zegt meer over je ogen dan over het scherm. Die beeldvervorming is er gewoon. Punt.
     
  3. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Bovenste is VGA en de onderste is DVI, om DVI tegebruiken moet je weer een andere kabel kopen.

    [​IMG]

    Ik heb vaak genoeg met m'n neus op het scherm gezeten maar ik zie het echt niet, en nee er is niks mis met mijn ogen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 dec 2006
  4. xboxrox

    xboxrox Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Umm, dude? Start Rainbow Six maar eens op. Daar zie je dat het Ubisoft logo ook verticaal uitgerekt is. Kijk maar eens goed naar de afbeeldingen van je buttons op je scherm in het dashboard. Houd je controller maar eens naast een afbeelding van je controller waarop de aanwijzingen voor een spel staan. Kijk maar eens een filmpje op internet van een willekeurige game die op 16 : 9 gespeeld wordt. Dan lijkt elke animatie wel in elkaar gedrukt, terwijl dat juist normaal is, omdat wij zijn gewend aan de 16 : 9 resolutie.

    Zelf ben ik best een mierenneuker, en ik erger me er dan ook soms aan dat het beeld verticaal uitrekt. Vaak vergeet ik het gewoon als ik intensief aan het Rainbowen ben *) Het zou toch wel mooi zijn als Microsoft met een betere ondersteuning komt. Volgens mij wordt 16 : 10 namelijk door heel veel mensen gebruikt.
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Misschien moet je dan maar iets verder van je scherm afzitten, want dan zie je het beter. Zoals xboxrox al zegt, met grote ronde logo's (Xbox 360 bij het opstarten, Ubisoft, PGR3 kudo's logo, e.d.) is het heel goed te merken.

    Idd. De VGA gebruikers worden een beetje achtergehouden. Er is een VGA kabel op de markt, maar dan heb je het ook gehad. Resoluties worden niet ondersteund en oude Xbox games zijn bijna niet te spelen: Forza moet ik op 640x480 NORMAL spelen (dus in de breedte uitgerekt) anders krijg ik een VGA-foutmelding. Richard Burns Rally is goed te spelen op 1280x768, maar zodra je op Xbox Live drukt krijg je de melding dat de VGA kabel de 50Hz niet ondersteund, waardoor ik alleen single player kan spelen (waarom kan ik die wel spelen, maar online niet :confused:) Microsoft moet dat soort dingen echt fixen.
     
  6. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan het nu niet testen.
    M'n 360 zit nu op een 42'' Plasma, maar nog bedankt voor die tip hoe ik Forza kan spelen :thumbs:
     
  7. xboxrox

    xboxrox Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    De beeldverhouding moet natuurlijk dan wel 16 : 10 zijn indien je die uitrekking wilt waarnemen, en niet 16 : 9, wat het geval is bij een HD TV
     
  8. ibrahim006

    ibrahim006 Active Member

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe is de Samsung SyncMaster 940MW .. ?
    Goede beeld zonder balken, zonder uitrekkingen ?

    Specs.
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Prima scherm, maar zoals bij alle 16:10 schermen in combinatie met een X360 zul je dus ook op dit scherm last krijgen van verticale beelduitrekking. Het is niet anders.
     
  10. ibrahim006

    ibrahim006 Active Member

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    0
    Valt het erg veel op dan ?
     
  11. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee valt niet op, bij mij dan.
    En je hebt geen balken :)
     
  12. ibrahim006

    ibrahim006 Active Member

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh mooi zo :) Het is toch een LCD HD TV.. ? dus kan ik het via de scart aansluiten :)
     
  13. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhhhh, Scart zou ik niet doen.
    Componenten of VGA kan je gebruiken, ik raad je VGA aan.

    En ja het is een LCD HDTV :)
     
  14. ibrahim006

    ibrahim006 Active Member

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    0
    Ohw.. maar ik heb zo een kabel waarmee je kan schakelen op HD Tv.. kabel die je meekrijgt bij je premium xbox 360.

    dus een MICROSOFT Xbox 360 VGA HD AV-kabel kopen ?
     
  15. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Die kabel kan ook, alleen moet je die niet in de SCART klikken :D
     
  16. ibrahim006

    ibrahim006 Active Member

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    0
    Ohw oke.. dus die kabels met die kleurtjes erin klikken xD ?
     
  17. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet dan de Groene, Rode, Blauwe, *Witte en de *Rode in de Componenten ingang doen en je switchje op HDTV zetten en 720p slechteren.

    En de Gele stekkertje blijft over en daar moet je niks mee doen.
    Zijn er nog vragen :) ?

    * Geluid
     
  18. ibrahim006

    ibrahim006 Active Member

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    0
    aha thnx ;) als ik nog meer vragen hebt.. zie je het wel :p :p
     
  19. Fireblock

    Fireblock Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds kort een Xbox 360 en heb hierbij een VGA kabel gekocht om hem op mijn LCD monitor aan te sluiten, maar heb nu een hele rode gloed over mijn beeld:mad: . Zijn er mensen die hier ook last van hebben/gehad. Als ik hem op mijn gewone tv aansluit heb ik hier geen last van.

    Greetz

    Fireblock
     
  20. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Zekker de VGA kabel van Joytech :) ?!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina